sluge piller...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.593 visninger
16 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Corn

Min dreng på 5 år har fået en infektion i fingrene og skal derfor have en skrap 10-dages kur med penicillin. Det har vi fået i kapsler som han skal tage 3 gange om dagen. Lægen sagde det var nemmest at få i ham ved at dele kapslerne og hælde pulveret i noget...

Vi startede med en skefuld yoghurt, og smagen fik ham til at kaste op(forstår ham godt, bare lugten af pulveret gjorde mig utilpas)

Så forsøgte vi at lære ham at sluge kapslerne, da de er meget smalle og ikke så lange, så det burde være muligt, men nej, det mislykkedes.

Her til morgen forsøgte jeg at skjule det i appelsin juice, men han gennemskuede det med det samme.

Så spørger jeg jer, om der er nogen der har den gyldne løsning til at lære dem at sluge piller, for han vil gerne, da han godt selv kunne "smage" at det ikke var så slem en metode...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

L-Mortil3

Macaab skriver:

Min dreng på 5 år har fået en infektion i fingrene og skal derfor have en skrap 10-dages kur med penicillin. Det har vi fået i kapsler som han skal tage 3 gange om dagen. Lægen sagde det var nemmest at få i ham ved at dele kapslerne og hælde pulveret i noget...

Vi startede med en skefuld yoghurt, og smagen fik ham til at kaste op(forstår ham godt, bare lugten af pulveret gjorde mig utilpas)

Så forsøgte vi at lære ham at sluge kapslerne, da de er meget smalle og ikke så lange, så det burde være muligt, men nej, det mislykkedes.

Her til morgen forsøgte jeg at skjule det i appelsin juice, men han gennemskuede det med det samme.

Så spørger jeg jer, om der er nogen der har den gyldne løsning til at lære dem at sluge piller, for han vil gerne, da han godt selv kunne "smage" at det ikke var så slem en metode...

Det er måske lidt "vammelt" men da jeg var lille skjulte mor det altid i en lille skefuld sukker, fordi sukkeren er så gennemtrængende så kan den tit overdøve den trælse pincillin smag...

Anmeld

1. juni 2010

Barbamama

Jg forstår ikke du ikke har fået de der piller der kan opløses i vand. De hedder Flemoxin Solutab og når de er opløst i vand kan man blande det med f.eks juice. Jeg har RIGTIG svært ved at sluge piller og har fået de tabletter nogle gange. De smager ikke fantastisk men juicen hjælper. Ellers kan han da vel få penicillin i flydende form og så lige en skefuld sukker bagefter.

Anmeld

1. juni 2010

Moar'en

jeg ved ikke om det virker med måske mosede banan, det tager min moster, for hun kan ikke sluge piller.

Ellers tænker jeg at du kan prøve at give ham lidt yoghurt uden noget i først, for det er som om yoghurt ligger en "belægning" i munden, og så måske prøve at dele dem så der ikke kommer så meget af gangen. Gav det nogen menning . Jeg ved ikke om det hjælper, men det ville være mit råd.

Anmeld

1. juni 2010

Sara.

Macaab skriver:

Jeg forstår godt at din søn kaster op af det... bare lugten er jo helt forfærdelig!!!!

Min pige på 2½ fik mellemørs betændelse og sku også ha penicillin.

Først fik vi det i flydende form, men det kastede hun op af... nærmest inden det kom ind i munden.. føj for en stank!

Så fik vi nogle piller der sku opløses i lidt vand og så ku vi blande det med noget lækkert, lægen sagde cola.. men det vil min datter ikke ha.... og alt hvad vi blandede det i ku hun smage og fik opkast fornemmelse og kastede også op et par gange..

Til sidst ville vi se om hun ku sluge dem. Så vi sagde hun skulle ligge pillen på tungen og så drikke et helt glas mælk uden at holde pause (hun elsker mælk). Tænkte at hun så måske ville sluge pillen imens hun drak mælken - og det gjorde hun

Så hun tog resten af kuren ved at sluge dem. Hvis hun fik en uden et stort glas mælk kunne hun ikke finde ud af det......

Anmeld

1. juni 2010

nuggie

min søn på 10 år har aldrig kunne sluge piller, men sidst han var syg skulle han have pencilin og den mængde som han skulle have i flydene var slet ikke til at få i ham.

Vi gjorde det at vi hældte lidt yhort op på en spise ske, lægge pillen og bagefter hændte lidt mere yhort på, så pillen var helt væk, og så ind i munden og synke det unden at smage på det, jeg lykkes faktisk at få hele kuren i ham.

Ideen var faktisk hans egen, og det virkerde

Anmeld

1. juni 2010

Corn

michella80 skriver:

Jg forstår ikke du ikke har fået de der piller der kan opløses i vand. De hedder Flemoxin Solutab og når de er opløst i vand kan man blande det med f.eks juice. Jeg har RIGTIG svært ved at sluge piller og har fået de tabletter nogle gange. De smager ikke fantastisk men juicen hjælper. Ellers kan han da vel få penicillin i flydende form og så lige en skefuld sukker bagefter.

Den flydende har vi prøvet... Den kaster han også op...

Anmeld

1. juni 2010

Svei

Sukkker og kakao det er hvad der virker her....

Anmeld

1. juni 2010

Corn

Jeg har faktisk overvejet at øve pille-slugning med fx gajol eller andre små stykker slik... Bare for at han får fornemmelsen af, hvordan han skal sluge.

Da han selv forsøgte klistrede pillen til sidst så meget, at jeg ikke kunne få kapslen af fingrene, da jeg til sidst villle skille den ad...

Kan ikke forstå man ikke kan få penicillin i stik piller... Dem kan man da hverken smage eller kaste op

Anmeld

1. juni 2010

DK

Kirstine havde svineinfluenza før jul, og da der var udsolgt af "børnepillerne" kunne hun kun få piller man skulle sluge. Hun har astma og derfor kunne svineinfluenzaen være farlig. Hun var også 5 år.

Jeg købte ALT det slik og chokolade som jeg vidste hun kunne lide! Så satte jeg hende på køkkenbordet og lagde alt det hele frem, og så fik hun et glas vand og at vide at nu havde hun bare at sluge den pille, og når hun havde gjort det så var der "præmier" i form af yndlings slik overflod. Hun HYLEDE... men til sidst efter en ti minutter så slugte hun skisme pillen og var super stolt af sig selv. Nogen gange kom den sådan halvt ned og så op igen. Så fik hun en ny da det ikke smager godt at spise en halvt opløst pille. Det var på den hårde måde, men det var bare RET vigtigt at hun spiste dem, da jeg var ret bange for det der svineinfluenza. Efter et par dage så slugte hun pillerne i en ruf og der var ingen problemer!

"god" fornøjelse!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.