Hvad tager du med på fødegangen til dig selv og din mand?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

smokin

lululupo skriver:

snacks, hvis nu superbest har lukket Jeg har pakket en bog, satser dog på højtlæsning fra manden....Jeg har fundet en ammetop istedet for bh, ligesom en alm top, hvor man kan " knappe ned " med undertop syet fast.... Min er bare fra bilka, har også set dem i hm, ca 100 kr.....Store rummelige mormor trusser, til at have bind/bleer i

husk mobiloplader.....

Haha hvor er du sjov! Superbest lukker da ikke når jeg skal føde! Så får de klager.

Altså jeg håber jeg kan få lov at komme på gågaden imorgen en tur og købe de sidste ting... deriblandt en ammebh...

Jeg tror bare jeg skal have nogle gode blade! Så kan Nicolai læse højt af dem.

Vil dog lige tilføje at jeg har kramper i ryggen så måske jeg ikke når så langt imorgen... men bliver låst inde på fødegangen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

smokin

Mutti2B skriver:

Du kan jo evt købe et par stykker ammebh'er i forskellige størrelser og så bytte den der ikke passer bagefter. Du skal selvfølgelig lige høre butikken om de bytter

Ellers er et godt tip et pandebånd og læbepomade

Læbepomade TJECK! Det var en god en....! Prøver lige at spørge i butikken imorgen...

Anmeld

26. maj 2010

smokin

michella80 skriver:

Hvis du går ind i en undertøjsforretning kan de hjælpe dig med størrelsen. Det gjorde jeg og den passede perkekt efter mine bryster fik mælk i.

Jeg havde tøj med, børste, shampo, sæbe osv, mobil+oplader, kamera

Til manden havde vi en cola og noget chokolade

Mobiloplader TJECK! Virkelig god også!

Glemte min tlf da jeg skulle på hospitalet idag... så måske den også burde komme på listen.

Anmeld

27. maj 2010

Barbamama

Zette skriver:

Mobiloplader TJECK! Virkelig god også!

Glemte min tlf da jeg skulle på hospitalet idag... så måske den også burde komme på listen.

Ja mobilopladeren er UUNDVÆRLIG for man skriver så mange sms'er altså! Og når man så har skrevet til alle man har født så skriver alle jo tilbage. Ha ha ha og så kan man starte forfra med at skrive tak osv

Anmeld

27. maj 2010

Nadia&Daniel

Det jeg skal have mig - til den tid:

Taske til hospitalet:

Papirer:

• Vandrejournal (mappe)
  • Moderens og faderens dåbsattester
  • Sygesikring
  • Evt. Ønskeseddel for, hvad du ønsker mht. f.eks. fødselen og smertelindring
  • Telefonliste (sms)

Ting til toilettasken:

• Tandbørste og tandpasta
  • Shampoo og hårkur
  • Hårbørste og hårelastikker
  • Neglesaks
  • Hygiejnebind (Sygehuset har som regel bind du kan låne, men hvis du har det bedst med nogle bestemte, så pak lidt i toilettasken)
  • Deodorant
  • Læbepomade eller vaseline – under fødselen kan dine læber blive meget tørre
  • Fugtighedscreme

Til dig selv:

• Undertøj
  • Amme-bh. (Så slipper du for at skulle have den almindelige bh af og på hele tiden)
  • Amme-indlæg
  • Morgenkåbe
  • Indesko
  • Løstsiddende tøj.
  • Det er en god ide at have nogle trøjer med, som kan åbnes foran, så er det lettere at komme til, hvis du skal amme.
  • Sokker
  • Tøj til hjemturen
  • Nattøj
  • Ur

Til babyen:

• Sparkedragter
  • Trøjer
  • Undertøj / bodystocking
  • Strømper
  • Hue
  • Stofbleer
  • Små bleer (newborn bleer)
  • Fleecetæppe eller andet tæppe til hjemturen
  • Jakke
  • Sutter (ofte skal amningen gå godt inden man anbefaler, at barnet tilbydes sutten. Derfor er det alligevel en god ide at have en sut med i tasken)
  • Bamse (Ko)

Andet:

• Musik (ipod), blade, bøger: babybogen, eller andet til ventetiden. (Musik kan være med til at stresse dig af og få både dig og barnet til at slappe af)
  • Digitalt kamera, videokamera – oplevelsen skal selvfølgelig foreviges J
  • Mobiltelefon og oplader
  • Kiks, frugt, slik, snacks eller andet som kan nydes på stuen. Der bliver selvfølgelig serveret mad på sygehuset, men det er godt at have lidt med, hvis man har brug for lidt hurtig energi.

Forslag fra liste jeg fandt på nettet

Anmeld

27. maj 2010

smokin

michella80 skriver:

Ja mobilopladeren er UUNDVÆRLIG for man skriver så mange sms'er altså! Og når man så har skrevet til alle man har født så skriver alle jo tilbage. Ha ha ha og så kan man starte forfra med at skrive tak osv

Ja det er SÅ SANDT! Da jeg var indlagt pga veer i uge 32 så skrev og skrev jeg, man laver jo nærmest ikke andet... og pludselig gik den død. Så kl.23 om aftenen måtte min stakkels lillebror taget toget 2 stop og gå op til sin hungrende søster med en mobiloplader. FOR SMSE - Det skulle jeg fandeme! haha

Anmeld

27. maj 2010

Barbamama

Zette skriver:

Ja det er SÅ SANDT! Da jeg var indlagt pga veer i uge 32 så skrev og skrev jeg, man laver jo nærmest ikke andet... og pludselig gik den død. Så kl.23 om aftenen måtte min stakkels lillebror taget toget 2 stop og gå op til sin hungrende søster med en mobiloplader. FOR SMSE - Det skulle jeg fandeme! haha

Ja det er meget vigtigt!!! Hi hi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.