Opsmøring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.757 visninger
20 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

ekzunz

Kan jeg ikke få nogle gode fif til opsmøring?? Jeg synes det tager en krig og bliver noget værre smatværk.

Jeg plejer at bruge UCF og det går selvfølgelig fint ovenpå kagen, men når det skal på siderne og dække fyldet, så går det knap så godt.

Plejer i at dække siderne med kage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Kan jeg ikke få nogle gode fif til opsmøring?? Jeg synes det tager en krig og bliver noget værre smatværk.

Jeg plejer at bruge UCF og det går selvfølgelig fint ovenpå kagen, men når det skal på siderne og dække fyldet, så går det knap så godt.

Plejer i at dække siderne med kage?

Køler du kagen inden du smører den op?

Du kan f.eks give den af to omgange.

1 lad den køle lidt

2 smør op med tyndt lag, og lad køle lidt

3 smør op igen

Det første lag forsegler kagen fra at krumme osv.

Andet lag er så nemmere at gøre rigtig fint

Anmeld

30. maj 2010

Susan1978

jeg bruger altid smørcreme med vanilie i .. eller lidt af det der appelsin halløj vi købte da vi var på kagekursus..

jeg bruger den opskrift der ligger herinde og laver lidt efter behøv.

jeg smører først kagen når den rigtig har stået i køleskabet og har sat sig. og det er gerne efter en nats tid..

også synes jeg faktisk ikke det er noget problem at smøre den op.. nogle steder skal den have mere end andre, det kommer an på ujævnheder..  

jeg har endnu ikke smurt op af flere gange..  da jeg ikke er så vild med det smørcreme, men det gør også at jeg ofte har lidt buler i kagen.

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

Alexis skriver:

Køler du kagen inden du smører den op?

Du kan f.eks give den af to omgange.

1 lad den køle lidt

2 smør op med tyndt lag, og lad køle lidt

3 smør op igen

Det første lag forsegler kagen fra at krumme osv.

Andet lag er så nemmere at gøre rigtig fint

Ja - jeg køler den så den sætter sig og bliver fast - men jeg synes det er noget svineri alligevel....og jeg bruger vildt lang tid på det...

Anmeld

30. maj 2010

ekzunz

Susan1978 skriver:

jeg bruger altid smørcreme med vanilie i .. eller lidt af det der appelsin halløj vi købte da vi var på kagekursus..

jeg bruger den opskrift der ligger herinde og laver lidt efter behøv.

jeg smører først kagen når den rigtig har stået i køleskabet og har sat sig. og det er gerne efter en nats tid..

også synes jeg faktisk ikke det er noget problem at smøre den op.. nogle steder skal den have mere end andre, det kommer an på ujævnheder..  

jeg har endnu ikke smurt op af flere gange..  da jeg ikke er så vild med det smørcreme, men det gør også at jeg ofte har lidt buler i kagen.

Jeg smører den også kun 1 gang - så synes jeg faktisk den er nemmere at få glat.

Jeg lavede 1 igår som havde stået hele natten, og jeg havde faktisk regnet med at det ville være nemt, men jeg ender med at stå og bruge fingrene osv for at få det til at virke.....

Måske jeg bare skal lave mindre lag fyld. Jeg synes bare kagerne er bedst når der er masser af fyld i...

Anmeld

30. maj 2010

LifeIsGreat

Jeg har aldrig haft probemer med at smøre op. Tror hemmeligheden ligger i, at det du smører op med, ikke må være for tykt og så har jeg fundet ud af, at det er nemmest, hvis du påfører smørcremen nede fra og op med fx. en spatel. Det virker i hvert fald nemmest for mig Alternativt kan du jo putte din creme i en sprøjtepose, sprøjte den på siderne og derefter glatte den ud.

Anmeld

30. maj 2010

Susan1978

Znuzke skriver:

Jeg smører den også kun 1 gang - så synes jeg faktisk den er nemmere at få glat.

Jeg lavede 1 igår som havde stået hele natten, og jeg havde faktisk regnet med at det ville være nemt, men jeg ender med at stå og bruge fingrene osv for at få det til at virke.....

Måske jeg bare skal lave mindre lag fyld. Jeg synes bare kagerne er bedst når der er masser af fyld i...

bruger du en dejskraber til det.. det gør jeg, sådan en silicone en fra tupperware også synes jeg ikke det er så slemt..

men du har nok ret i at hvis der er meget fyld er det svært.. jeg har vel mellem 2 og 4 cm mellem mine bunde...

Anmeld

30. maj 2010

Znuzke skriver:

Hvilken type fyld bruger du? Hvis det ikke er særlig fast, eller hurtigt tør op, kan jeg godt se det kan blive noget snask.

Hvad redskab bruger du til at smøre op med?

Anmeld

30. maj 2010

Prøv at se her - måske denne teknik er sagen?

http://www.youtube.com/watch?v=-_iVmNozaZ4&feature=related

Anmeld

30. maj 2010

mariamiss6

Znuzke skriver:

Hm altså jeg har aldrig prøvet at brug UCF jeg bruger den smørcreme fra hæftet der indeholder lidt appelsinsaft.....

Så en rigtig god dejskraber, og så er det vidst noget med at jeg bare klatter en masse på fra bund til top, og så bagefter trækker jeg dejskraberen, i en passende vinkel, hele vejen rundt om kagen... Til jeg synes det passer....

Kommer der et hul hist og her, propper jeg lige lidt ekstra på, og glatter ud med dejskraberen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.