Opsmøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

mariamiss6

Alexis skriver:

Prøv at se her - måske denne teknik er sagen?

http://www.youtube.com/watch?v=-_iVmNozaZ4&feature=related

Problemet er bare at de putter VILDT tykke lag på..... Jeg tror Znuzke er ude efter et spiseligt lag hehehehe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Kan jeg ikke få nogle gode fif til opsmøring?? Jeg synes det tager en krig og bliver noget værre smatværk.

Jeg plejer at bruge UCF og det går selvfølgelig fint ovenpå kagen, men når det skal på siderne og dække fyldet, så går det knap så godt.

Plejer i at dække siderne med kage?

Og hvor er billederne måske hva' hva' hva'????

Anmeld

30. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

mariamiss6 skriver:

Problemet er bare at de putter VILDT tykke lag på..... Jeg tror Znuzke er ude efter et spiseligt lag hehehehe...

Hehe, ja jeg undrer mig også over, hvordan de kan gabe over sådan et lag.

Mon ikke man kan fjerne en del af det?

Anmeld

30. maj 2010

mariamiss6

Alexis skriver:

Hehe, ja jeg undrer mig også over, hvordan de kan gabe over sådan et lag.

Mon ikke man kan fjerne en del af det?

Jo det kan man nok... Men de bruger vidst en anden smørcreme end den vi er vant til, og så pakker de ikke kagen ind i MMF bagefter.... De pynter den med smørcreme også....

Anmeld

30. maj 2010

mariamiss6 skriver:

Jo det kan man nok... Men de bruger vidst en anden smørcreme end den vi er vant til, og så pakker de ikke kagen ind i MMF bagefter.... De pynter den med smørcreme også....

Ja, det var også mere teknikken jeg tænkte på kunne være en mulighed hvis nu hun synes det er noget værre fedteværk

Tror det de kalder smørcreme i videon svarer til frosting....

Anmeld

30. maj 2010

mariamiss6

Alexis skriver:

Ja, det var også mere teknikken jeg tænkte på kunne være en mulighed hvis nu hun synes det er noget værre fedteværk

Tror det de kalder smørcreme i videon svarer til frosting....

Aner det ikke - måske er det Italian merengue buttercream.... den er vidst lidt mere beregnet til at spise som pynt, men jeg ved det ikke....

Teknikken er skam god nok, meeeen den holder ikke helt stik, hvis man går efter at smøre sparsomt op... altså det virker fint, ind til man kommer helt tæt til kagen og fyldet. så kommer man let til at skrabe lidt af fyldet med ud, og SÅ har man lidt problemer hehe....

Anmeld

30. maj 2010

mariamiss6 skriver:

Aner det ikke - måske er det Italian merengue buttercream.... den er vidst lidt mere beregnet til at spise som pynt, men jeg ved det ikke....

Teknikken er skam god nok, meeeen den holder ikke helt stik, hvis man går efter at smøre sparsomt op... altså det virker fint, ind til man kommer helt tæt til kagen og fyldet. så kommer man let til at skrabe lidt af fyldet med ud, og SÅ har man lidt problemer hehe....

Yep, forslog også et tyndt lag først, og så et andet lag, men det brøds hun sig ikke om... hm..... hm... what to do

Cake is tricky...

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

mariamiss6 skriver:

Og hvor er billederne måske hva' hva' hva'????

De kommer - eller ihvertfald af den ene - den anden gik heeeelt galt....

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

Alexis skriver:

Yep, forslog også et tyndt lag først, og så et andet lag, men det brøds hun sig ikke om... hm..... hm... what to do

Cake is tricky...

Jo jeg har prøvet en enkelt gang at smøre den og så sætte den på køl nogle timer og så smøre den op igen, og virkede faktisk fint, ihvertfald mht. at få fyldet dækket helt, problemet er mest at mine tidsplaner som regel ikke indeholder sååå meget køletid....

Men det er nok det der er vejen frem.

Synes i øvrigt ikke at det er så stort et problem at der kommer lidt rigeligt på nogle steder når man bruger ucf - det smager jo super..

Men måske jeg skulle prøve den der smørcreme.

Anmeld

31. maj 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

De kommer - eller ihvertfald af den ene - den anden gik heeeelt galt....

Æææææv... jeg fortrød faktisk ret hurtigt at jeg ikek kom ud til dig alligevel. Men jeg synes ikke jeg kunne blive ved at lave det om

Nåh men jeg glæder mig til at se billeder i hvertfald, om ikke andet så bare af den ene....

Jeg lavede en vugge halløj til dåbskage igår.... menhar ikke fået billederne på puteren endnu....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.