Fødselskurser .. er det nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.323 visninger
19 svar
0 synes godt om
1. juni 2010

Nina_GH

Mine gravide veninder har gået på fødselskursus Mamaprofylax og var glad for det. Men jeg gider ikke bruge penge på fødselskurser, da jeg tror at min krop nok skal komme igennem fødslen. Jeg er nu ved at blive nervøs når jeg læser alle indlæggene herinde om hvor ondt det gøre osv.. Kan det virkelig passer at det gøre så ondt? Er det ikke meget individuelt hvor meget smerte der kan opleves?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2010

Mette.

Nina_GH skriver:

Mine gravide veninder har gået på fødselskursus Mamaprofylax og var glad for det. Men jeg gider ikke bruge penge på fødselskurser, da jeg tror at min krop nok skal komme igennem fødslen. Jeg er nu ved at blive nervøs når jeg læser alle indlæggene herinde om hvor ondt det gøre osv.. Kan det virkelig passer at det gøre så ondt? Er det ikke meget individuelt hvor meget smerte der kan opleves?

Smerte er individuelt - Men jeg tror ikke du kommer udenom det gør ret ondt! Jeg har ikke selv været på nogen kursur og jeg klarede fødslen ret nemt og uden smertestillende. Så tag det med ro Der er jo ikke to fødsler der er ens, så man kan ikke rigtig sammenligne. 

Anmeld

1. juni 2010

Liv.G

Fødselskurser er godt. Har selv gået på et fødselskursus, og kan faktisk godt husk navnet mamaprofylax, tror der er 2 i min mødregruppe som har gået på det med stor succe.

Fødselskursus var godt for os fordi det gav os noget konkret som vi kunne benytte, plus at vi fik informationer og kunne stille masser spørgsmål. Jeg havde smerte men kunne godt kontroller dem og jeg tror hellere ikke der er to ens fødsel, så det gælder om at forberede sig mentalt og fysisk.

Anmeld

1. juni 2010

Mira0911

Presseveerne gjorde skide ondt synes jeg... Jeg synes det er hurtig overstået...

Jeg gik slet ikke til fødselsforberedelse, orkede det ikke... Og jeg klarede mig fint igennem det...

Anmeld

1. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg var hverken til kurser eller fødselsforberedelse.

Og fødslen gik rigtig godt.

Kvindekroppen er jo skabt til at føde, så selvfølgelig kan du finde ud af det uden kurser og alt det ballade. Det kommer helt naturligt når fødslen først er i gang. Det gjorde det ihvertfald for mig.

Vejrtrækningsøvelser vil jeg dog anbefale dig at "øve", det virker

Mht. smerten. Jeg tror det er RIGTIG vigtigt at man forsøger at slappe af og lade kroppen/veerne arbejde. Hvis man spænder i kroppen og er bekymret/ængstelig arbejder man jo imod kroppen...og så er det at fødslen kommer til at tage lang tid og at det gør ondt.

Selvfølgelig er folks smertetærskler forskellige. Men ærligt talt synes jeg ikke det var så slemt som jeg havde fået fortalt. Jeg kan anbefale dig at føde i vand, det tager toppen af smerterne og gør det nemmere at slappe af.

Anmeld

1. juni 2010

Risen

Synes altid det er en god ide at forberede sig lidt.. Herhjemme har jeg blandt andet læst bøger som "Fødsel uden smerte" og "Den gode fødsel"... Det kan absolut anbefales.. Bare det at have en smule styr på vejrtrækningen gør mig mere rolig end før..

Anmeld

1. juni 2010

Pige2009

Jeg var hverken på kurser, læste bøger eller noget. Min fødsel tog under 6 timer og jeg fik hverken smertestillende eller noget. Personligt synes jeg smerterne er stærkt overvurderet, men som en anden skriver, er det meget forskelligt, hvordan smerte opleves. Ja, det gør ondt, men så slemt var det heller ikke.

Så snart veerne startede, faldt jeg hurtigt ind i en vejrtrækningsrytme, som passede til min krop, og det havde jeg på intet tidspunkt øvet eller lign.

Mit råd er at lytte til din krop, så komme tingene naturligt 

K.h. Linda

Anmeld

1. juni 2010

Barbamama

Jeg har født for snart 1 år siden og jeg er SÅ glad for at jeg var til fødselsforberedelse. Jeg syntes det var rart at få gennemgået hvilke reaktioner man kunne forvente fra sig selv og manden. Hvad jordemoderen ville gøre ved en (undersøgelser osv), hvilken smertelindring man kan få og bivirkninger. Det bedste af det hele var vejrtrækningsøvelserne. DEM ville jeg ikke have kunne overleve uden. Jeg brugte dem igennem alle udvidelses-veerne, som jeg syntes var det værste. Jeg syntes ikke presseveerne gjorde ondt. De var bare dejlige!!!! Men jeg ville i hvert fald ikke have undværet det

Anmeld

1. juni 2010

Shibby

Aloha ^^

1) Det gør ondt at føde-så er det på plads

2) Din krop er skabt til det her

3) Din jordemoder skal nok guide dig

Anmeld

2. juni 2010

Elis

Hej Alle.

Jeg har født to børn og begge gange syntes jeg ikke at de teknikker jeg lærte på Apa virkede. Så hvis jeg bliver gravid igen så skulle jeg måske prøve mamaprofylax som nogen nævner ellers så tror jeg at denne gang bliver uden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.