Kan det være arveligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

NinaNymannMadsen

min mor fødte mig 19 dage før termin og hun mærked intet til det dagen før og om natten gik fødseln igang og tog kun ca 6 timer.

jeg fødte en uge før termin og mærked intet dagen før, fødseln gik igang med vandafgang først og så veer og tog ca 6 timer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Pige2009

mayapigen skriver:

Hvornår fødte jeres mor jer? og hvornår fødte i jeres baby?

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det kan være arveligt at føde nogenlunde samme tid.

Mon dog at det er arveligt Min mor fødte mig på terminsdatoen og min bror blev født en dag over termin

Jeg selv fødte 15 dage over tid 

K.h. Linda

Anmeld

30. maj 2010

4xGreve

mayapigen skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om det kan være arveligt at føde nogenlunde samme tid.

Melle mig og min mor er der ingen samligninger, min mor fødte omkring termins datoen måske en uge eller to før og fødte meget små børn (min søster ligner dog min mor på det punkt)

Jeg fødte i uge 26 Dog ligner jeg mere min far´s side af familien der har alle førstegangs fødende født for tidligt dog er jeg den der har født mest for tidligt!

Anmeld

30. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

mayapigen skriver:

Kan ikke lige huske hvilken termins dag jeg blev født.

Men ved at jeg kom til verden ved ks og at jeg selv fik pks (pga tværleje) med Frederic.

Anmeld

30. maj 2010

Mira0911

mayapigen skriver:

Tror slet ikke på alt det der...

Anmeld

30. maj 2010

karina1980

jep det er masser, men nu er jeg også ældst af 5 så der er nogle fødsler at vælge imellem.

men hvis det skal gå efter min første og hendes første så nej.

jeg havde en besværlig første graviditet, hun havde en let, hun fødte kort efter termin, jeg fødte 3 uger og 1 dag før termin.

så alt i alt var det stik modsat af hende, tilgæld er hendes graviditet nr 2 nøjagtig som min nr 1

og min nr 2 nøjagtig som hendes nr 1

Anmeld

30. maj 2010

XXSS

mayapigen skriver:

Jeg har på ingen måde arvet min mors "fødegen", mig fødte hun 1½ måned for tidlig og min lillebror kom hvis omkring terminen. Jeg gik over tid og måtte sættes i gang med alle mulige forskellige tiltag for til sidst at få kejsersnit så nej ikke medmindre det drejer sig om nogle arvelige sygdomme

Anmeld

30. maj 2010

Ida.

Min mor har født:

1 - 40+6
2 - 41+6
3 - 42+0

Jeg har født:

1 - 40+4
2 - 39+3

Vores fødsler har lignet hinanden rigtig meget!! Ligesom mine fødsler har lignet både min Bedstemors og min mosters - det løber vist i familien og vi er superfødere ifølge os selv og jordemødrene

Anmeld

31. maj 2010

o1Mutte

Det håber jeg bestemt ikke

Min mor var sat til den 20 nov, men jeg kom først den 19 dec

Så hun gik MEGET over tid.

Anmeld

31. maj 2010

Berg

Det siges at fødselstidpunktet bestemmes af barnets fars gener mens fødslens forløb ofte kan sammenlignes med din mors.

Det passer selvfølgelig ikke altid men det passer hos mig

Min mor gik 3 uger over tid med mig mens jeg selv har født en uge før termin 1. gang og på terminsdagen 2. gang.

Til gengæld har vi begge haft nemme og meget hurtige fødsler.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.