Brand......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

Ni-ko-li-ne

malucca09 skriver:

Søndag eftermiddag kørte vi op til mine forældre.... Da vi havde spist ville Lutten ikke med hjem, for muuurbaaar (morfar) og hende legede rigtig godt....

Nåh jeg blev så enig med mig selvom vi kunne blive til mandag.

Mandagmorgen havde jeg fået lov at sove længe, MEN MEN MEN min telefon ringede, det var min x-svigerinde, hun ville lige sikre sig vi var ok óg ikke var røgforgiftede... og jeg var så rimelig forvirret på dette tidspunkt...

Langt om længe gik det op for mig at der havde været brand hjemme ved os.... Og 60 familier var blevet evakueret... 9 var indlagt på sygehuset.... Da jeg kommer helt til mig selv får jeg ringet til politiet for at høre hvad der præcis er sket..... Manden fortæller mig så at der har været en stor brand i vores kælder... og de har sparket min dør ind, da jeg ikke var hjemme for at sikre sig at vi ikke var der.... Han siger så jeg ikke skal Lutte med hjem, men køre hjem og tjekke hvad og om der er sket noget i lejlighede..

Nåh jeg køre hjem, opdager så min dør ikke er sparket ind, der er røget oppe hos os, især Maluccas værelser er ramt, da der er ventilaton udenfor hendes altandør, som kommer fra kælderen...

Jeg taler så med nogle andre bebor, de siger så at de havde oplyst brandfolkende at vi IKKE var der da min bil IKKE holdte der... Hvilke jer dybt rystet over, for der sker 2-4 gange om ugen jeg holder i andre gader, da der ikke er p-pladser ved mig... så rent fatisk kunne vi ha været der uden der "savnede" os...

Nåh men det er uden for mit rum, der har været brand, hvad der er sket er stadig uvist, da teknikkerne ikke har været der endnu... Men omkring ½-1 time før havde der været en eksplostionsagtig lyd... Jeg har desværre mistet de ting der var i rummet.. (apropro gemmer der i blandt barnevogn.

Men vigtigst af alt, så har vi det godt og der skete intet med os eller andre beboer... Dog kan vi ikke være hjemme endnu pga. røgpatikler-genere.

Nåh men bare lige en hurtig opdate og længere forklaring til jer der har sendt søde knus på FB.

Knus fra Trine og Dronningen....

fååååååååååårk det var godt i ikke var hjemme!!! jeg er helt rystet! det er da forfærdeligt!

men du har jo forsikring som dækker ikke?

jamne, så ved i slet ikke hvornår i må komme hjem igen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
iln skriver:

Peter fortalte lige her til aften, at han har snakket med en af brandmændene. Peter spiller fodbold med ham og han havde kort fortalt om branden, da nogle havde spurgt til den. Han ahvde vist nok sagt at den var "let nok" at slukke, men som du selv skriver, så var mange blevet evakueret på sømandshjemmet.

Glæææææder mig til lørdag til at se dig og Malucca.  Og specielt hvad ungerne siger til alt det karnevalspostyr. Silas og jeg spiser morgenmad ml. 8-9 ved min veninde i Læsøgade. I er velkommen, hvis det ikke er for tidligt. Det er mors her hjemmebagte boller der skal fortæres.

Nej,hvor er verden lille,min stedfar er brandmand...men det er i hvert fald ikke ham han spiller fodbold med

Anmeld

26. maj 2010

ChatH

malucca09 skriver:

Søndag eftermiddag kørte vi op til mine forældre.... Da vi havde spist ville Lutten ikke med hjem, for muuurbaaar (morfar) og hende legede rigtig godt....

Nåh jeg blev så enig med mig selvom vi kunne blive til mandag.

Mandagmorgen havde jeg fået lov at sove længe, MEN MEN MEN min telefon ringede, det var min x-svigerinde, hun ville lige sikre sig vi var ok óg ikke var røgforgiftede... og jeg var så rimelig forvirret på dette tidspunkt...

Langt om længe gik det op for mig at der havde været brand hjemme ved os.... Og 60 familier var blevet evakueret... 9 var indlagt på sygehuset.... Da jeg kommer helt til mig selv får jeg ringet til politiet for at høre hvad der præcis er sket..... Manden fortæller mig så at der har været en stor brand i vores kælder... og de har sparket min dør ind, da jeg ikke var hjemme for at sikre sig at vi ikke var der.... Han siger så jeg ikke skal Lutte med hjem, men køre hjem og tjekke hvad og om der er sket noget i lejlighede..

Nåh jeg køre hjem, opdager så min dør ikke er sparket ind, der er røget oppe hos os, især Maluccas værelser er ramt, da der er ventilaton udenfor hendes altandør, som kommer fra kælderen...

Jeg taler så med nogle andre bebor, de siger så at de havde oplyst brandfolkende at vi IKKE var der da min bil IKKE holdte der... Hvilke jer dybt rystet over, for der sker 2-4 gange om ugen jeg holder i andre gader, da der ikke er p-pladser ved mig... så rent fatisk kunne vi ha været der uden der "savnede" os...

Nåh men det er uden for mit rum, der har været brand, hvad der er sket er stadig uvist, da teknikkerne ikke har været der endnu... Men omkring ½-1 time før havde der været en eksplostionsagtig lyd... Jeg har desværre mistet de ting der var i rummet.. (apropro gemmer der i blandt barnevogn.

Men vigtigst af alt, så har vi det godt og der skete intet med os eller andre beboer... Dog kan vi ikke være hjemme endnu pga. røgpatikler-genere.

Nåh men bare lige en hurtig opdate og længere forklaring til jer der har sendt søde knus på FB.

Knus fra Trine og Dronningen....

Føj, det var da super heldigt at i ikke var hjemme!! men skræmmende at tænke i måske ikke var blevet savnet pga jeres bil!

HMM!! godt i er i god behold!

Anmeld

26. maj 2010

Vinker

Er bare så lettet over at I ikke var hjemme da det skete - Specielt når jeres lidt ukloge naboer sagde sådan. Ikke smart at sige når man ikke er sikker i sin sag.......

Håber I snart kan komme hjem igen og får styr på skaderne.

Mange varme tanker og knus

Anmeld

26. maj 2010

Dictes mor

UF! Det var vel nok godt, at I ikke var hjemme! Sikke en forskrækkelse, og selvom det jo er vildt ærgeligt, så er det da godt, at det "kun" er materielle skader. Pyha, en grim oplevelse. Jeg håber, at I får røglugt og skader væk, så I igen kan bo godt og rart i lejligheden.

Anmeld

26. maj 2010

Klumpe-dumpe

idamaria83 skriver:

Aaarhmen altså søde Trine - det skal bare ikke være let for jer, hva!??? Synes ellers I har haft nok af uheld i jeres retning...

Men for pokker, hvor var det HELDIGT, at I ikke var hjemme - og øv hvor giver det da ondt i maven at tænke, at de ikke tjekkede jeres lejlighed for at være helt på den sikre side

I kan vel få erstattet det brændte? Og røggener i lejligheden? Og hvor bor I henne nu?

Jo længere tid der går, jo mere rystet bliver jeg over, de IKKE tjekkede om vi var der... -Og ja så forstår jeg ikke hende der havde sagt det, altså tænk nu hvis vi havde været her... Tænk at ha´det på samvittigheden...

Vi har været hos mine forældre... Jeg er taget hjem idag, for at få styr på div. ting....

Der er gjort rent nu, men Lutten venter lige lidt med at komme hjem, da der er blevet brugt kemikaler, især på hendes værelse. -Og det vil jeg ikke putte hende ind i, før det er fordampet ved udluftning.

Knus til jer også.

Anmeld

26. maj 2010

Klumpe-dumpe

Anna-jonas skriver:

Myzzz.............til jer to hotte ladi'es, som heldigvis ikke blev hotte på den trælse måde.

Mor i hos dine forældre?? Hvad med job og pasning til Malut??

Nej heldigvis da...

Dronningen er stadig hos mine forældre, hvor eg har været indtil imorges... Igår og idag er jeg kørt på job derfra.... Men de 35-40 km herfra, så Lutten har været hos dem imens, da vi skulle køre alt for tidligt, hvis jeg skulle ha´hende i dp.

Indtil videre bliver hun deroppe, da der nu er gjort rent, men det er jo i kemikaler, så jeg vil ikke ha´hende her, før det er fordampet.

Myz retur : )

Anmeld

26. maj 2010

Klumpe-dumpe

iln skriver:

Peter fortalte lige her til aften, at han har snakket med en af brandmændene. Peter spiller fodbold med ham og han havde kort fortalt om branden, da nogle havde spurgt til den. Han ahvde vist nok sagt at den var "let nok" at slukke, men som du selv skriver, så var mange blevet evakueret på sømandshjemmet.

Glæææææder mig til lørdag til at se dig og Malucca.  Og specielt hvad ungerne siger til alt det karnevalspostyr. Silas og jeg spiser morgenmad ml. 8-9 ved min veninde i Læsøgade. I er velkommen, hvis det ikke er for tidligt. Det er mors her hjemmebagte boller der skal fortæres.

Der var INGEN der blev evakueret til sømandshjemmet.... Alle fik besked på at blive nede på græsplænen og IKKE forlade stedet...(Ja selv dem med små børn)

Der er nu en familie der er blevet genhuset på sømandshjemmet, indtil imorgen kl. 11.00 derefter må de selv finde noget, frem til søndag da der er en stor kongress i byen, landskamp og karneval, så alle hoteller er total booket. (Sys det er SÅ grotesk!!!!)

Krammer til dig :)

Anmeld

26. maj 2010

Klumpe-dumpe

JustAnotherName skriver:

Puuha    Sikke en træls oplevelse .....som I heldigvis ikke oplevede på nært hold, mens det stod på. Godt at I ikke var hjemme.
Og ja, rystende at man bare ANTOG at I ikke var hjemme, og så ikke gjorde mere .....for hulan altså, HVIS NU I havde været derinde. Skrækkeligt! I ville selvfølgelig ikke være brændt inde, men røgen er jo så sandelig også MEGET skadelig ....og hvis man sover....

ØV, at det gik ud over dine gemmere i kælder-rummet.
Selvom mange ting er uerstattelige, så håber jeg ikke du mistede noget meget personligt/vigtigt. Og at værdien vil blive refunderet af forsinkringen.

Godt at tabet ikke var større ihvertfald ...selvom det var galt nok.
Men intet materielt kan jo måle sig med et menneskeliv!

Trøstende krammer herfra 

Jeg er også fuldkommen "ligeglad" med div. ting.

-Og ja jeg bliver faktisk mere og mere rystet jo længer der går pga. TÆNK NU HVIS..... ALT DET RØG PÅ LUTTENS VÆRELSE.... Nej puhada....

Tak et kram havde jeg lige brug for. :)

Anmeld

26. maj 2010

Klumpe-dumpe

Tjuhl skriver:

woooow! det var jo nærmest skæbnen at I blev og overnattede hos dine forældre  jeg blir da også lidt chokeret over at brandfolkene bare helt lader være med at tjekke jeres lejlighed for mennesker fordi nogle beboere siger I ikke er hjemme

men...hvad gør I så nu? er alt gået til i branden af møbler osv? og hvor skal I være?

æv, hvor er det dog træls, tante lilla, men GODT I begge to er okay!!!

Jeg forstå simpelthen heller IKKE at man sån lige tog det for gode vare.... (skældte faktisk hende lidt ud, som havde sagt det 

Nej heldigvis, der har nu været rengøring heroppe, så det er beboeligt igen.... MEN jeg vil ikke ha´Malucca her før div. kemikaler er fordampet.

Så hun er hos mine forældre, hvor jeg har været indtil nu... og så bare har kørt på job derfra.

Og ja det vigtigst er selvf. vi er ok.

Kram til verdens BEDSTE TG.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.