Er det Stress eller bare en nede periode?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
31 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Anonym trådstarter

Er ano pga. familie..

Vi har idag sat hjemme og snakket om det måske kunne være stress jeg har...

Da jeg i det hele taget har mistet min humoristiske humør, jeg er negativt på næsten alt. Jeg har evige lange og lede hovedpiner, hvor ingen piller hjælper.

Jeg har kvalme, svedeture, smerter hvor der egentlig ikke er nogen grund som sådan til hvorfor jeg har smerterne.. Får smerterne hist og her. Tissetrang, hvor jeg ikke skal af med noget, bliver let irritabel.

Jeg har nemt ved tåre, kan græde over små ting, eller tårene kommer ligeså stille trillende. Jeg sover ikke særlig godt om natten, vågner mange gange, og bruger meget tid på at falde i søvn igen.

Har mistet lysten til sex...

Jeg kan sove rigtig meget, sover når jeg kan komme til det. Jeg har rigtig svært ved at komme afsted på arbejde hver morgen. Jeg tager afsted i sidste øjeblik, og kæmper mig igennem dagen.

Jeg er ikke glad, som jeg var for 3 mdr måneder siden. Mere trist og irriteret over hovedpinen, søvn alle de ting jeg bøvler med lige øjeblikket...

Jeg vil gerne høre om andre har haft stress, eller kender til symptomerne... ?

På forhånd Tak! Tak fordi du tog dig tid til at læse med!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

Laulund87

Tja stress kan det nok godt være eller måske en depression. Jeg har haft en svær depression, men den er velbehandlet nu, og det var lidt sådan jeg havde det. 

Synes i hvert fald du skal snakke med lægen.

Anmeld

25. maj 2010

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Tja stress kan det nok godt være eller måske en depression. Jeg har haft en svær depression, men den er velbehandlet nu, og det var lidt sådan jeg havde det. 

Synes i hvert fald du skal snakke med lægen.

Gisp.. Depression.... Så langt kom vi ikke snakken...

Blev du sygemeldt? Gik du til behandlingere eller fik medicin?

Planen er at jeg vil kontakte lægen...

Anmeld

25. maj 2010

Becks

Anonym skriver:

Er ano pga. familie..

Vi har idag sat hjemme og snakket om det måske kunne være stress jeg har...

Da jeg i det hele taget har mistet min humoristiske humør, jeg er negativt på næsten alt. Jeg har evige lange og lede hovedpiner, hvor ingen piller hjælper.

Jeg har kvalme, svedeture, smerter hvor der egentlig ikke er nogen grund som sådan til hvorfor jeg har smerterne.. Får smerterne hist og her. Tissetrang, hvor jeg ikke skal af med noget, bliver let irritabel.

Jeg har nemt ved tåre, kan græde over små ting, eller tårene kommer ligeså stille trillende. Jeg sover ikke særlig godt om natten, vågner mange gange, og bruger meget tid på at falde i søvn igen.

Har mistet lysten til sex...

Jeg kan sove rigtig meget, sover når jeg kan komme til det. Jeg har rigtig svært ved at komme afsted på arbejde hver morgen. Jeg tager afsted i sidste øjeblik, og kæmper mig igennem dagen.

Jeg er ikke glad, som jeg var for 3 mdr måneder siden. Mere trist og irriteret over hovedpinen, søvn alle de ting jeg bøvler med lige øjeblikket...

Jeg vil gerne høre om andre har haft stress, eller kender til symptomerne... ?

På forhånd Tak! Tak fordi du tog dig tid til at læse med!

Hej Ano..

Jeg lagde mig med stress i julen 2008..

Jeg havde længe gået og været småsyg, influenza symp. hele tiden, træthed, nedtrykthed og hjertebanken.. Jeg slog det hen med, at jeg nok bare havde et imun forsvar der var lidt nede..

Men på én og samme dag, er der 5 uafhængige af hinanden, der siger at jeg SLET ikke er den samme person mere og jeg burde gå til lægen for en depr. Jeg var jo sikker på det ikke var en depr. men tog alligevel til lægen.. Han konstaterede med det samme stress.. Og i så voldsom en grad, fordi puls og blodtryk var faretruende højt..

Jeg havde ingen energi til noget som helst.. Jeg lå sygemeldt i næsten 4 mdr...

Håber du finder ud af det.. Knus og god bedring herfra

Anmeld

25. maj 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Gisp.. Depression.... Så langt kom vi ikke snakken...

Blev du sygemeldt? Gik du til behandlingere eller fik medicin?

Planen er at jeg vil kontakte lægen...

Ja jeg blev sygemeldt, kom i behandling og fik medicin. Det var i sommers og det går meget bedre nu

Det er heller ikke sikkert du har en depression, men hellere snakke med lægen om det end at det måske bliver værre. Synes det er en god ide du vil gå til lægen

Anmeld

25. maj 2010

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

Hej Ano..

Jeg lagde mig med stress i julen 2008..

Jeg havde længe gået og været småsyg, influenza symp. hele tiden, træthed, nedtrykthed og hjertebanken.. Jeg slog det hen med, at jeg nok bare havde et imun forsvar der var lidt nede..

Men på én og samme dag, er der 5 uafhængige af hinanden, der siger at jeg SLET ikke er den samme person mere og jeg burde gå til lægen for en depr. Jeg var jo sikker på det ikke var en depr. men tog alligevel til lægen.. Han konstaterede med det samme stress.. Og i så voldsom en grad, fordi puls og blodtryk var faretruende højt..

Jeg havde ingen energi til noget som helst.. Jeg lå sygemeldt i næsten 4 mdr...

Håber du finder ud af det.. Knus og god bedring herfra

Øv da..

Nu er det ikke arbejdet der påvirker overhovedet.. Det er kommet så pludseligt alt det her...

På arbejdet pakker jeg tøj, og ikke noget jeg ligefrem synes man kan blive stresset af..

Stress kommer jo ikke kun af arbejde...

altså.. Værste af det hele er at der hvor jeg er, har jeg kun været 1 dag. resten af tiden har der været lukket eller sygdom.

Anmeld

25. maj 2010

Becks

Anonym skriver:

Øv da..

Nu er det ikke arbejdet der påvirker overhovedet.. Det er kommet så pludseligt alt det her...

På arbejdet pakker jeg tøj, og ikke noget jeg ligefrem synes man kan blive stresset af..

Stress kommer jo ikke kun af arbejde...

altså.. Værste af det hele er at der hvor jeg er, har jeg kun været 1 dag. resten af tiden har der været lukket eller sygdom.

Nej stress kan komme af mange ting, men lægen anbefaler at sygemelde sig selvom det ikke er pga arbejdet..

Men jeg tænker umiddelbart også depr. hos dig.. Men få dig en god snak med lægen, der kan han/hun ihvertfald udelukke en depr. på sådan et skema man skal udfylde..

Anmeld

25. maj 2010

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

Nej stress kan komme af mange ting, men lægen anbefaler at sygemelde sig selvom det ikke er pga arbejdet..

Men jeg tænker umiddelbart også depr. hos dig.. Men få dig en god snak med lægen, der kan han/hun ihvertfald udelukke en depr. på sådan et skema man skal udfylde..

Okey... Jeg må tage en snak med lægen.. Jeg tænker næsten at komme afsted på arbejde her resten af ugen også bestille tid ved lægen på Mandag.

Anmeld

25. maj 2010

Becks

Anonym skriver:

Okey... Jeg må tage en snak med lægen.. Jeg tænker næsten at komme afsted på arbejde her resten af ugen også bestille tid ved lægen på Mandag.

God idé

Anmeld

25. maj 2010

Anonym trådstarter

Tutter skriver:

God idé

Ja.

Har et lille fugl synge om, hvis man har en depr. og har børn, så vil kommunen have et ekstra øje på en?

Håber bare det er et rygte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.