Tak for alle Jeres hilsner. De betyder meget, når jeg er helt hernede i kulkælderen. Jeg har det godt nok skidt 
Der er ingen energi til noget som helst. Jeg føler jeg bure mig inde i lejligheden, og har svært ved at have mennesker omkring mig.. Jeg føler mig grim, tyk, irriterende, mindreværdig, ligegyldig og meget lidt kvindelig.... Jeg føler mig forkert...
Jeg føler mig "forkert" fordi jeg ikke kan få børn selv.. Og det hjælper ikke just, at medier og samfundet generelt diskuterer om "vores ret til at få børn", med det nye forslag fra regeringen... Jeg ryger op i det røde felt med det samme, men prøver at trække vejret dybt og tænke, at angrebene ikke er personlige. Men hvor gør det ondt at høre "de kan fandme bare betale selv eller accepterer at de bare ikke er bygget til at få børn". AV!! Noget så simpelt som en sjov applikation på FB, hvor man kunne se, hvornår man får sit første barn, gik jeg helt ned efter svaret "Du kan aldrig få børn"... Jamen for helvede altså!!!
Der skal intet til at vælte mig i disse dage, men disse dage kender jeg fra da jeg var sygemeldt med depression i sin tid.. Så jeg ved i bund og grund, hvad jeg har brug for. Luft og lys.. Ud i vejret, som heldigvis er godt, lade opvasken stå, høre musik og male, læse en god bog... Alle de ting, der kan få hjernen på andre tanker.. Men det kræver også sit at få skoene på, åbne døren og komme derud, hvor det hjælper..
Jeg føler lidt jeg svigter herinde... At jeg forventer hjælp og opbakning fra andre, men ikke selv har noget at gi. Men jeg må acceptere at det kan jeg bare ikke lige nu. Hvis ikke jeg kan holde af mig selv, så får jeg heller ikke noget overskud, som jeg kan give til andre... Så jeg prøver at spare op, og når jeg har det, så lover jeg at komme tilbage!
Anmeld