Vaccine mod skjoldkobber ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.186 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Risen

Er der nogle der har valgt at betale sådan en og få den til sine børn?.. Jeg fik den selv som lille og har derfor aldrig haft skjoldkobber, hvilket jeg egentlig synes er okay.. Har ingen ar , som mange andre og mine forældre slap for den omgang syge.. Overvejer det stærkt til min lille pige..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Svei

Nej, jeg ville aldrig vaccine uden en virkelig god grund=risiko og det mener jeg ikke der er ved skoldkopper..

Anmeld

30. maj 2010

Risen

Yrsa skriver:

Nej, jeg ville aldrig vaccine uden en virkelig god grund=risiko og det mener jeg ikke der er ved skoldkopper..

Nej ? .. Snakkede med lægen om det og han sagde at man faktisk gjorde det i næsten alle andre lande end Danmark og at det muligvis ville blive indført i DK snart.. (hvis pengene er til det).. Så tænker at der ikke kan være de store risici ved den.. 

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Risen skriver:

Nej ? .. Snakkede med lægen om det og han sagde at man faktisk gjorde det i næsten alle andre lande end Danmark og at det muligvis ville blive indført i DK snart.. (hvis pengene er til det).. Så tænker at der ikke kan være de store risici ved den.. 

Eller også er det for at spare penge...jo færre sygedage børn har jo mindre koster det samfundet.. det er jo alligevel en uge eller mere de ikke kan komme ud og blive passet.

Så længe der ikke er en meget tungtvejende grund, så ville jeg ikke gå mod det der rådes til i dk...

Anmeld

30. maj 2010

Halbschön

Risen skriver:

Er der nogle der har valgt at betale sådan en og få den til sine børn?.. Jeg fik den selv som lille og har derfor aldrig haft skjoldkobber, hvilket jeg egentlig synes er okay.. Har ingen ar , som mange andre og mine forældre slap for den omgang syge.. Overvejer det stærkt til min lille pige..

Nej.... Jeg synes skoldkopper er ret uskyldigt, så længe man er barn... Det er først hvis man får dem som voksen at man kan blive sådan rigtig syg af det.. jeg har haft det, men har nu heller ingen ar ;-)

Anmeld

30. maj 2010

Risen

Yrsa skriver:

Eller også er det for at spare penge...jo færre sygedage børn har jo mindre koster det samfundet.. det er jo alligevel en uge eller mere de ikke kan komme ud og blive passet.

Så længe der ikke er en meget tungtvejende grund, så ville jeg ikke gå mod det der rådes til i dk...

Ja det kan også være.. Man kan vende det begge veje jo.. 

okay .. 

Anmeld

30. maj 2010

Risen

Renée88 skriver:

Nej.... Jeg synes skoldkopper er ret uskyldigt, så længe man er barn... Det er først hvis man får dem som voksen at man kan blive sådan rigtig syg af det.. jeg har haft det, men har nu heller ingen ar ;-)

Ja det kan jeg godt se.. Det er heller ikke fordi jeg er bange for at mit barn får ar.. overhovedet ikke. Det er bare en lille bonus ved vaccinen.. nu vil du ikke vælge den, men synes du det er dumt/åndssvag at vælge den?.. 

Anmeld

30. maj 2010

karina1980

nej jeg ville bestemt ikke vaccinere mine børn mod det, medmindre de var nået 13-14 års aldren og stadig ikke havde fået dem.

men nu har begge mine børn været igennem skoldkopper og helt ærligt de 10 dage er jo ingenting.

den store har 1 ar på kinden, og det ser man ikke,

den lille tja hun har masser af ar men ikke efter skoldkopper

desuden vil de ar som de får som små være væk som voksne, vi mennesker skifter jo også harm ved da at det ar jeg havde efter en skoldkop på næsen, har jeg aldrig selv set, men det er på alle billeder til jeg er ca 12 år

så nej jeg ville ikke stikke dem pga skoldkopper, synes det er et unødvendigt stik

Anmeld

30. maj 2010

Risen

karina1980 skriver:

nej jeg ville bestemt ikke vaccinere mine børn mod det, medmindre de var nået 13-14 års aldren og stadig ikke havde fået dem.

men nu har begge mine børn været igennem skoldkopper og helt ærligt de 10 dage er jo ingenting.

den store har 1 ar på kinden, og det ser man ikke,

den lille yja hun har masser af ar men ikke efter skoldkopper

desuden vil de ar som de får som små være væk som voksne, vi mennesker skifter jo også harm ved da at det ar jeg havde efter en skoldkop på næsen, har jeg aldrig selv set, men det er på alle billeder til jeg er ca 12 år

Hvorfor ville du så gøre det når de når den alder og ikke havde fået dem ?  

Tror jeg har skrevet mit indlæg lidt kringlet .. For har slet ikke noget imod arene fra skjoldkobber , men tænker bare det er en sidegevist ikke at få dem Har selv 1 veninde hvor hun stadig har mærker efter dem fordi hun har kløet dem af, det er hun ked af den dag i dag.. 

Anmeld

30. maj 2010

karina1980

Hvorfor ville du så gøre det når de når den alder og ikke havde fået dem ?  

Tror jeg har skrevet mit indlæg lidt kringlet .. For har slet ikke noget imod arene fra skjoldkobber , men tænker bare det er en sidegevist ikke at få dem Har selv 1 veninde hvor hun stadig har mærker efter dem fordi hun har kløet dem af, det er hun ked af den dag i dag.. 

fordi at de ved de 13-14 år går over og bliver virkelig en slem omgang, på det tidspunkt er det ikke bare skoldkopper, men en blanding af skoldkopper og helvedsild, dvs det kommer og hele kroppen og gør ondt, klør og kan gøre dem rigtige syge,

det selvfølgelig ikke alle der bliver lige hårdt ramt, men jeg ville ikke udsætte mit barn for skoldkopper i teenage årene, samtidig kan hele deres hormonræs gøre det endnu værre

men jeg har også passet en dame på 80 med helvedsild og tro mig det syn er brændt ind i min hukommelse aldrig har jeg set noget så væmmeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.