Nu har jeg ikke læst alle indlægene, men har selv en far som har været meget på sidelinjen i mit, og min søsters liv. Vi afskar (staves??) alt kontakt med ham i juli 2008 og lige før jul 2009 var vi nede ved ham og prøve at snakke det igennem, for både min søster og jeg havde en masse at sige, om vi så skulle afskære kontakten helt igen ville vise sig derefter. Vi fik direkte at vide at han satte en kvinde han var forelsket i aller højst i sit liv, og HUN var bare det vigtigste. Både min søster og jeg lagde kortene på bordet, og sagde hun røvrendte ham for grumt, og var virkelig modbydlig, men var det sådan han ville have det, så skulle vi nok holde os væk.
En uge efter, lige inden nytår ringede han, og fortalte at han havde tænkt over det vi havde sagt, han havde snakket med andre, og kunne nu se han var blevet røvrendt på det groveste. Siden da har vi fået en helt NY far, han er en stor del allerede nu af både min søsters, og mit liv. Havde været sammen med min kæreste i omkring 1 år i marts, og det var først der de mødte hinanden.
Vi var så ude ved ham, efter min mor, søster, og kærestens forældre, havde fået at vide vi ventede os. Men hans reaktion sagde alt, først siger han... "jamen... Morfar!! jamen så er jeg jo gammel" og man kunne se han faktisk glædede sig over det.
Ja, jeg syntes du skal gøre som du skriver, smide et scanningsbilled i postkassen, og ja, så får han det først når han kommer hjem, men sådan har han jo så valgt det. Men syntes helt klart du skal konfrontere ham med alle de tanker og følelser, for ellers vil du bare tage meget stor afstand til ham med tiden. Det er bedre at vide hvor du præcis står med ham, end han blafre rundt ude i dit sind, og han er inde det ene øjeblik, og ude det næste. Og også for jeres barns skyld.
Ja, nu var det mig der kom med en roman... Sorry