Dagpengesats som nyuddannet pædagog....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.610 visninger
16 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Svei

nogen der ved hvad den er på...var inde og læse på bupl og der stod noget med hel og deltidsforsikret og dimittendsats osv...nogen der ved hvad jeg kommer ind under som nyudannet. Håber dog på at å job med det samme men man kan jo desværre aldrig vide..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

LivasMor

Først vil jeg da lige sige tillykke med "svendebrevet"

Som nyudd. ryger du direkte på dimmitentsats. Dimmitentsatsen slipper du først når du har haft ordinært arbejde på fuld tid i 3 mdr. (mener jeg det er)

Fortsat god søndag

/Natascha

Anmeld

30. maj 2010

Svei

LivasMor skriver:

Først vil jeg da lige sige tillykke med "svendebrevet"

Som nyudd. ryger du direkte på dimmitentsats. Dimmitentsatsen slipper du først når du har haft ordinært arbejde på fuld tid i 3 mdr. (mener jeg det er)

Fortsat god søndag

/Natascha

Først om et år.. jeg sad bare og prøvede at regnede på den værste situation når jeg er færdig og især i disse tider med få job og spare alle steder. Har det godt med at vide hvor jeg står når jeg er ene forsørger.

Ved du som om det er fuld eller deltid sats...mener jeg betaler til fuld, mon ikke? men lige meget hvad er den sats jo lavere end kh, det er da lidt vildt

Anmeld

30. maj 2010

Putomanen

Så vidt jeg ved er dimitendsatsen, som fuldtidsforsikret, på 617 kr. om dagen, 3085 kr. om ugen. Dagpenge bliver jo ikke opgjort per måned, ligesom når man er månedslønent, men efter hvor mange uger der er gået i perioden. Det er nogle gange 4 uger, andre gange 5 uger.

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Putomanen skriver:

Så vidt jeg ved er dimitendsatsen, som fuldtidsforsikret, på 617 kr. om dagen, 3085 kr. om ugen. Dagpenge bliver jo ikke opgjort per måned, ligesom når man er månedslønent, men efter hvor mange uger der er gået i perioden. Det er nogle gange 4 uger, andre gange 5 uger.

Ok.. tak, ja jeg er slet ikke inde i det...læste bare et sted at kontanthjælp er på over 13.000kr....så måske jeg slet ikke skulle have være meldt ind i en a-kasse...

Anmeld

30. maj 2010

Putomanen

Det er også et meget indviklet system, som jeg selv lige er kommet ud af, heldigvis. Der er simpelthen så mange regler, man skal finde rundt i. Men ring til din a-kasse, de plejer altid at være rigtig gode til at hjælpe med forskellige spørgsmål. Og de har jo også helt styr på det hele.

Hvad angår kantanthjælp, så ved jeg meget lidt om det. Jeg ved kun at der er nogle regler for, hvor meget man må eje, eks. lejlighed, aktiver osv. Men det kunne da være en mulighed, hvis du kan få det, og du får fler penge ud af det.

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Putomanen skriver:

Det er også et meget indviklet system, som jeg selv lige er kommet ud af, heldigvis. Der er simpelthen så mange regler, man skal finde rundt i. Men ring til din a-kasse, de plejer altid at være rigtig gode til at hjælpe med forskellige spørgsmål. Og de har jo også helt styr på det hele.

Hvad angår kantanthjælp, så ved jeg meget lidt om det. Jeg ved kun at der er nogle regler for, hvor meget man må eje, eks. lejlighed, aktiver osv. Men det kunne da være en mulighed, hvis du kan få det, og du får fler penge ud af det.

Ville også bare lige høre om nogen vidste hvad satsen hed/ eller gav. og det har jeg et billede af nu.

Jeg ville lige meget hvad ikke på kh, aldrig nogensinde igen. Det er her mennesker ses som et nummer og behandles derefter...det er simpelthen der hvor det er ok at træde på mennesker..endvidere så mener jeg det rigtige er at betale for sin egen lediggang, så det var bare med et glimt i øjet jeg skrev det,...det er ingen mulighed i mit liv at leve på kh, det vil jeg simpelthen ikke udsætte mig selv for.

Tak for dit svar.

Anmeld

30. maj 2010

misslea

Yrsa skriver:

nogen der ved hvad den er på...var inde og læse på bupl og der stod noget med hel og deltidsforsikret og dimittendsats osv...nogen der ved hvad jeg kommer ind under som nyudannet. Håber dog på at å job med det samme men man kan jo desværre aldrig vide..

hejsa... :-)

jeg er selv lige blevet færdiguddannet pædagog, dog med job  Men talte faktisk lige med min veninde fra seminariet igår, hun har ikke fået job og modtager 3.700kr (mener jeg hun sagde) om ugen i dagpenge... !!

Mvh. fra Lea

Anmeld

30. maj 2010

Svei

misslea skriver:

hejsa... :-)

jeg er selv lige blevet færdiguddannet pædagog, dog med job  Men talte faktisk lige med min veninde fra seminariet igår, hun har ikke fået job og modtager 3.700kr (mener jeg hun sagde) om ugen i dagpenge... !!

Mvh. fra Lea

Tak for svar...det er da et fint beløb..

Anmeld

30. maj 2010

misslea

Yrsa skriver:

Tak for svar...det er da et fint beløb..

ja det er egentlig slet ikke så lidt, som jeg ellers troede!! Mon det så er det samme, jeg vil få, når jeg går på barsel og ikke får fuld løn længere???

Hmm.. synes godt nok det er en jungle at finde rundt i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.