Den der børnefamilieydelse...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
20 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

ekzunz

Jeg har læst og undersøgt - og bliver ikke spor klogere. Sagen er at jeg jo ikke har regnet med at blive ramt af spareplanen, men nu er jeg kommet i tvivl. Vi har fælles forældremyndighed over vores 2 fælles børn, og de penge går ind på min nem-konto. Per har fælles forældremyndighed med sin eks over de 3 drenge og pengene går ind på Pers nem-konto.

Men vil vi blive regnet som en stor familie eller hvad??? Hvor kan jeg finde noget om det henne? Vi kan vel ikke være de eneste som står i lige den situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det er fanmer et godt spørgsmål...

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Jeg har selv tænkt det samme...men mon ikke det gælder for familien, præcis som det gør ved boligsikring og udregning af tilskud til pasning...der ser de jo på jer som en familie, hvilket i også er...så jeg kunne ikke forestille mig at I ikke bliver regnet ud for alle de børn der er i familien..men håber da jeg tager fejl.

Anmeld

25. maj 2010

4kløver

ja det tror jeg..

Anmeld

25. maj 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Jeg har selv tænkt det samme...men mon ikke det gælder for familien, præcis som det gør ved boligsikring og udregning af tilskud til pasning...der ser de jo på jer som en familie, hvilket i også er...så jeg kunne ikke forestille mig at I ikke bliver regnet ud for alle de børn der er i familien..men håber da jeg tager fejl.

Det håber jeg dælme også du gør - ellers mister vi lige knap 30.000 om året.....

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Znuzke skriver:

Det håber jeg dælme også du gør - ellers mister vi lige knap 30.000 om året.....

Jeg tror faktisk at det bliver sådan for jer...I er jo en familie og I modtager så mange penge og det ønsker man ikke en familie får.

Der står jo familier med så og så mange børn...og det er jo det I er, en familie med børn.

Anmeld

25. maj 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Jeg tror faktisk at det bliver sådan for jer...I er jo en familie og I modtager så mange penge og det ønsker man ikke en familie får.

Der står jo familier med så og så mange børn...og det er jo det I er, en familie med børn.

Ja - rent logisk må det jo blive sådan....øv bøv.....

Så er det godt at vores drenge er så store at de alligevel snart ville være for gamle, og forhåbentligt selv begynder at tjene til fodboldstøvler og mærketøj.....

Anmeld

25. maj 2010

Svei

Znuzke skriver:

Ja - rent logisk må det jo blive sådan....øv bøv.....

Så er det godt at vores drenge er så store at de alligevel snart ville være for gamle, og forhåbentligt selv begynder at tjene til fodboldstøvler og mærketøj.....

Ja, ellers må de jo bare tjene til det....og måske det midt i det dumme trods alt ikke er så skidt igen. men jeg kan slet ikke fatte den her måde at sætte ind på...slet slet ikke...skal det ramme må det sgu gælde alle...tænk at mine to børn er lidt mere værd for samfundet end nummer tre..

Anmeld

25. maj 2010

ekzunz

Yrsa skriver:

Ja, ellers må de jo bare tjene til det....og måske det midt i det dumme trods alt ikke er så skidt igen. men jeg kan slet ikke fatte den her måde at sætte ind på...slet slet ikke...skal det ramme må det sgu gælde alle...tænk at mine to børn er lidt mere værd for samfundet end nummer tre..

Pt. opfylder vi ikke engang fødselstallet for at reproducere os selv (kræver et gennemsnit på 2,1 barn og der bliver pt. født 1,8 jvf. Berlingske) og de tal vil da ikke ændre sig når de fjerner checken. Jeg ved godt at mange synes at det er en luksus at få penge, men priserne på pasning, strøm, vand osv. osv stiger og stiger hele tiden, og det rammer jo især også os med mange børn, så jeg synes faktisk slet ikke at det er så stor en luksus at få den børnecheck.

29.419 kr. om året for at være helt præcis....

Anmeld

26. maj 2010

Soap

Jeg tror desværre der regnes per hustand 

Der må komme noget en af dagene sort på hvidt så gråzoner som jeres situation kan blive afklaret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.