Suk og mig der bare elsker katte...
Nå, men stod ude på landevejen og var ved at bjærge en bil op på ladet, der var kørt i stykker lige efter en rundkørsel med god trafik.
En rød peugoet 407 stations car trækker - flink som nogle billister er - godt uden om mig (holder altid et øje med bagfra kommende biler).
Ser en mellem stor skikkelse rende ud på vejen og den stakkels mand i peugoet'en ramte den lige midt på mave/bryst og kørte den over både med forhjul og baghjul.
Tænker bare åh nej og håber at den er død, men den for rejst sig og løber resten af vejen, over vejen, hvor den så atter bliver ramt af en modkørende bil. Hvorefter den forsvinder ned i grøft/ buske langs vejen.
Manden i peugeot'en kører ind foran min lastbil og kommer hen til mig, vi finder et hul i trafik og finder ret hurtigt den stærkt lidende kat, der har svært ved at trække vejret. Kunne se dens ribben ikke var normale, den havde blotlagte knogler i næsten alle ben.
Render tilbage til lastbilen og tager skovlen med retur til katten, suk den er stadig i live. Den klager slet ikke, ligger blot og kæmper for at få vejret med den ødelagte brystkasse. Spyfluerne er allerede i massevis på den..
3 slag måtte der til, pyh mit hjerte... Men vidste også at det var det mest humane at gøre.
Det var uden for byen i et stort industri kvarter og den mangled meget af pelsen pga af sygdom. Så tror ikke den havde noget tilholds sted som sådan.
Men alligevel... Stakkels kat og stakkels den mand der kørte den over.
Tak fordi du læste med..
Anmeld