Kontanthjælp vs. barselsdagpenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

Mira0911

ka-ri-na skriver:

men begge udbetalinger kommer fra kommunens ydelsescenter:0)

Okey... Det er slet ikke til at finde hoved og hale i alt det kommune halløj...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Okey... Det er slet ikke til at finde hoved og hale i alt det kommune halløj...

nej, ikke sådan umiddelbart.... så derfor læser jeg det jeg kan om det... så jeg er sikker på min sag... for det er ret indviklet!

Anmeld

1. juni 2010

Mira0911

ka-ri-na skriver:

nej, ikke sådan umiddelbart.... så derfor læser jeg det jeg kan om det... så jeg er sikker på min sag... for det er ret indviklet!

Indviklet kan jeg kun give dig ret i...

Anmeld

1. juni 2010

Sofia

Betingelserne for kontanthjælp fremgår af aktivlovens § 11 - og du kan kun få kontanthjælp hvis du har udtømt alle andre muligheder for forsørgelse, da det er det absolut nederste sikkerhedsnet, så tror ikke du kan få det, hvis du er berettiget til dagpenge. Men lyder som et hårdt budget du har, håber du kan få det til at fungere..

Anmeld

1. juni 2010

Anonym trådstarter

Ringede til kommunen og kan åbenbart ikke få supplerende kontanthjælp, da jeg får den høje dagpengesats.

Grunden til jeg får barselsdagepenge, er fordi jeg havde arbejde i de obligatoriske 13 uger, inden jeg havde termin. Men jeg havde kun 35 timer om ugen, og de 10 timer om ugen, som jeg "manglede", passer med differencen op til de 13.096 kr. brutto. Øv, og møg!

Men jeg har aftalt møde med banken, ang. at få lagt mit budget om. Lige nu har jeg 2.000 kr. ekstra hver 3. mdr. Altså børnepenge - resten tager budgetten. Må åbenbart lade dem alle indgå deri

Som min sagsbehandler sagde, så køber man jo løbende ting til sit barn - ikke kun hver 3. mdr., når man ved pengene kommer. Det er vel egentlig rigtig nok. Men de 2.000 kr., som jeg havde "ekstra" her d. 20. juli skulle vi ha´ været i Fårup sommerland for - nu må jeg se hvordan budgettet kommer til og se ud?

Knus! Og tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.