Øv øv. Måtte lige aflive en kat idag..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

Shibby

:`( Sikke en ræderlig oplevelse

hader tanken om hvor meget den led Men du gjorde det rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

quity

Mor til Frederic skriver:

Det var hårdt for et dyre elsker hjerte, men den havde nok ikke overlevet 10 min alligevel.

Men bare køre og tænke, ja den er vel nok død - kunne jeg slet ikke. Var nødt til at være sikker... 340%

Men tak...

Og træls med jeres kat...

Det er da lige netop derfor du gjorde det. Altså fordi du har et dyre elsker hjerte. Du holder for meget af dyr til at se det lide. Flot...

Anmeld

1. juni 2010

Sakris

Puha, det ville jeg slet ikke kunne have gjort. Men hvor er det meget bedre end at den skulle lide! Tror man ville have det endnu mere dårligt hvis den var blevet efterladt lidende?

Anmeld

2. juni 2010

mariamiss6

Suk og mig der bare elsker katte...

Åh ja, det er bare SÅ ubehageligt... Og faktisk så synes jeg det mest ubehagelige er at katte er super sejlivede...

Min søster kørte engang en kat over. Der kom pludseligt to katte løbende ud af en hæk, lige foran bilen, en mørk aften. Og hun havde ingen chance for at undgå at ramme den sidste... De sprang simpelthen ud mindre end 1 meter foran bilen. Så hun ramte den sidste kat. Og den blev simpelthen bare liggende... Vi var næsten hjemme, og skyndte os at samle den op, og tage den med resten af vejen hjem, for at vi kunne se ordentligt på den...
Men jeg kunne bare mærke da jeg samlede den op, at alt inden i den var helt flydende, som om hele dens krop var knust til een tyk væske...
min far daskede den i baghovede, med bagsiden af en økse, men der måtte også op til flere slag til, før vi turde være sikre på at den var død... Stakkels dyr. Og min søster var også helt ødelagt....

Det er heller ikke længe siden der stod en grædende kvinde uden for min dør, og spurgte om jeg ejede en rød kat, for hun havde lige ramt den med bilen. Og nu lå den simpeltgen og hev og sled for at få vejret, med blod ud af næse ører og mund... Og hun kunne ikke køre fra den... Jeg tog den med ind, og vi ringede til falck, som kørte den til nærmeste dyrlæge, som så aflivede den, efter at have haft telefonisk kontakt med billisten, om hvor vidt hun ønskede at tage den til sig, hvis han kunne redde den....

Stakkels kat, og stakkels dig der måtte aflive den.... Og stakkels billist, man kan næsten ikke lade være at tænke på om nogen savner den bagefter... Det var der dog så nok ikke nogen der gjorde i dette tilfælde.

Anmeld

2. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Suk og mig der bare elsker katte...

Nå, men stod ude på landevejen og var ved at bjærge en bil op på ladet, der var kørt i stykker lige efter en rundkørsel med god trafik.

En rød peugoet 407 stations car trækker - flink som nogle billister er - godt uden om mig (holder altid et øje med bagfra kommende biler).

Ser en mellem stor skikkelse rende ud på vejen og den stakkels mand i peugoet'en ramte den lige midt på mave/bryst og kørte den over både med forhjul og baghjul.

Tænker bare åh nej og håber at den er død, men den for rejst sig og løber resten af vejen, over vejen, hvor den så atter bliver ramt af en modkørende bil. Hvorefter den forsvinder ned i grøft/ buske langs vejen.

Manden i peugeot'en kører ind foran min lastbil og kommer hen til mig, vi finder et hul i trafik og finder ret hurtigt den stærkt lidende kat, der har svært ved at trække vejret. Kunne se dens ribben ikke var normale, den havde blotlagte knogler i næsten alle ben.

Render tilbage til lastbilen og tager skovlen med retur til katten, suk den er stadig i live. Den klager slet ikke, ligger blot og kæmper for at få vejret med den ødelagte brystkasse. Spyfluerne er allerede i massevis på den..

3 slag måtte der til, pyh mit hjerte... Men vidste også at det var det mest humane at gøre.

Det var uden for byen i et stort industri kvarter og den mangled meget af pelsen pga af sygdom. Så tror ikke den havde noget tilholds sted som sådan.

Men alligevel... Stakkels kat og stakkels den mand der kørte den over.

Tak fordi du læste med..

Åh hvor tragisk og forfærdeligt Elsker dyr, vilde som tamme, suk... Hvor er det flot at du sådan kunne få sluttet dens lidelser. Jeg aner ikke hvordan jeg selv vil reagere i situationen, håber jeg kan reagere på samme måde som dig.

Puhhh altså.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.