Ventetid - hvad er rimeligt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

Lou

Alexis skriver:

Uh det er da godt nok også spændende. Håber de kun har godt nyt til dig søde. Hvornår skal du derop i morgen?

Tak søde... ja du om nogen ved også hvordan det er at gå og vente på at komme videre!!!

Ja puha jeg håber også det er godt nyt, at de ved, hvad de kan gøre for mig.. men jeg frygter lidt at de ikke er nået så langt endnu... også derfor jeg bare er så spændt!!!!  Jeg skal derop kl. 13.00 alene, og så kommer min veninde ind og mødes med mig når jeg er færdig, så vi kan snakke lidt om det hele.

Hvordan går det egenligt med jer lige nu... i havde da fået lov til at gå i gang med behandling ikke, men først senere?? Men hvad med kæresten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Lou skriver:

Tak søde... ja du om nogen ved også hvordan det er at gå og vente på at komme videre!!!

Ja puha jeg håber også det er godt nyt, at de ved, hvad de kan gøre for mig.. men jeg frygter lidt at de ikke er nået så langt endnu... også derfor jeg bare er så spændt!!!!  Jeg skal derop kl. 13.00 alene, og så kommer min veninde ind og mødes med mig når jeg er færdig, så vi kan snakke lidt om det hele.

Hvordan går det egenligt med jer lige nu... i havde da fået lov til at gå i gang med behandling ikke, men først senere?? Men hvad med kæresten?

Dejligt at din veninde kommer. Opbakning er virkelig skønt uanset udfaldet.

Jo vi havde fået lov at gå videre med det samme, men så fandt kæresten ud af, at han ikke var parat til behandling. Det er IUI for vores vedkommende.

Hvis der ikke kommer en bebse ud af det i denne cyklus (æl lige om nu) så skal vi igang med IUI om et par uger... Nu er min tålmodighed også opbrugt, har ventet siden slut marts, hvor vi fik grønt lys fra klinikken...

Vi ved ikke hvorfor vi ikke kan selv, der er ingen diagnose...  

Så vi må jo bare prøve igen, og ellers gå igang med IUI.

Knus.

Anmeld

6. juli 2010

Lou

Alexis skriver:

Dejligt at din veninde kommer. Opbakning er virkelig skønt uanset udfaldet.

Jo vi havde fået lov at gå videre med det samme, men så fandt kæresten ud af, at han ikke var parat til behandling. Det er IUI for vores vedkommende.

Hvis der ikke kommer en bebse ud af det i denne cyklus (æl lige om nu) så skal vi igang med IUI om et par uger... Nu er min tålmodighed også opbrugt, har ventet siden slut marts, hvor vi fik grønt lys fra klinikken...

Vi ved ikke hvorfor vi ikke kan selv, der er ingen diagnose...  

Så vi må jo bare prøve igen, og ellers gå igang med IUI.

Knus.

Ja opbakning er uundværlig. Går godt nok og prøver at tage det meget nonchelan og med oprejst pande, men nogle dage går det bedre end andre!!

Ja jeg kan godt huske at din kæreste lige pludselig ikke følte sig parat, men det er han så nu?

Uhh det kunne da være dejligt hvis i kunne skabe en selv, inden i gik i gang med IUI. Men hvor er det underligt at der ikke er nogen diagnose... man skulle tro der var nogle bestemte ting der spillede ind, siden i ikke er blevet gravide af jer selv efter så lang tid. Det er så ubehageligt at der er et eller andet så grundlæggende der ikke fungerer.. kender det jo selv! Men hvor er det godt at i kan komme i gang med behandlingen, hvis ikke det lykkes jer selv inden...

Anmeld

6. juli 2010

klmf

Lou skriver:

Jeg ringede op på Riget og sagde at jeg synes det var lang ventetid, om ikke de evt. havde en afbudstid.

Det havde de, så jeg fik en tid en måned før - så mandag sidste uge var jeg oppe og få lavet en blodprøve test med noget hypofyse stimulerende væske jeg skulle ligge med 1/2 time og jeg skal så ind til samtale i morgen, hvor jeg også får svar på testen.

Jeg er bare SÅ spændt.. jeg ved slet ikke, hvad jeg skal forvente.. om de allerede nu ved, hvordan jeg skal behandles, eller om jeg skal til flere undersøgelser før jeg kan komme videre... Puha....

Hvor fint du fik en hurtigere tid - jeg skulle ellers lige til at svare, at du da bare skulle tage Herlev, så godt jeg lige kiggede videre

Krydser fingre for et godt resultat i morgen

Anmeld

9. juli 2010

Lou

Det gik af HT..... er helt smadret.... Han var bare en spade den læge. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde og har ingen energi.

Min tal var åbenbaret faldet en smule siden de sidst var taget, og han ville derfor gerne se det an, om ikke det faldt yderligere af sig selv, så han synes vi lige skulle se det an 3 - 4 mdr.     HVAD?????? Jeg har allerede været i venteporsition i 1 1/2 år pga. læger.... jeg har ikke overkskud til at blive ved med at vente... jeg er grædefærdig.... Jeg prøvede virkelig at fortælle ham at jeg ikke synes det var rimeligt... men så var det nærmest mig der var dum, hvis jeg havde regnet med at det ville blive løst med det samme.. nej det kunne godt tage 1 ÅR.... Endnu mere HVAD????? Ja jeg var jo også kun 26... JA DET SAGDE HAN RENT FAKTISK!!!! KÆMPE IDIOT!!! Jeg ved ikke havd jeg skal gøre.... jeg er bare så opgivende, smadret og tudefærdig!!!

Anmeld

9. juli 2010

sofie85

Lou skriver:

Det gik af HT..... er helt smadret.... Han var bare en spade den læge. Jeg ved slet ikke hvor jeg skal begynde og har ingen energi.

Min tal var åbenbaret faldet en smule siden de sidst var taget, og han ville derfor gerne se det an, om ikke det faldt yderligere af sig selv, så han synes vi lige skulle se det an 3 - 4 mdr.     HVAD?????? Jeg har allerede været i venteporsition i 1 1/2 år pga. læger.... jeg har ikke overkskud til at blive ved med at vente... jeg er grædefærdig.... Jeg prøvede virkelig at fortælle ham at jeg ikke synes det var rimeligt... men så var det nærmest mig der var dum, hvis jeg havde regnet med at det ville blive løst med det samme.. nej det kunne godt tage 1 ÅR.... Endnu mere HVAD????? Ja jeg var jo også kun 26... JA DET SAGDE HAN RENT FAKTISK!!!! KÆMPE IDIOT!!! Jeg ved ikke havd jeg skal gøre.... jeg er bare så opgivende, smadret og tudefærdig!!!

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, føler med dig

3-4 måneder er lang tid at vente når du i forvejen har ventet så længe.

Kan du ikke prøve at ringe til Herlev og se om de kan hjælpe?

Anmeld

9. juli 2010

Lou

sofie85 skriver:

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige, føler med dig

3-4 måneder er lang tid at vente når du i forvejen har ventet så længe.

Kan du ikke prøve at ringe til Herlev og se om de kan hjælpe?

Hvor er du sød, tusind tak

Det føles som rigtig lang tid at vente, næsten uoverskueligt lige nu. Men man føler bare man er i systemets vold og magt.

Jeg prøvede at ringe til min egen læge, men de holder sommer lukket til den 19. juli, så det fik jeg ikk så meget ud af. Men jeg tror jeg ringer til riget når jeg lige har sundet mig, og spørger om der er mullighed for at jeg kan få en anden til at kigge på det. Man har vel et eller andet sted ret til en "2end opinion"? Om ikke andet vil jeg ikke acceptere at vente 4 mdr, jeg vil have en tid om  min 2 mdr. Men ved ikke om man kan komme til at bestemme det detsværre.

Jeg ved ikke om Herlev er en mulighed nu hvor jeg har sat gang i sagen på Riget? Og så er der måske bare 2 mdr. ventetid før jeg kan komme derind.

Det sådan en ond cirkel!! 

Anmeld

9. juli 2010

VIPpigen

Systeme er bare så uretfærdigt hvad barnløshed angår. Ja, du er KUN 26.... Men for pokker, du har været i gang 1½ år, nu må han da stramme sig an. Og det er politikkerne der siger vi skal have børn i en ung alder. Hvad hjælper det når de lukker dørene på sygehuset. Ej, bliver sq så sur, det er bare ikke retfærdigt. Jeg håber du bliver ved med at kæmpe, og holde gejsten oppe. Det bliver hårdt, men i skal nok komme igennem det.

Hmm, er der mulighed for at prøve at flytte læge, eller bare forhøre sig ved en anden??  evt second opinion(staves)

Anmeld

9. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Lou skriver:

Hej tøser

Ja jeg ved ikke hvor mange af jer der kender min historie, men jeg har ikke haft mens siden jeg stoppede med p piller 1 jan 2009. Min læge har endelig efter han tog sig sammen og undersøgte det efter et år fundet ud af at jeg producere prolaktin, et hormon der gør at man ikke får mens. Jeg blev sendt videre til gyn og skulle vente 2 mdr på at komme til der. Efter hun kunne se det ikke var PCO rådede hun mig til at jeg skulle snakke med min kirug på rigshospatalet (anden historie) om at han kunne sende mig videre i systemet derinde, det ville han så gøre og en måned efter jeg havde været til kontrol kom der endelig en indkaldelse til endokrinologisk afdeling på riget den 14 maj... jeg kunne komme til den 4. august.... Jeg var ved at dø af grin og fortvivlelse.. 3 mdr. med mere venten... Jeg er nu ved at undersøge at komme på Herlev i stedet.. men skal self. selv gøre alt arbejdet... men de siger jeg i hvert fald kan komme til før august der... men ellers ingen tidshorisont.

Hvad ville i gøre.. vente og komme til på Riget hvor man ved man er i de bedste hænder el. slå til på en tid på Herlev hvor jeg højest sansynligt kan komme til hurtigere...?? Jeg er lidt lost... og kunne bruge et godt råd tøser!!

Hej søde,  nu har jeg ikke læst de andres indlæg, så undskyld hvis jeg gentager en masse, eller rammer helt ved siden af.

Det er da godt nok også en ond en at skulle tage stilling til. Kan godt forstå du er i tvivl om, hvad du skal gøre.

Jeg ville nok prøve at mærke efter, om jeg kunne vente længere, og så opveje det mod, at komme til et andet sted end riget som du kender så godt. Hvad er vigtigst for dig??

Jeg tror som nok, at Herlev også kan give dig en god behandling, men jeg kender intet til de to afdelinger, og om der vitterligt er en forskel, som er relevant.

Hvad med afstanden til hospitalerne i forhold til hvor i bor? Har den nogen betydning, for det ville jeg nok også tage med i overvejelserne. Ihvertfald hvis jeg skulle afsted flere gange, som det lyder er tilfældet med dig.

Jeg håber du finder den bedste løsning for dig  søde.

Knus

Anmeld

9. juli 2010

Lou

VIPpigen skriver:

Systeme er bare så uretfærdigt hvad barnløshed angår. Ja, du er KUN 26.... Men for pokker, du har været i gang 1½ år, nu må han da stramme sig an. Og det er politikkerne der siger vi skal have børn i en ung alder. Hvad hjælper det når de lukker dørene på sygehuset. Ej, bliver sq så sur, det er bare ikke retfærdigt. Jeg håber du bliver ved med at kæmpe, og holde gejsten oppe. Det bliver hårdt, men i skal nok komme igennem det.

Hmm, er der mulighed for at prøve at flytte læge, eller bare forhøre sig ved en anden??  evt second opinion(staves)

Tusind tak. Jeg er bare så gal over det..... og jeg er rigtig glad for at høre at det ikke bare er mig der er noget galt med, eller har urealistiske tanker om hvordan man burde behandles når man krænger sine inderste ønsker ud!! Det betyder rigtig meget!!

Jeg prøver virkelig at holde gejsten oppe, men det er ikke let når man gang på gang får en spand kold vand i hovedet. Men jeg håber selv at jeg nosser mig op til at tage kampen i mod, så de fatter at det ikke er alle der tolerere at blive håndteret på den måde.  Jeg regner med at ringe derind til sekretæren, og høre hvordan procedure er når man ikke føler man fik den bedste behandling, om man kan blive tilset af en anden eller det bare er ærgeligt. Jeg vil gøre det klar at jeg ikke vil finde mig i at skulle vente 4 mdr på en ny tid, så håber jeg bare jeg har en smule at skulle have sagt!!!! Lou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.