Den der børnefamilieydelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

ekzunz

Soap skriver:

Jeg tror desværre der regnes per hustand 

Der må komme noget en af dagene sort på hvidt så gråzoner som jeres situation kan blive afklaret 

Men kunne man ikke forestille sig at de 30.000 er pr. person som modtager bidrag? Jeg har jo ikke forsøgerpligt overfor Pers børn, så måske vi er heldige....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

wamse

Znuzke skriver:

Men kunne man ikke forestille sig at de 30.000 er pr. person som modtager bidrag? Jeg har jo ikke forsøgerpligt overfor Pers børn, så måske vi er heldige....

Jeg krydser så for at du er heldig

Anmeld

26. maj 2010

Soap

Znuzke skriver:

Det er svært at sige, for hvis de har tænkt sig at det skal være som med andre tilskud så som bolig ydelse og friplads så ser de ikk på dine mine og vores men på hvor helheden, hvor mange og indtægtsmæssigt og så rammer de jer også 

Hvor er det bare forkert, jeg er så arrig over regerings nye tiltag, det rammer alle de forkerte 

Anmeld

26. maj 2010

Lady Marion <3

Ring til told og skat og få det afkaret med det samme   Der stod jo man kunne ringe hvis man havde spørgsmål ,,,

Anmeld

26. maj 2010

Nemesis

Znuzke skriver:

Hmm ja faktisk fik jeg samme spørgsmål, men da jeg er mor til dem alle selvom min mand ikke er..så regner jeg med at det er gældende også selvom min mand ikke har forsørgerpligt overfor min dreng.

Nu er i jo helt sammenbragt og har virkelig hver jeres..og kunne egentlig godt forestille mig at det køres på nemkonti og ikke på adresse/hustand. Du kan jo kun have en nemkonto så man kan jo ikke snydeoprette en mere.

Umiddelbart tror jeg faktisk i får for hver jeres, men spændende bliver det da.

:-) Sisse

Anmeld

26. maj 2010

Mira0911

Har lige læst at det først træder i kræft 2013?? Eller så er jeg da forkert på den igen..

Artikel..

http://www.tv2east.dk/artikler/boernerige-familier-rammes-haardt-af-spareplan

Anmeld

26. maj 2010

Helle30

Med tanke på, at DF har været inde over forhandlingerne om den spareplan, så forestiller jeg mig, at man har ønsket at skære lidt ned i økonomien hos en ganske bestemt gruppe af familier. Når man ikke vælger at gøre børnefamilieydelsen indkomstbestemt, må det skyldes, at den omtalte gruppe af familier typisk ikke har nogen særlig høj indkomst og derfor ville skulle vedblive at modtage i omegnen af 150.000 kr. p.a. for deres 8 børn.

Hvis de mange børn i en husstand er sammenbragte, forestiller jeg mig, at beregningsgrundlaget er antal børn pr. faktisk forælder. Altså har man kun f.eks. sine to egne børn og ikke også de 3, manden har bragt med til familien. Med mindre man har adopteret hinandens børn, så tror jeg, der regnes med en familie med 5 børn.

- Helle, der alligevel er glad for, det ikke er mig, der aldrig kan gøre det godt nok

Anmeld

26. maj 2010

Svei

Det er pr. hustand...desværre...har lige læst det på et andet forum og der var både et link og en udtalelse om at Pia K havde meddelt det...

Anmeld

26. maj 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Det er pr. hustand...desværre...har lige læst det på et andet forum og der var både et link og en udtalelse om at Pia K havde meddelt det...

Kan du ikke lige lægge linket herind?? Jeg har søgt på reglerne, men jeg kan ikke finde dem nogle steder.

Anmeld

26. maj 2010

3xM

Det regnes pr. husstand. så det er max. 30.000 kr UANSET børn.

den skelner ikke til forældre myndighed osv. men der hvor pengende indsættes ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.