Hvad kan man forvente??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.253 visninger
11 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

L-Mortil3

Ja lige et lille mad spørgsmål.

Liam er jo 6 mdr og spiser masser af forskellig grød, han spiser fingermadder, og tygger det vældigt.

MEN han vil ingen grød spise med klumper i, hvornår kan jeg forvente han måske gider det?

Han vil gerne spise rugbrødshapsere, og der må man da sige, er klumper i...

Det der lidt er humlen er at lige meget hvilken grød jeg kreerer så spiser han den kun hvis den har fået en tur med stavblenderen.

Hvornår ville jeres gerne have grød med klumper i?

(Skulle måske præcisere at med klumper mener jeg, som når man f.eks. moser en kartoffel med en gaffel)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

XXSS

Line&Liam skriver:

Liam er jo 6 mdr og spiser masser af forskellig grød, han spiser fingermadder, og tygger det vældigt.

MEN han vil ingen grød spise med klumper i, hvornår kan jeg forvente han måske gider det?

Det der lidt er humlen er at lige meget hvilken grød jeg kreerer så spiser han den kun hvis den har fået en tur med stavblenderen.

(Skulle måske præcisere at med klumper mener jeg, som når man f.eks. moser en kartoffel med en gaffel)

Nogle børn er bare mere sarte end andre - det tror jeg ikke man kan ændre på - det kommer med tiden. I min mødregruppe var Olivia den eneste der bare spiste det hele, nogle af drengene kunne overhovedet ikke klare klumper eller lignende og var ved at blive kvalt. Men det kommer lige pludselig - du skal bare  blive ved med at forsøge

Anmeld

30. maj 2010

L-Mortil3

Tanja78 skriver:

Nogle børn er bare mere sarte end andre - det tror jeg ikke man kan ændre på - det kommer med tiden. I min mødregruppe var Olivia den eneste der bare spiste det hele, nogle af drengene kunne overhovedet ikke klare klumper eller lignende og var ved at blive kvalt. Men det kommer lige pludselig - du skal bare  blive ved med at forsøge

Ja det kommer jo nok når han selv synes

Så længe han spiser, så er det jo også fint Det er bare mærkelig han spiser rugbrødshapsere, skorper, ostehaps og riskager, men ikke klumpet grød hehe...

Anmeld

31. maj 2010

XXSS

Line&Liam skriver:

Ja det kommer jo nok når han selv synes

Så længe han spiser, så er det jo også fint Det er bare mærkelig han spiser rugbrødshapsere, skorper, ostehaps og riskager, men ikke klumpet grød hehe...

jaa de er ikke altid til at blive helt kloge på de babyer, men det er også det der gør det sjovt

Anmeld

31. maj 2010

mor_sabina

Måske kan du prøve at skære de kogte grønsager i små stykker i stedet for. Jeg synes nemlig at kunne huske at phillip havde svæt ved hvad han skulle gøre med den mosede og klumpede konsistens på en gang, der er jo mere end en klump at styre.
Held og lykke

Anmeld

31. maj 2010

L-Mortil3

mor_sabina skriver:

Måske kan du prøve at skære de kogte grønsager i små stykker i stedet for. Jeg synes nemlig at kunne huske at phillip havde svæt ved hvad han skulle gøre med den mosede og klumpede konsistens på en gang, der er jo mere end en klump at styre.
Held og lykke

Han har i et par dage fået kogte grøntsager (kartoffel, brocolli, gullerod og blomkål) i store stykker og buketter, så man selv kunne holde og bide, det gik rigtig godt, men så snart jeg moser det, NEJ tak...

Måske han har det som hans mor, jeg kan heller ikke fordrage klumper i maden

Anmeld

31. maj 2010

mor_sabina

Line&Liam skriver:

Han har i et par dage fået kogte grøntsager (kartoffel, brocolli, gullerod og blomkål) i store stykker og buketter, så man selv kunne holde og bide, det gik rigtig godt, men så snart jeg moser det, NEJ tak...

Måske han har det som hans mor, jeg kan heller ikke fordrage klumper i maden

Dewt kunne da godt tyde på det bare er konsistensen der ikke passer herren. Men han har vel egentlig også bedre af at udvikle sin mundmotorik med stykker, så det er jo win win

Anmeld

31. maj 2010

Maise

Line&Liam skriver:

Orv hvor sejt han allerede spiser rugbrødshapsere i en alder af 6 mdr.

min Clara på 5 mdr præcis idag spiser majs, ris, hirseflager og boghvede grød. Samt forskellig frugtmos. I aften starter vi op på grønsagsmos. Måske du kan prøve at lave grøden lidt tyndere selvom der er klumper i, det virkede hos os da jeg skulle starte op med hirseflagegrød. Men ved ikke om man kan snyde sådan en stor dreng der allerede er på hapsere

Anmeld

31. maj 2010

L-Mortil3

Maise skriver:

Orv hvor sejt han allerede spiser rugbrødshapsere i en alder af 6 mdr.

min Clara på 5 mdr præcis idag spiser majs, ris, hirseflager og boghvede grød. Samt forskellig frugtmos. I aften starter vi op på grønsagsmos. Måske du kan prøve at lave grøden lidt tyndere selvom der er klumper i, det virkede hos os da jeg skulle starte op med hirseflagegrød. Men ved ikke om man kan snyde sådan en stor dreng der allerede er på hapsere

Han er ikke mors lille supermand for ingen ting

Det kunne da være jeg skulle prøve at lave grøden lidt tyndere, jeg tænker bare at klumperne så måske fremtræder større? Ej jeg ved det ikke hehe

Anmeld

31. maj 2010

Maise

Line&Liam skriver:

Han er ikke mors lille supermand for ingen ting

Det kunne da være jeg skulle prøve at lave grøden lidt tyndere, jeg tænker bare at klumperne så måske fremtræder større? Ej jeg ved det ikke hehe

ja det kan selvfølgelig være at de er mere fremtrædne ja, hmm. man må prøve sig frem, synes også det kan være drønsvært. egentlig har jeg også svært ved at ramme præcis hvornår hun er mest sulten og knap så træt. Jeg ammer, så hun vil helst have bryst lige når hun er vågnet og så fast føde noget senere, hmmm.

Ved du hvor meget væske de skal have pr. måltid fast føde?? synes det er svært at få væske i hende da de bare ryger ud igen, trods hun sidder i skråstol. Så er ved at øve med tudekop.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.