Halvvejs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.139 visninger
30 svar
0 synes godt om
28. maj 2010

oo

ja altså, det er jo en dag eller to siden jeg nåede halvvejs (hvis vi går ud fra jeg føder 40+0), men der var liiige en eksamensopgave der skulle skrives

men NU er vi her! halvvejs og kæmpe-mega-gigantisk stor - synes jeg selv  babyen er MEGET livlig, det har virkelig været en kamp at skulle sidde ret op og ned og skrive opgave samtidig med man blev losset i underlivet. Idag skulle jeg halvanden time med bussen ind til universitetet. jeg tissede af 4 gange inden jeg tog afsted og da vi nåede halvvejs mellem Faaborg og Odense var jeg ved at tisse i bukserne alligevel. så jeg sad og kørte rundt på sædet. hvilket vækkede babyen, som straks gav sig til at losse mig i blæren  og må jeg så liiiige sige, at asfalten i Odense ikke dur til tissetrængende gravide damer!! yikes mand! jeg nåede på uni uden at have tisset i bukserne - og det kan jeg ellers godt komme en lille smule til for tiden

Onsdag aften havde jeg lagt mig for at sove, da babyen begyndte at dreje rundt og jeg tænkte "hmm...måske kan man mærke det der udenpå maven" og JA! hvor var det VIIIIILDT!! jeg mærkede et ordentlig los og Søren kom styrtende op ad trapperne for også at mærke på hoppeole, men ak nej, det gad den ikke. på trods af den stakkels fars bønfaldelser "kom nu, baby - det er FAR!" (og man taler naturligvis ind igennem navlen)

Her er lige et mavebillede...jep...enorm er ordet  og så lige til sammenligning, et billede af Ida da hun havde Søren i maven  jeg frygter lidt jeg ender som en stor fed bille der bare ligger på ryggen og spræller når sommeren er slut

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Ida.

Oj Trine - det er faktisk en ganske hæderlig midtvejs-mave af en førstegangsgravid  men FLOT ser den nu ud...Rumpenissen klæder dig bare SÅ godt

Og så er det da vidst det vildeste mavefoto jeg har set af en gravid kvinde, der kun ventede ét barn  hvor tæt var hun mon på terminen?

Anmeld

28. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hellige makrel hvor er hun stor Du er dejlig rund - men HUN er saftsusme en ordentlig kødscooter

Stort tillykke med halvvejen - det er jo gået relativt smertefrit og med lige passende meget drama til at det ikke blev kedeligt Hverken for jer eller for os der sultent læser med og fryder os over at det endelig blev jeres tur.

Kærlig hilsen

Rosa

Anmeld

28. maj 2010

oo

idamaria83 skriver:

Oj Trine - det er faktisk en ganske hæderlig midtvejs-mave af en førstegangsgravid  men FLOT ser den nu ud...Rumpenissen klæder dig bare SÅ godt

Og så er det da vidst det vildeste mavefoto jeg har set af en gravid kvinde, der kun ventede ét barn  hvor tæt var hun mon på terminen?

jeg tror hun var ret tæt men Søren var også kæmpefed - og så har han jo et gigantisk hoved, som jeg selv er blevet noget bekymret over som min graviditet skrider frem - altså ikke hans, men det hoved hans barn måske arver

og tark  der var en ældre mand der tullede forbi mig i langsomt tempo på banegården idag mens han smilede og nikkede til maven

Anmeld

28. maj 2010

TbCp

Ufatteligt at hun ikke tilter forover

Din mave er rigtig rigtig fin!!!!

Anmeld

28. maj 2010

Ida.

Tjuhl skriver:

jeg tror hun var ret tæt men Søren var også kæmpefed - og så har han jo et gigantisk hoved, som jeg selv er blevet noget bekymret over som min graviditet skrider frem - altså ikke hans, men det hoved hans barn måske arver

og tark  der var en ældre mand der tullede forbi mig i langsomt tempo på banegården idag mens han smilede og nikkede til maven

Jeg var også en anelse nervøs, da jeg ventede Annika - da min lillebror var 5 kg og 56 cm ved fødslen, var risikoen for en stor baby jo til stede - og min jordemoders "trøstende" ord; uanset babys str så gør det ondt at føde men altså til skanningerne har de jo målt alt, og der er vel ikke forlydende om specielt stort hoved og/eller vægt hos økonissen, er der?

Anmeld

28. maj 2010

oo

idamaria83 skriver:

Jeg var også en anelse nervøs, da jeg ventede Annika - da min lillebror var 5 kg og 56 cm ved fødslen, var risikoen for en stor baby jo til stede - og min jordemoders "trøstende" ord; uanset babys str så gør det ondt at føde men altså til skanningerne har de jo målt alt, og der er vel ikke forlydende om specielt stort hoved og/eller vægt hos økonissen, er der?

nejnej, hun sagde den var helt normal hele vejen rundt heldigvis!

Søren var vist 5,5 kg og 60 centimeter eller sådan noget...hans mor var ved at dø ved fødslen og hans søskende, der jo var voksne da han blev født, har fortalt mig at han var ret nem at kende på fødegangen da han lå mellem alle de andre babyer

jeg var selv 3900gram og 52cm, så jeg var også en god størrelse. men min yngste søster var også næsten 5 kg og Carla var bare lillebitte, så der ER håb

Anmeld

28. maj 2010

oo

TbCp skriver:

Ufatteligt at hun ikke tilter forover

Din mave er rigtig rigtig fin!!!!

tak tak  og ja! men det er så sødt, for hun ser så lykkelig ud på alle billederne med Søren

Anmeld

28. maj 2010

Ida.

Tjuhl skriver:

nejnej, hun sagde den var helt normal hele vejen rundt heldigvis!

Søren var vist 5,5 kg og 60 centimeter eller sådan noget...hans mor var ved at dø ved fødslen og hans søskende, der jo var voksne da han blev født, har fortalt mig at han var ret nem at kende på fødegangen da han lå mellem alle de andre babyer

jeg var selv 3900gram og 52cm, så jeg var også en god størrelse. men min yngste søster var også næsten 5 kg og Carla var bare lillebitte, så der ER håb

Det er jo det vi har jo fået smååååå babyer (2840 gr og 49 cm - født i 40+4 - og 3350 kr og 50 cm - født i 39+3), så selvom det løber i familien, så ved man jo aldrig

Uanset hvad, så er ens egen baby den smukkeste i hele verden  og det er jo andre tider, så hvis jeres bebs er for stor, så finder de kloge jo nok ud af det, mens tid er

Anmeld

28. maj 2010

Vinker

Vil lige starte med at sige; DU SER SGU GODT UD TRINE!(lige bortset fra de meget vampyr-agtige røde øjne, fnis) Vildt smart kjole du har dig der! Og ja det klær dig nu at være gravid!

Og så det der skræk billede af Sørens mor - Jamen altså, hvem ville ikke ligne en luftballon hvis man havde sådan en kjole på.... Okay hun var STOR, men jeg kan nu heller ikke forestille mig Søren som lille.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.