Anonym skriver:
Jeg er enlig mor til to, og har nu mødt en utrolig dejlig mand som jeg er blevet lidt forelsket i... men han er psykisk syg, skizofrem, og det skræmmer mig ret meget.
Han er stabil og har været det længe, men bliver træt hvis der sker for meget omkring ham, og han har også lidt angst.
Jeg er simpelthen så bange for at indledeet forhold til ham, da jeg jo ikke kan vide om han bliver syg i fremtiden. Vil jeg være stærk nok til at kunne håndtere det? Og hvad med mine to børn. Han vil meget gerne have børn, og jeg vil også gerne have flere, men er bange for han ikke kan magte det på grund af hans sygdom.
Men han er også bare den her dejlige fyr der er helt vild med mig og behandler mig som en prinsesse. Vi snakker rigtig godt sammen, og jeg ved han vil gøre alt for mig og mine børn.
Ville I turde indgå et forhold til en psykisk syg?
Min mor var psykisk syg da jeg var barn, det resulterede i at jeg kom på børnehjem og i plejefamilie. Min mormor er psykisk syg nu, og min storebror har været psykisksyg i rigtig rigtig mange år. Samtidig med at han var psykisk syg, tog han også stoffer for at selv medicinere sig selv. Han døde her sidste juni. Det skal lige siges at min bror har gennem hele mit liv været min bedste ven, mit et og alt. Jeg har fulgt ham i tykt og tyndt. Og har derfor haft meget psykisk sygedom inde på livet. Også via de bosteder han har boet og kommet. Og jeg ville klart ikke ture at indlede et forhold med en psykisk syg. Ikke for at skræmme dig eller noget. Men der er gode perioder, hvor de kan klare alt, alt virker fint og normalt, og de føler sig meget raske. Og den næste dag er det hele et sort hul. Der skal ikke meget til, for at vælte deres verden. Men på den anden side er der også nogen der rejser sig fra psykisk sygedom, ligesom min mor! Hun er 110% "rask" Og har tager adskellige uddannelser siden. (Jeg er meget stolt af min mor)
Jeg vil ønske dig alt held med kærligheden. Den overskygger trods alt, alt. Og jeg ville da tit ønske at en "Rask" pige havde taget sine vinger omkring min bror. Men jeg ville aldrig ture selv, eller have kræfter til det. Men det er nok også fordi at jeg har skulle kæmpe en kamp med systemet med min bror for at hjælpe ham, med et utal af indlæggelser på psyk, samtaler med psykriatere, bostøtte tilbud, hjemmeplejen der skulle komme med medicin, aktivitets tilbud, og jeg ku blive ved i flæng. Det er HÅRDT! Men jeg ville da heller aldrig have gjort det om, da han er min bror på godt og ondt. Og jeg ligeså hans lillesøster på godt og ondt..
Håber du kan mærke efter på dig selv hvad du "orker"
Kram