Kontanthjælp vs. barselsdagpenge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg er lige blevet skilt, og mht. økonomi, får jeg kun ekstra børnetilskud. Havde håbet på lidt mere i boligsikring, men det blev kun til et par hundrede mere  

Når regningerne så er betalt, har jeg knap 3,000 kr. tilbage inkl. de penge fra mit barns far.

Mit spørgsmål er; kan man droppe sine barselsdagpenge og istedet gå over på kontanthjælp med forsørger? Bruttoen er nemlig højere; Barsel - 11,040 kr. Kontanthjælp med forsørger - 13.096 kr.  

Hvis ikke, har jeg hørt man kan søge om supplerende kontanthjælp - nogen der kender noget til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Anonym trådstarter

Anyone?

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

Hej!

Jeg er lige blevet skilt, og mht. økonomi, får jeg kun ekstra børnetilskud. Havde håbet på lidt mere i boligsikring, men det blev kun til et par hundrede mere  

Når regningerne så er betalt, har jeg knap 3,000 kr. tilbage inkl. de penge fra mit barns far.

Mit spørgsmål er; kan man droppe sine barselsdagpenge og istedet gå over på kontanthjælp med forsørger? Bruttoen er nemlig højere; Barsel - 11,040 kr. Kontanthjælp med forsørger - 13.096 kr.  

Hvis ikke, har jeg hørt man kan søge om supplerende kontanthjælp - nogen der kender noget til det?

du kan kun få KH når du ikke har andre muligheder:0) dvs. når du har mulighed for barselsdagpenge, så kan du ikke få KH.... men ring til din sagsbehandler:0)

Anmeld

1. juni 2010

Svei

Øv, stakkels dig-....det lyder godt nok ikke af meget....men som Karina skriver, så kan du kun få kh hvis ikke du har andre muligheder...

Anmeld

1. juni 2010

Mira0911

Anonym skriver:

Hej!

Jeg fik 13096 på barsel/Kontanthjælp...

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Jeg fik 13096 på barsel/Kontanthjælp...

ja, det kan man få hvis ikke man er berettiget til barselsdagpenge:0)

Anmeld

1. juni 2010

Mira0911

ka-ri-na skriver:

ja, det kan man få hvis ikke man er berettiget til barselsdagpenge:0)

Nu skal jeg så lige vide, barselsdagpenge, det er ikke via kommunen?

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Nu skal jeg så lige vide, barselsdagpenge, det er ikke via kommunen?

tjoeeehhhh

det er lidt på en anden måde... men udbetalingen er fra kommunen...

hvis ikke man har ret til barselsdagpenge, kan man være heldig og får KH barselspenge...

men hvis du har ret til barselsdagpenge, så kommer noget af "kagen" fra et andet sted end kommunen...

Anmeld

1. juni 2010

Mira0911

ka-ri-na skriver:

tjoeeehhhh

det er lidt på en anden måde... men udbetalingen er fra kommunen...

hvis ikke man har ret til barselsdagpenge, kan man være heldig og får KH barselspenge...

men hvis du har ret til barselsdagpenge, så kommer noget af "kagen" fra et andet sted end kommunen...

Okey..

Anmeld

1. juni 2010

Ni-ko-li-ne

MoarJ skriver:

Okey..

men begge udbetalinger kommer fra kommunens ydelsescenter:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.