Ingen hjælp til de barnløse? Hvad er det for en regering?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

...

Regeringen og Dansk folkeparti, vil nu fjerne fertilitetsbehandling som gratis behandling.

Støt gruppen på fb mod dette helt hen i vejret forslag...

http://www.facebook.com/group.php?gid=122646621100602

Jeg har meldt mig ind og budt 185 andre venner også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Mor til Frederic skriver:

...

Regeringen og Dansk folkeparti, vil nu fjerne fertilitetsbehandling som gratis behandling.

"Det offentlige yder i dag gratis hjælp til kunstig befrugtning med op til 3 behandlingsforsøg til ægtepar og par, enlige og lesbiske. I lyset af behovet for at prioritere de offentlige udgifter er parterne enige om at gennemføre en lovændring, således at kunstig befrugtning ikke længere vil være en del af det vederlagsfri offentlige sundhedstilbud. Der afsættes en pulje på 50 mio. kr. målrettet tilskud til grupper med særlige behov. Det indebærer offentlige mindreudgifter på 200 mio. kr. årligt i 2011-2013 og herefter."

Således lyder teksten, der kommer til at fjerne behandlingen for 1000 vis af par, der ikke selv kan blive gravide. Vi mener ikke, at det kan være rigtig, at man finder besparelser på dette område, og freder andre grupper.

I dag søger flere og flere par hjælp til at blive gravide. Mænds sædkvalitet bliver dårligere og dårligere. Samtidig er politikerne enige om, at der ikke bliver født nok børn. Det hænger dårligt sammen med, at man nu vil gøre det endnu svære for barnløse, at få børn.

Anmeld

25. maj 2010

Moma

Ja helt ærligt - fatter heller ikke hvordan man kan give skattelettelser med den ene hånd og så tage med den anden. Det hænger ikke sammen i min verden.

Anmeld

25. maj 2010

Mira0911

Mor til Frederic skriver:

...

Synes det er helt hen i vejret alt det der er kommet frem idag på bordet...

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Jeg har meldt mig ind og inviteret...synes det er så lavt!!

Anmeld

26. maj 2010

BubbieBear

Jeg har siddet og tudbrølet det halve af aftenen, da det kommer til at ramme manden og jeg hvis forslaget går igennem.

Det ville f.eks betyde at vi nok ikke skal regne med at få ønskebarnet, da der ikke er penge til behandlingen

Anmeld

26. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

BubbieBear skriver:

Jeg har siddet og tudbrølet det halve af aftenen, da det kommer til at ramme manden og jeg hvis forslaget går igennem.

Det ville f.eks betyde at vi nok ikke skal regne med at få ønskebarnet, da der ikke er penge til behandlingen

Er i fuldstændig samme situation...

Åndssvage regering....Riv lige mig hjerte ud og tramp på det et par ekstra gange, det er åbenbart ikke nok vi slås med i forvejen

Anmeld

26. maj 2010

Syntes det er dejlig med al den opbakning..

Men tænker også; hold da fast det må være mega hårdt for dem der enten skal igang eller er midt i deres system.

Det er som at trampe på dem der allerede ligger ned - kaste en våd klud i deres ansigt og sige; ja bare ærgeligt at i ikke selv kan få børn på naturligvis - så er det er noget i selv må rode med...

De kunne f.eks lade være med at give nedsættelse på bøder fra politi - p.vagt osv til dem studere... Hvis man er dum nok til at køre for stærkt, er man altså stor nok til at betale den fulde pris.

Syntes seriøst de sparer på de helt forkerte steder...

Anmeld

26. maj 2010

Tut

Jeg har aldrig selv haft brug for kunstig befrugtning.

Men da jeg hørte i nyhederne at de ville skære det væk, så blev jeg mildest talt pisse tosset.

De kan skære i dagpenge, børnefamilieydelse mm. Men fandme ikke kunstig befrugtning.

Jeg støtter jer sgu.

Anmeld

26. maj 2010

oo

det er noget forbasket svineri, er hvad det er! og alle deres spareplaner er så vidt mit lille utrænede øje kan se, temmelig kortsigtede. men hva...de ved jo de taber næste valg, og så står den røde blok med lorten og folk kan om 4 år ikke huske hvem der lagde den

men det er altså over hvert 10. danske barn der bliver født om året der er lavet med kunstig befrugtning, så befolkningstallet kommer til at dale drastisk over de næste år når de fjerner støtten til fertilitetsbehandling...hvad har de tænkt sig?! så kommer der bittesmå generationer der skal tage sig af de store! klaphatte!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.