Giv mig dit bedste råd mod kvalme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.601 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

mortil4dejligepiger

Hej med Jer.

Jeg er gravid med vores 4. barn. De andre gange har jeg ikke været ramt af kvalme, men denne gang er det helt galt . Det er over hele dagen og i dag var det så slemt, at jeg måtte gå hjem fra arbejde 2 timer efter jeg var kommet .

Jeg er kun 5+4 og der er frygtelig længe til jeg når de 12 uger, hvis jeg skal gå så længe med kvalme.

Så...HJÆLP! Hvad er dit bedste råd mod kvalme? Og hvor længe havde du kvalme?

Tak   -T

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

K&S

Hej hej

Åh, det lyder meget bekendt - jeg havde desværre kvalme i 4½ måned, men det får du jo selvfølgelig ikke

Jeg gik på apoteket og købte nogle "armbånd", der hedder SeaBand - de bruges også mod køre/søsyge - de var FANTASTISKE for mig, de tog næsten al kvalmen  så det ville være mit bedste råd...! Men jeg spiste også saltlakrids, mums mums, det var også godt mod kvalme...!

Håber du ikke skal have kvalme længe

Katja

Anmeld

1. juni 2010

Mathilde

mortil3dejligepiger skriver:

Hej med Jer.

Jeg er gravid med vores 4. barn. De andre gange har jeg ikke været ramt af kvalme, men denne gang er det helt galt . Det er over hele dagen og i dag var det så slemt, at jeg måtte gå hjem fra arbejde 2 timer efter jeg var kommet .

Jeg er kun 5+4 og der er frygtelig længe til jeg når de 12 uger, hvis jeg skal gå så længe med kvalme.

Tak   -T

Åh hvor træls!

Jeg havde kvalme til uge 14 men det aftog efter 11-12 uge. Jeg syntes det var godt med sodavands-is og friske smoothies også til aftensmad

Anmeld

1. juni 2010

4xGreve

masser af sodavands-is og ellers gik jeg og små spiste konstant og det hjalp mig utrolig meget..

Jeg fik først kvalme omrking uge 8 og det varet vist omkring uge 20

Anmeld

1. juni 2010

mamalicious

Øøøøøv hvor træls!!!.... Begge mine graviditeter var præget af MEGET kvalme og opkast.... At have bananer klar ved siden af sengen,var ALFA OMEGA- klar til at kaste i munden,når jeg stod op, inden kvalmen blev for voldsom!! ellers mandler i lommerne og DANSKVAND( i mangel af cola,når det nu ikke må indtages under graviditet)...... Håber VIRKELIG det kan hjælpe dig ??!!

Kram og pøj pøjmed den pokkers kvalme!!!!

Anmeld

1. juni 2010

2721

Bananer og toastbrød var min redning. Håber du snart får det bedre

Anmeld

1. juni 2010

Mira0911

mortil3dejligepiger skriver:

Hej med Jer.

Tak   -T

Vil bare sige at jeg har læst din tråd...

Jeg havde kvalme i alle 9 mdr... Jeg fandt ikke noget som hjalp mig.. Jeg "boede" nærmest ved siden af kummen og lavede ikke andet end at kaste op...

Har du evt. prøvet Seaband - Fåes på Apoteket... Akupunktur kan også være en mulighed...

Anmeld

1. juni 2010

Sakris

Var heldig og har kun lidt af daglig kvalme i 3 uger. Købte seaband, der virkede udemærket i dagtimerne, om aftenen havde jeg det værre. Efter et råd herindefra hoppede jeg med på sunlolli-vognen, hvilket også gjorde lidt.

Søvn fandt jeg ud af også var en vigtig faktor. Jeg havde det langt dårligere de dage jeg jeg fik under 6 timers søvn, eller slet ingen, end de dage jeg fik sove igennem. (Ja sorry, det burde være logik, men med hovedet i specialet 2 uger op til aflevering, fungere hjernen ikke indenfor den logik!)

Mod halsbrand har jeg lige fundet ud af at min kærestes hjemmelavede smoothie er fantastisk :-) Bare lige out of topic!

Anmeld

1. juni 2010

4kløver

siger også sodavand is.. nu havde jeg ikke kvalme men meget hals brand og det hjalp

Anmeld

1. juni 2010

jacqueline84

Led også af meget kvalme de første 3 måneder. Men det hjalp hvis jeg spiste 2 kiks og drak et glas vand lige når jeg vågnede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.