Endnu en træls dag . :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.439 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

lulleh

Det hele startede med at jeg ikke kunne gå og min fødder gjorde monster ondt pga for meget vand i mine ben . så lørdag aften ringede jeg til vagtlægen, og han sendte en repcept på vanddrivende medicin. som jeg bare skulle hente på døgn apoteket. vi hentede det og fik taget pillerne som jeg skulle. fik det rigtig mærkeligt i kroppen søndag aften og hele mandagen. så besluttede mig for at ringe til lægen igen tirsdag/ idag . hun ville straks se mig, da jeg slet ikke må få de piller. da jeg kom derned skulle jeg lave en urinprøve, vejes og mit blodtryk måles.

min urinprøve var ikke særlig god, dog ikke tegn på protin.

mit blodtryk er alt for højt, og blev målt 3 gange, med samme svar.

min vægt siger + 4 kg på 19 dage.

og ALT for meget vand i kroppen. 

så efter alt var målt sagde min læge, at det ikk så særlig godt ud alt sammen, og ville rigtig gerne se mig igen på fredag.

så alt i alt en rigtig møg dag .  så nu er jeg mega nervøs . :/

Marie 35+0

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Vial

Vanddrivende piller til en gravid? Uden at undersøge dig!... Er rystet.

Jeg havde aldrig taget dem, men insisteret på at blive tjekket.

Håber det hele løser sig, og det forsvinder igen. Skrækkeligt at være så fyldt med vand :-(

Anmeld

26. maj 2010

tb

sikke en træls oplevelse  døjer selv med vand i fødder og hænder.. jeg kan næsten ikke bukke mine fingre om morgenen og om aftenen ligner, ja mærkeligt nok kun, min højre fod en elefantfod..

jeg fik så selv chokket for et par uger siden.. så da jeg var i bad om morgenen at min højre fod var dobbelt så tyk som venstre og tænkte jo straks svangerskabsforgiftning.. ringede til vagtlægen og han ville se mig straks.. han mente dog ikke det var det, da det kun var den ene fod.. han mente nu mere det måske kunne være en blodprop, så blev indlagt på Patienthotellet i Aalborg, fik taget blodprøver, EKG m.m. og skulle vente på ultralydsscanning af benet.. det kom jeg så først om mandagen..

det hele var heldigvis falsk alarm  men fik aldrig en ordentlig forklaring på hvorfor det kun er det ene ben der hæver sindssygt op.. tror nu selv, det er fordi lille pigen ligger med skuldrene helt nede ved lysken og lukker af for et eller andet.. hehe..

så lad os da håbe at vores små pus snart kommer ud til os!!

kh tina

Anmeld

26. maj 2010

lulleh

KaMa skriver:

Vanddrivende piller til en gravid? Uden at undersøge dig!... Er rystet.

Jeg havde aldrig taget dem, men insisteret på at blive tjekket.

Håber det hele løser sig, og det forsvinder igen. Skrækkeligt at være så fyldt med vand :-(

Ja sagde også at jeg ville tjekkes, men det synes han ikke var nogen grund til. :/

Anmeld

26. maj 2010

lulleh

tb skriver:

sikke en træls oplevelse  døjer selv med vand i fødder og hænder.. jeg kan næsten ikke bukke mine fingre om morgenen og om aftenen ligner, ja mærkeligt nok kun, min højre fod en elefantfod..

jeg fik så selv chokket for et par uger siden.. så da jeg var i bad om morgenen at min højre fod var dobbelt så tyk som venstre og tænkte jo straks svangerskabsforgiftning.. ringede til vagtlægen og han ville se mig straks.. han mente dog ikke det var det, da det kun var den ene fod.. han mente nu mere det måske kunne være en blodprop, så blev indlagt på Patienthotellet i Aalborg, fik taget blodprøver, EKG m.m. og skulle vente på ultralydsscanning af benet.. det kom jeg så først om mandagen..

det hele var heldigvis falsk alarm  men fik aldrig en ordentlig forklaring på hvorfor det kun er det ene ben der hæver sindssygt op.. tror nu selv, det er fordi lille pigen ligger med skuldrene helt nede ved lysken og lukker af for et eller andet.. hehe..

så lad os da håbe at vores små pus snart kommer ud til os!!

kh tina

Jeg har også selv været indlagt. men alle lægerne kunne ikke sige hvad der var galt. men håber snart alt det her stopper. så man også kan nyde at være gravid. det har der slet ikke været tid til endnu .

Anmeld

26. maj 2010

lululupo

Jeg tog 8 kilo på i løbet af 14 dage, væske..... Der var og er dog ingenting galt, prøv evt akupunktur får at dræne det lidt....

Anmeld

26. maj 2010

Skouboe

De fleste fødegange tilbyder akupunktur, bl.a. mod vand i kroppen. Det er klart værd at prøve.

Ellers er rådene vist at holde sig fra salt og drikke masser af vand (2 liter dagligt), da der renser ud. Sov med benene lidt højt og lav masser af venepumpeøvelser for at få gang i kredsløbet, så du kan få nogle affaldsstoffer ud af kroppen, så er det nemmere for kroppen at komme af med vandet.

Anmeld

26. maj 2010

lulleh

Skouboe skriver:

De fleste fødegange tilbyder akupunktur, bl.a. mod vand i kroppen. Det er klart værd at prøve.

Ellers er rådene vist at holde sig fra salt og drikke masser af vand (2 liter dagligt), da der renser ud. Sov med benene lidt højt og lav masser af venepumpeøvelser for at få gang i kredsløbet, så du kan få nogle affaldsstoffer ud af kroppen, så er det nemmere for kroppen at komme af med vandet.

Alt det du skriver gør jeg i forvejen.

og mange tak for dit svar ..

ska til jdm igen på tirsdag, så kan jeg jo lige høre om der er mulighed for det.

Anmeld

26. maj 2010

tascia

ved godt det er knap så sexet, men støttestrømper er altså rigtig gode!

jeg døjede også med ualmindelig meget vand under min første graviditet, og på tros af jeg lavede venepumpeøvelser, drak vand, hævede fod enden i senge etc. så hjalp det ikke nok, men strømperne hjalp mig igennem de værste dage og om aftenen. og så må du ud og gå en masse turer, det er også med til at få vandet ud af kroppen.

er som nogle af de andre også overrasket over du har fået vanddrivende! jeg lå næsten på knæ 1,5 mdr. efter fødslen for at få min læge til at give mig vanddrivende (der kunne jeg stadig ikke få alm. sko på og vi var i oktober/november) så det lyder vildt han bare har sendt en recept når du oveni købet også er gravid.

husk på, der er ikke mange uger tilbage, så du skal nok klare den...

//Tascia

Anmeld

26. maj 2010

Skouboe

Åh ja - støttestrømper.. dem havde jeg helt glemt... grimme og gammeldags, men de hjælper !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.