Hvad gør jeg med min far?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.214 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Sakris

Jeg undskylder meget, den lange stil eg har fået lavet

Jeg er idag 10+0 i min første graviditet. Et rigtig ønskebarn, som jeg venter med min kæreste igennem mere end 4,5 år. Vi har aftalt, at når jeg skal op og forsvare mit speciale om 14 dage, skulle vores familier have det af vide, idet de ville være samlet - både mine og min kærestes forældre.

Eller samlet..... Min far har på nogle punkter meldt sig ud af mit liv. Sjovt nok har det passet med at han har taget på ferie da jeg blev 18, da jeg blev student og nu da jeg er færdig på uni. I realiteten tror jeg dog det er lidt en tilfældighed.

Han kan ikke være i rum med min mors familie, og det acceptere jeg fuldt ud. Men lige nu er jeg begyndt at danne mig en forestilling om at han ikke har lyst til at møde min kæreste. Jeg har tilbudt ham at møde ham flere gange, men han har meldt ud, at jeg skulle komme forbi alene, fordi han ikke havde tid til at møde nye mennesker. Jeg har stort set givet ham budet hver gang vi var hjemme ved min mor, men han har flere gange udtalt at han kun vil møde ham i vores hjem.

Jeg skrev for tre uger siden en ny mail til ham, om at jeg virkelig gerne ville have han mødte min kæreste.... Denne gang tænkte jeg at han kunne møde ham og få af vide at vi ventede barn samtidig (han vil meget gerne være morfar). Idag har jeg så fået svar. Han synes ikke jeg har taget initiativ til at der kunne findes en weekend hvor HAN kunne komme op til os. Og at han i øvrigt havde haft tid, den ene weekend hvor jeg var i KBH, og ikke havde givet ham chancen. Føler lidt at det er at frasige sig ansvaret overfor sit barn, selvom det er så gammelt som jeg er.

Han har i mailen meddelt at han tager på ferie i 2 måneder fra på fredag, så han desværre heller ikke får mødt kæresten denne sommer. Det er dejligt han får rejst. Men er bare så skuffet. Har været i et kæmpe dilemma omkring, om jeg overhovedet havde lyst til at fortælle ham at jeg venter barn. Tanken om at være den der går i små sko, har jeg slet ikke haft lyst til!

Jeg overvejer at lægge et scanningsbillede i en kuvert, når vi får et, og smide det i hans postkasse med navn og termin. Derved har jeg ikke snydt ham for nyheden, han dog først vil få i August. Derefter antager jeg at det er hans ansvar at finde ud af om han er interesseret i både at være svigerfar og morfar?

Nogle der har været udsat for noget lignende? Hvordan taklede i det hele, og kom det til at klappe?

(Vil lige i en sidste bemærkning sige, at jeg har den bedste farmor overhovedet, og glæder mig sindsygt meget til at kunne fortælle hende det. Tror hun er den der kommer til at sætte størst pris på det!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

mariamiss6

Tjah, han lyder lidt besværlig din far.... Når nu han melder så koldt ud, så mange gange... Så synes jeg idéen med scanningsbilledet er god.... Og så lad ham selv tage initiativet....

Og når han så en dag siger at hangerne vil se sit barnebarn, må du jo fortælle ham, at det kan han gøre ved samme lejlighed som han kan møde dit barns far.... Er han ikke interesseret i den løsning, ja, så er han vidst ikke interesseret....

Anmeld

2. juni 2010

mamalicious

Sakris skriver:

Jeg undskylder meget, den lange stil eg har fået lavet

Jeg er idag 10+0 i min første graviditet. Et rigtig ønskebarn, som jeg venter med min kæreste igennem mere end 4,5 år. Vi har aftalt, at når jeg skal op og forsvare mit speciale om 14 dage, skulle vores familier have det af vide, idet de ville være samlet - både mine og min kærestes forældre.

Eller samlet..... Min far har på nogle punkter meldt sig ud af mit liv. Sjovt nok har det passet med at han har taget på ferie da jeg blev 18, da jeg blev student og nu da jeg er færdig på uni. I realiteten tror jeg dog det er lidt en tilfældighed.

Han kan ikke være i rum med min mors familie, og det acceptere jeg fuldt ud. Men lige nu er jeg begyndt at danne mig en forestilling om at han ikke har lyst til at møde min kæreste. Jeg har tilbudt ham at møde ham flere gange, men han har meldt ud, at jeg skulle komme forbi alene, fordi han ikke havde tid til at møde nye mennesker. Jeg har stort set givet ham budet hver gang vi var hjemme ved min mor, men han har flere gange udtalt at han kun vil møde ham i vores hjem.

Jeg skrev for tre uger siden en ny mail til ham, om at jeg virkelig gerne ville have han mødte min kæreste.... Denne gang tænkte jeg at han kunne møde ham og få af vide at vi ventede barn samtidig (han vil meget gerne være morfar). Idag har jeg så fået svar. Han synes ikke jeg har taget initiativ til at der kunne findes en weekend hvor HAN kunne komme op til os. Og at han i øvrigt havde haft tid, den ene weekend hvor jeg var i KBH, og ikke havde givet ham chancen. Føler lidt at det er at frasige sig ansvaret overfor sit barn, selvom det er så gammelt som jeg er.

Han har i mailen meddelt at han tager på ferie i 2 måneder fra på fredag, så han desværre heller ikke får mødt kæresten denne sommer. Det er dejligt han får rejst. Men er bare så skuffet. Har været i et kæmpe dilemma omkring, om jeg overhovedet havde lyst til at fortælle ham at jeg venter barn. Tanken om at være den der går i små sko, har jeg slet ikke haft lyst til!

Jeg overvejer at lægge et scanningsbillede i en kuvert, når vi får et, og smide det i hans postkasse med navn og termin. Derved har jeg ikke snydt ham for nyheden, han dog først vil få i August. Derefter antager jeg at det er hans ansvar at finde ud af om han er interesseret i både at være svigerfar og morfar?

Nogle der har været udsat for noget lignende? Hvordan taklede i det hele, og kom det til at klappe?

(Vil lige i en sidste bemærkning sige, at jeg har den bedste farmor overhovedet, og glæder mig sindsygt meget til at kunne fortælle hende det. Tror hun er den der kommer til at sætte størst pris på det!)

for lige at danne mig et helhedsindtryk....... I har været kærster i 4.5 år, og han har aldrig mødt din kæreste???

Eller er det helt forkert forstået????

Kram... tror da vidst du trænger til !!!!

Anmeld

2. juni 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Ideen med scanningsbilledet syntes jeg er en rigtig god ide.

Så er det op til ham, om han vil kontakte jer, når han kommer hjem fra ferie.

Anmeld

2. juni 2010

lion

Ja vil give de andre ret. Scanningsbilledet er en god ide, så er det nemlig op til ham.

Anmeld

2. juni 2010

Soap

Scannings billedet er en super ide og så ellers bare lade ham være for resten 

Man kan desværre ikke tvinge folk til at være en del af en familie , kun undre sig 

Og så håbe han kommer 

Husk på, det er hans tab ikke jeres for i har i det mindste hinanden og jeres kommende lille guldklump og hvis din far ikke vil deltage i det er det ham som er noget i vejen med, hverken dig eller kæresten 

Anmeld

2. juni 2010

Sakris

Tak for alle jeres svar Det er hermed blevet vores plan!

Jeg ved godt at det ikke er os der kommer til at lide noget tab. Vores lille Hafferlaf kommer til at have 4 bedsteforældre og 7 oldeforældre udover min far. Dertil kommer familiemedlemmer der aldrig har- eller ikke endnu har fået børn. (Vores bliver den første i den nye generation på begge sider). Så det er hverken forkælelse eller opmærksomhed den kommer til at mangle. Det var bare tanken om at min far skulle føle at han var blevet holdt udenfor, jeg ikke bryder mig om.

Men som sagt tusind tak for svar. Det giver alligevel en vished om at man ikke handler total uretfærdigt!

Anmeld

2. juni 2010

Sakris

mamalicious skriver:

for lige at danne mig et helhedsindtryk....... I har været kærster i 4.5 år, og han har aldrig mødt din kæreste???

Eller er det helt forkert forstået????

Kram... tror da vidst du trænger til !!!!

Det er helt korrekt forstået.

Det skal også siges at min kæreste kun er med i KBH 2-3 gange om året, men så kunne min far vel have pakket tasken og kommet til jylland?

Anmeld

2. juni 2010

Sakris

lion skriver:

Ja vil give de andre ret. Scanningsbilledet er en god ide, så er det nemlig op til ham.

God smag i navne dér iøvrigt!

Sjovt nok er det Alexander og Cassandra vi har som nr. 1 på vores liste lige nu. Efterfulgt af Isabella

Anmeld

2. juni 2010

Sisley

Har du fortalt din far, at du har det rimelig stramt med, at han ikke gider involvere sig i Jeres liv?

Jeg synes for så vidt idéen med scanningsbilledet er god - problemet er bare, at du nok gør det i en eller anden forventning om, at han vil reagere positivt på nyheden og det kunne man jo godt frygte, at han ikke gør (han reagerer vel nærmere slet ikke). Så jeg bliver lidt nervøs for, om du bare forærer dig selv endnu en skuffelse...

Hvis du ikke allerede har gjort det, synes jeg du skal lægge kortene på bordet og fortælle ham, at du er træt af, at han opfører sig som en røv med ører. Og så kan du jo nævne for ham som en sidebemærkning, at du for øvrigt er gravid og han må ændre stil, hvis han ønsker at have noget med sit barnebarn at gøre. Desværre lyder han i mine ører lidt egoistisk, så det er jo ikke sikkert det virker og så må¨I glæde jer over, at resten af familien formentlig kommer med en "Lotto-millionær-reaktion", når I fortæller den gode nyhed!

Ihhh familie - hvor kan det være besværligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.