Fødselskurser .. er det nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

Malene84

Nina_GH skriver:

Mine gravide veninder har gået på fødselskursus Mamaprofylax og var glad for det. Men jeg gider ikke bruge penge på fødselskurser, da jeg tror at min krop nok skal komme igennem fødslen. Jeg er nu ved at blive nervøs når jeg læser alle indlæggene herinde om hvor ondt det gøre osv.. Kan det virkelig passer at det gøre så ondt? Er det ikke meget individuelt hvor meget smerte der kan opleves?

Jeg fandt det ikke nødvendigt. Jeg er på su, og havde ikke råd. Og jeg har aldrig fået så meget ros i mit liv, som efter jeg havde født. Jeg havde ikke engang læst om fødsler, man lære det jo pænt hurtigt når man ligesom ligger der og skal igang

De siger undervejs hvad der skal ske og hvordan du bedst skal trække vejret osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

Muffinmor

Jeg har købt en yoga bog på tilbud til 40kr der forklare om vejrtrækning og hvordan du kan gøre nogle øvelser for at styrke din bækken bund osv. bla. a. er der også nogle konkrete øvelser du kan gøre når du har veer, for at lindre smerten. heri også hvordan du slapper af mellem veerne. Jeg syntes den bog er helt fantastisk fordi jeg kan øver mig her hjemme også kommer den med mange alternativer, der er ikke kun en måde at gøre det på så man kan tage de der passer en bedst. 

Jeg spurgte lægen hvorfor min mave var så lille, jeg er i uge 25 og har en lille fin mave, ligner kun en i 4 måned. jeg fik forklaret at hvis man er slank og har gode mavemuskler så bliver maven ikke så stor da musklerne holder den inde. Og ens fødsel ville som regel gå nemmere da man havde gode mave og bækkenbundsmuskler. så lidt træning er en god ide

Anmeld

2. juni 2010

Margorie

Det gør sindsygt ondt. Jeg havde op til flere gange lyst til at dø Men man kommer igennem det, det skal man nemlig. Jeg fik ingen bedøvelse- det var der ikke tid til. Men ud kom den mest fantastisk lille pige- og det var helt uden hjælp fra et fødselskursus

Anmeld

22. juni 2010

pia.srensen

Hej. Jeg kan da godt forstå du er i tvivl.

Jeg har 3 børn og var selv i tvivl de to første gange jeg skulle føde og de teknikker jeg lærte var ikke så gode. Det gik selvfølig, men hAVDE en del smerter. Da jeg skulle føde vores 3 barn fik vi anbefalet mamaprofylax og det var fantastisk. Hvis du kan, såkanjeg varmt anbefale det. Der er mange som skriver at det går fint uden en fødselsforberedelseskursus, men jeg er sikker på at det kunne være gået endnu bedre hvis de havde et kursus med i bagagen. 

Tænk sådan, at du har intet at miste men alt at vinde..

Anmeld

22. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er SÅ glad for den ff vi gik til - jeg/vi brugte samtlige teknikker og havde en fantastisk fødsel.

Anmeld

16. august 2010

AlexG

tak for jeres råd

Anmeld

16. august 2010

Frk. Himmelblå

Halløj. 

Nej, i udgangspunktet behøver man vel ikke forberede sig, men tror, det kan give mange en større tryghed at have gjort det .

Det med smertetærskel har også meget at gøre med, hvor lang tid det tager. Men djævelsk ondt kommer det til at gøre uanset hvad. Men der er altså stor forskel på, om man skal udholde smerten i 3 eller 30 timer, da man jo også mister sine gode kræfter i de lange forløb. Så i forbindelse med især de lange fødsler, som bare trækker ud og ud, tror jeg, det er meget godt, hvis man har forberedt et par "overlevelsesteknikker" .

Men alt er selvfølgelig individuelt og ikke to fødsler er vel ens.

Held og lykke med det hele 

Anmeld

16. august 2010

Valle81

Nina_GH skriver:

Mine gravide veninder har gået på fødselskursus Mamaprofylax og var glad for det. Men jeg gider ikke bruge penge på fødselskurser, da jeg tror at min krop nok skal komme igennem fødslen. Jeg er nu ved at blive nervøs når jeg læser alle indlæggene herinde om hvor ondt det gøre osv.. Kan det virkelig passer at det gøre så ondt? Er det ikke meget individuelt hvor meget smerte der kan opleves?

Hejsa:0)

Jeg har ikke gået til fødselskurser - jeg har klaret mig smukt igennem to fødsler på hhv 12 timer fra første ve og 10 timer fra første ve og uden smertestillende.

Jeg synes udvidelsesveerne var de hårdeste men ikke så hårde at jeg på noget tidspunkt tænte - jeg klarer det aldrig - vidste der var en ende på smertene og kunne jo mærke det gik hurtigt.

Presseveerne synes jeg var en "lettelse" og vupti så var det ovre.

Jeg tror at hvis man er god til at være i sig selv, lytte til sig selv og kender sin krop så skal man nok klare det uden alle mulige kurser - min egen personlige overbevisning er at man ikke kan forberede sig på det - fødsler er ikke ens -vi håndtere smerter helt forskelligt.

Så lyt til dig selv og gør hvad du øler for - og er det uden fødselskursus så er det det:0)

Anmeld

16. august 2010

Nina_GH

Super med så mange gode indlæg. Jeg har faktisk nu været på et fødselsforberedelseskursus... så er jeg på den sikre side.... he eh

Men tusind tak

Anmeld

16. august 2010

baby2010

Nej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.