sluge piller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2010

Low

Min lillebror på 10 år han får ADHD medicin på kapsler og dem kan han heller ikke sluge. Han får det ofte på et lille bitte stykke mad(et stykke som lige kan være i munden) med noget på som kan overdøve smagen mest mulig. Syltetøj er ret godt synes han men nogle gange synes han at spegepølse også er godt. Det sker selvfølgelig at han kan smage det nogle gange men så skynder han sig at sluge det. Så får han altid noget at drikke bagefter og børster tænder til sidst.

Det er svært sådan noget. Da jeg var helt lille der var jeg ørebarn og jeg kan huske at jeg havde mange problemer hele vejen igennem med alt det medicin jeg skulle have.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Bondepigen

Vi har tit gjort ligesom DK, det virker..i hvert fald her. Min niece skulle osse have knust pencillin engang, der blandede min bror det med nutella på en ske...så var der ingen problemer.

Håber I finder en måde der virker for jer.

Anmeld

1. juni 2010

Corn

Har prøvet med følgende lokkemad:

Slik, sodavand, nutella både ren og på brød, tv-kiggeri, spil til Nintendo ds, dvd

Vi har tegnet en kontrakt indtil videre...

Han får lov at se tv om morgenen, når han har medicin (her er tv om morgenen ellers bandlyst)

Om eftermiddagen har han valgt (ud fra de mange tilbud) at få 5 kr når medicinen er indtaget...

Om aftenen har han, også efter eget ønske, forhandlet sig til en cykeltur med far til stranden...

Så må vi se om vi alle kan overholde aftalen...

Og så prøver vi at hjælpe ham med at lære at sluge de skide piller, for det er da nemmest og mest smagfuldt

Anmeld

1. juni 2010

millesofie

herhjemme får marcus-emil fiske piller som han sluger vi sørgede bare for at der var en gevinst ved det, en gave eller is eller noget og bagefter fortalte vi hvor dygtig han var og hvor slolte vi var over at han kunne (og husk hvor stærk han er )

Anmeld

1. juni 2010

Corn

millesofie skriver:

herhjemme får marcus-emil fiske piller som han sluger vi sørgede bare for at der var en gevinst ved det, en gave eller is eller noget og bagefter fortalte vi hvor dygtig han var og hvor slolte vi var over at han kunne (og husk hvor stærk han er )

Har prøvet al lokkemad... intet fik den stædige 5-årige til at bide på...

Men nu må vi se om kontrakten holder, og så øver vi at sluge vingummi og lakrids indtil det lykkes

Anmeld

1. juni 2010

klmf

Min mor lavede også den med sukkeret på mig, så det kunne du måske prøve.

Jeg har købt en 'Medicinus' i Brugsen, de kan også fåes på apoteket.Så kan du opløse pulveret i saftevand eller lign. og så hælde det ned i den. Den skal ind i barnets mund og når så langt tilbage at de automatisk synker det. Den kostede en 50'er tror jeg. Måske et forsøg værd....

Anmeld

1. juni 2010

Barbamama

Macaab skriver:

Den flydende har vi prøvet... Den kaster han også op...

Åh hvor er det synd....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.