Alternativ til hundemad!! Anyone??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.665 visninger
18 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Hey pige!

Jah, altså.. Min lille mops er blevet AAALT for fed.. Hun fik for ca  6 mdr. siden fjernet liv moderen, og efter det har hun bare lagt sig gevaldigt ud..

Hun  er ik så satans aktiv... Hun gider ik lege med bold/pind osv.. Hun lunter bare lidt rundt, og kommer med ud på gå-tur, når vi triller en tur med barnevognen!!... Hun får kun hundemad og ind imellem en dåse tun spredt ud i haven... Kæresten har været lidt slem til at forkæle hende med godbidder, men det har han lovet at stoppe med nu.. Så nu vil  jeg prøve at ændre hendes kost..  Jeg aner egentigt ik hvad der er i det hundemad hun får (Hills).. Så tænkte jeg ville lave noget til hende selv!!

Har I nogle gode tips til hundemad, der ikke feder!?

Stine og Lisa.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Marco2

Kender ikke noget til at lave maden selv, men vi bruger Royal Canin Obesity management DP 34 som vi køber ved dyrelægen. Det er fedtreduceret og lavet til overvægtige eller fede hunde.

Vores hund får det idet han på hans ældre dage har nedsat aktivitetsniveauet betragteligt. 

Men prøv at snak med din dyrelæge om det så han evt. kan komme med forslag til en diæt. Det er jo synd når de er for tykke.

AG

Anmeld

30. maj 2010

CHD

Som udgangspunkt vil jeg aldrig begive mig ud i selv at lave hundemad. Hunden skal have størstedelen af sine proteiner gennem kød og jeg vil ikke selv turde lave foder af frygt for at mine hunde ikke ville få den rette blanding. Jeg har selv 3 Jack Russell Terrier og den ene er steriliseret som din. Det har betydet at hendes forbrænding er nedsat med 20% hvilket også betyder at hun får 20% mindre at spise end før hun fik fjernet livmoderen.

Hills er så vidt jeg ved et godt mærke, og hvis det var mig ville jeg fortsætte med det eller et andet anerkendt mærke. Man kan indenfor visse mærker få specielt foder til steriliserede tæver med mindre fedtindhold. Det tager tid for en hund at tabe sig, specielt en hund, der som din ikke er så aktiv, så jeg synes du skal tage det roligt. Skær lidt ned på hendes daglige ration og hold din kæreste i ørerne. Man afkorter hundens liv med en del hvis man lader overvægten blive til et problem.

Mange hilsener

Carina

Anmeld

30. maj 2010

Nida

BARF

http://www.rigtighundemad.dk/

http://www.barf.dk/shop/cms-7.html

Jeg fodrer dog selv med Hills, men udelukkende fordi jeg slet slet ikke har fryserplads til at BARF'e, ellers havde jeg helt klart gjort det

Anmeld

30. maj 2010

CHD skriver:

Som udgangspunkt vil jeg aldrig begive mig ud i selv at lave hundemad. Hunden skal have størstedelen af sine proteiner gennem kød og jeg vil ikke selv turde lave foder af frygt for at mine hunde ikke ville få den rette blanding. Jeg har selv 3 Jack Russell Terrier og den ene er steriliseret som din. Det har betydet at hendes forbrænding er nedsat med 20% hvilket også betyder at hun får 20% mindre at spise end før hun fik fjernet livmoderen.

Hills er så vidt jeg ved et godt mærke, og hvis det var mig ville jeg fortsætte med det eller et andet anerkendt mærke. Man kan indenfor visse mærker få specielt foder til steriliserede tæver med mindre fedtindhold. Det tager tid for en hund at tabe sig, specielt en hund, der som din ikke er så aktiv, så jeg synes du skal tage det roligt. Skær lidt ned på hendes daglige ration og hold din kæreste i ørerne. Man afkorter hundens liv med en del hvis man lader overvægten blive til et problem.

Mange hilsener

Carina

Jah, det er også det vi er lidt nervøse over.. Hun er  lidt over 5 år nu, og hun skulle da gerne ha 5 gode år endnu, men det tror jeg ik hun får, med hendes livsstil..hehe... Jeg må prøve med nogle flere gå ture,  og så tror jeg lige jeg prøver at forhører mig hos dyrlægen..

Stine og Lisa.

Anmeld

31. maj 2010

Ansemusen

Jeg ville forsøge at skifte til Barf (råfodring) selvom hun er en ældre dame og det nok vil kræve lidt arbejde. Meeen det er ikke sikkert, måske hun ville elske det med det samme!

Anmeld

31. maj 2010

Ansemusen skriver:

Jeg ville forsøge at skifte til Barf (råfodring) selvom hun er en ældre dame og det nok vil kræve lidt arbejde. Meeen det er ikke sikkert, måske hun ville elske det med det samme!

Jeg har sq aldrig hørt om det før.. Men det er da helt sikkert et forsøg værd!!

Stine og Lisa.

Anmeld

31. maj 2010

line melias mor

ved du kan få massere af hundefoder hos dyrelægen til overvægtige hundede findes i alle størrelser og mærker

Anmeld

31. maj 2010

Pia.

Tilmeldt skriver:

Hey pige!

Jah, altså.. Min lille mops er blevet AAALT for fed.. Hun fik for ca  6 mdr. siden fjernet liv moderen, og efter det har hun bare lagt sig gevaldigt ud..

Hun  er ik så satans aktiv... Hun gider ik lege med bold/pind osv.. Hun lunter bare lidt rundt, og kommer med ud på gå-tur, når vi triller en tur med barnevognen!!... Hun får kun hundemad og ind imellem en dåse tun spredt ud i haven... Kæresten har været lidt slem til at forkæle hende med godbidder, men det har han lovet at stoppe med nu.. Så nu vil  jeg prøve at ændre hendes kost..  Jeg aner egentigt ik hvad der er i det hundemad hun får (Hills).. Så tænkte jeg ville lave noget til hende selv!!

Har I nogle gode tips til hundemad, der ikke feder!?

Stine og Lisa.

Fra Hills eller Royal cannin kan du få slanke mad til hundene...

Du kan også prøver at fjerne en smule af det mad du allerede giver hende nu - altså skære ned .... Jeg har haft en overvægtig lab (det bliver de jo meget nemt) og der skar jeg simpelthen ned i hendes fodder der fik hun hills (c/d) og det hjalp - efterfølgende smed jeg hende så over få slanke/skåne kost for at det ikke skulle ske igen...

Knus Pia.

Anmeld

31. maj 2010

Ansemusen

Tilmeldt skriver:

Jeg har sq aldrig hørt om det før.. Men det er da helt sikkert et forsøg værd!!

Stine og Lisa.

Det er jo køæd med ben og brusk, som hunde ville spise i naturen! Det er super godt og uden alle de tilsætningsstoffer som er i tørfoderet!

Hvis iikke det lykkes er Orijen, Acana eller Ziwi peak det bedste med færrest tilsætningsstoffer og højest proteinindhold!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.