Dagpengesats som nyuddannet pædagog....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

Svei

misslea skriver:

ja det er egentlig slet ikke så lidt, som jeg ellers troede!! Mon det så er det samme, jeg vil få, når jeg går på barsel og ikke får fuld løn længere???

Hmm.. synes godt nok det er en jungle at finde rundt i

Ja, det er så spørgsmålet, men mon ikke det er...? jeg kommer til at miste over 2000kr kan jeg regne ud, men det er jo fordi jeg tager et dyrt lån...men altså, bare det vi kan leve for det, så er det jo fint.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

misslea

Yrsa skriver:

Ja, det er så spørgsmålet, men mon ikke det er...? jeg kommer til at miste over 2000kr kan jeg regne ud, men det er jo fordi jeg tager et dyrt lån...men altså, bare det vi kan leve for det, så er det jo fint.

Er der "kun" 2000 kr forskel på, hvad du ville få i løn og dagpenge?? Eller forstod jeg det helt forkert??

Jeg kommer til at miste en del når jeg skal gå fra fuld løn til dagpenge da jeg pt får 25.500 før skat (ca. 17.300 udbetalt) så vi kommer i hvert fald til at mærke det!!! Men pyt, den klarer man jo alligevel, for vores lille bebs, skal ikke passes ude 6 mdr. gammel )

Anmeld

30. maj 2010

Svei

misslea skriver:

Er der "kun" 2000 kr forskel på, hvad du ville få i løn og dagpenge?? Eller forstod jeg det helt forkert??

Jeg kommer til at miste en del når jeg skal gå fra fuld løn til dagpenge da jeg pt får 25.500 før skat (ca. 17.300 udbetalt) så vi kommer i hvert fald til at mærke det!!! Men pyt, den klarer man jo alligevel, for vores lille bebs, skal ikke passes ude 6 mdr. gammel )

Nej nej...jeg er på su nu jo og der får jeg med lån 12.500 kr udbetalt så jeg mister et sted mellem 2-3000kr...det er alligevel en del. Men når jeg får job, så vil jeg ikke få mere ud af det økonomisk end jeg har nu på su, men sådan er det jo bare.

Anmeld

30. maj 2010

misslea

Yrsa skriver:

Nej nej...jeg er på su nu jo og der får jeg med lån 12.500 kr udbetalt så jeg mister et sted mellem 2-3000kr...det er alligevel en del. Men når jeg får job, så vil jeg ikke få mere ud af det økonomisk end jeg har nu på su, men sådan er det jo bare.

aarrrhh... så gav det lige lidt mere mening  heheh!!!

Havde lige misset, at du jo er på SU

Anmeld

30. maj 2010

Svei

misslea skriver:

aarrrhh... så gav det lige lidt mere mening  heheh!!!

Havde lige misset, at du jo er på SU

Ok..

Anmeld

30. maj 2010

Pige2009

Yrsa skriver:

nogen der ved hvad den er på...var inde og læse på bupl og der stod noget med hel og deltidsforsikret og dimittendsats osv...nogen der ved hvad jeg kommer ind under som nyudannet. Håber dog på at å job med det samme men man kan jo desværre aldrig vide..

Dimmittentsats

Anmeld

30. maj 2010

LivasMor

Yrsa skriver:

Ok.. tak, ja jeg er slet ikke inde i det...læste bare et sted at kontanthjælp er på over 13.000kr....så måske jeg slet ikke skulle have være meldt ind i en a-kasse...

Det kan altid betale sig at være i A-kasse, desuden er den økonomiske forskel så lille, at det godt kan betale sig når man tænker på hvor meget støtte du får fra din fagforening i forhold til hvad du vil opleve på et jobcenter. Desuden vil du være berettiget til kurser eller evt. løntilskud, hvor du samler dig noget erfaring, samtidig med at du kan tjene den overenskomstmæssige løn.

. og er du ikke i fagforening vil du få nogle ugers karantæne hvis du overgår direkte til kontanthjælp fra færdiggjort uddannelse, dvs. at du i karantæneperioden ikke vil modtage kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.