Barnevogn med toget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Mumto3

Lokofører er ham/hende som sidder ude foran og kører toget.

Togfører er ham/hende som sørger for billettering, sikkerhedstjek og afgang. Altså er togføreren den som man ser i toget blandt passagerene og på perronen og fløjter (som regel) når toget skal køre.

Håber det var forklaring nok, ellers spørger du bare

Ja, ja, det gav masser af mening! Tak for dit svar.

Jeg har to meget toginteresserede drenge, og de ved snart alt om tog (det synes moren ihvertfald), men forskellen på togfører og lokofører, dét ved de ikke! Så nu har jeg for en gang skyld noget nyt at fortælle dem, næste gang vi er ude og køre med tog.

Tak for info!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

MariaJ

KatrineR skriver:

Ja, du spørger bare om det er et IC3 eller IC4, eller siger at du IKKE vil med IC4, så får du en afgang hvor du slipper for sådan et..

Tak skal du have . Jeg skal ringe og bestille i morgen.

Anmeld

25. maj 2010

4kløver

merichs skriver:

Lokofører er ham/hende som sidder ude foran og kører toget.

Togfører er ham/hende som sørger for billettering, sikkerhedstjek og afgang. Altså er togføreren den som man ser i toget blandt passagerene og på perronen og fløjter (som regel) når toget skal køre.

Håber det var forklaring nok, ellers spørger du bare

Så lærte jeg også noget i dag

Anmeld

25. maj 2010

merichs

4kløver skriver:

Så lærte jeg også noget i dag

Hehe ja det er ikke altid til at gennemskue hvad man egentlig laver udfra ens jobtitel

Anmeld

25. maj 2010

merichs

Mumto3 skriver:

Ja, ja, det gav masser af mening! Tak for dit svar.

Jeg har to meget toginteresserede drenge, og de ved snart alt om tog (det synes moren ihvertfald), men forskellen på togfører og lokofører, dét ved de ikke! Så nu har jeg for en gang skyld noget nyt at fortælle dem, næste gang vi er ude og køre med tog.

Tak for info!!!

Ja så må du hellere prale lidt med din nye viden

Anmeld

26. maj 2010

mor-til-vanessa

MariaJ skriver:

På trods af mange år som kunde hos DSB må jeg indrømme at jeg er helt blank her. Jeg skal rejse på familiebesøg i Danmark med lille Johanna på knapt fire uger i næste uge. Det involverer blandt andet en tur med toget fra København til Bramming. Jeg er ikke bekymret over selve togturen, men er pludselig kommet til at tænke på om der overhovedet er plads til at få barnevognen med. Jeg er nødt til at have hende i barnevognen. Ellers kan jeg slet ikke se hvordan vi skal komme rundt, men kan jeg overhovedet få den ind i toget? Skal jeg gøre opmærksom på det, når jeg bestiller plads eller kan den være i en hvilkensomhelst vogn, hvis jeg altså får den derind?

Er der nogen af jer der har erfaring med det?

Maria

du skal bare sige nar du bestiller billetter at du har en barnevogn.

vil lige fortalle ogsa at du skal sporge de andre folk der skal med toget om de vil hjallpe dig med barnevognen for det er ikke altid togmanden er sa sod at hjalpe da det star i deres overenskomst at de ikke ma. bare lige et godt rad, da jeg har provet at togmanden ikke ville hjalpe mig.

Anmeld

26. maj 2010

lion

merichs skriver:

Hehe ja det er ikke altid til at gennemskue hvad man egentlig laver udfra ens jobtitel

Ville du kunne fortælle mig og jeg kan komme fra København til Randers med en tvillingklapvogn.

Anmeld

26. maj 2010

merichs

lion skriver:

Ville du kunne fortælle mig og jeg kan komme fra København til Randers med en tvillingklapvogn.

Jeg kan ikke huske at jeg har set tvillingevogne i toget. Men hvis du vil måle bredden hvor den er bredest (inkl. hjul og hvad der ellers fylder ud til siderne) så tjekker jeg gerne i morgen når jeg kommer på job

Anmeld

27. maj 2010

lion

merichs skriver:

Jeg kan ikke huske at jeg har set tvillingevogne i toget. Men hvis du vil måle bredden hvor den er bredest (inkl. hjul og hvad der ellers fylder ud til siderne) så tjekker jeg gerne i morgen når jeg kommer på job

Vores klapvogn er 80 cm på det bredeste sted

Anmeld

28. maj 2010

merichs

lion skriver:

Vores klapvogn er 80 cm på det bredeste sted

Bredden på dørene til området hvor barnevogne skal stå er 76 cm så med mindre den kan slås sammen kan den ikke komme ind hvor den skal stå (i IC3 tog)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.