Barnevogn med toget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.566 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

MariaJ

På trods af mange år som kunde hos DSB må jeg indrømme at jeg er helt blank her. Jeg skal rejse på familiebesøg i Danmark med lille Johanna på knapt fire uger i næste uge. Det involverer blandt andet en tur med toget fra København til Bramming. Jeg er ikke bekymret over selve togturen, men er pludselig kommet til at tænke på om der overhovedet er plads til at få barnevognen med. Jeg er nødt til at have hende i barnevognen. Ellers kan jeg slet ikke se hvordan vi skal komme rundt, men kan jeg overhovedet få den ind i toget? Skal jeg gøre opmærksom på det, når jeg bestiller plads eller kan den være i en hvilkensomhelst vogn, hvis jeg altså får den derind?

Er der nogen af jer der har erfaring med det?

Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

malunte

Du kan sagtens få barnevognen med toget, men i Intercity og Intercity-lyn skal du bestille plads til barnevognen. Det koster ikke noget, men du skal reservere, så du er sikker på der er plads.

Det er også kun i nogle af vognene, der er plads til barnevogn, og når du bestiller plads ved du, at du kommer i den rigtige vogn. (Barnevognen skal stå der, hvor der er klapsæder, hvor man også skal stille sin cykel, hvis man har sådan en med).

Du kan også læse om det på www.dsb.dk

Rigtig god tur

Anmeld

25. maj 2010

W&M <3

Hej maria.

Jeg kørte rigtig meget med tog da William var lille og du kan SAGTENS have barnevognen med.

Men du skal bestille en barnevogns billet til den afgang du skal med, altså en plads billet til barnevognen. Den er helt gratis, men man skal huske og have den for at være sikker på at have en plads til sin barnevogn.

Kh Janie.

Anmeld

25. maj 2010

Decoban

du kan sagtens have barnevogn med i toget, du skal abre have en til at hjælpe dig med at løfte den uind og ud af toget...

du skal abre have den ind af den vogn hvor familieafsnittet er, der er der de klapsæder lige i starten, det er der det er beregnet til barnevogne, og barnevogne har førsteret, så sidder der folk der, må man "smide" dem væk

jeg ahr ofte haft barnevogn med i toget, strækningen brørup-kolding/vejle, og som regel har der været en venlig medpassagere der har tilbudt at hjælpe med at løfte, og ellers har jeg pænt spurgt en medpassagere som gerne har gjort det...

nogle togkontrolløre er dog også venlige til at hjælpe, men ikke alle, og det er helelr ikke noget de skal, da de jo ville slide dem selv op, på at skulle løfte alle vogne ind og ud...

Anmeld

25. maj 2010

MoarTNoah

MariaJ skriver:

På trods af mange år som kunde hos DSB må jeg indrømme at jeg er helt blank her. Jeg skal rejse på familiebesøg i Danmark med lille Johanna på knapt fire uger i næste uge. Det involverer blandt andet en tur med toget fra København til Bramming. Jeg er ikke bekymret over selve togturen, men er pludselig kommet til at tænke på om der overhovedet er plads til at få barnevognen med. Jeg er nødt til at have hende i barnevognen. Ellers kan jeg slet ikke se hvordan vi skal komme rundt, men kan jeg overhovedet få den ind i toget? Skal jeg gøre opmærksom på det, når jeg bestiller plads eller kan den være i en hvilkensomhelst vogn, hvis jeg altså får den derind?

Er der nogen af jer der har erfaring med det?

Maria

der er ALTID plads i toget til barnevogn (heldigvis!) de skal stå samme sted som cykler, men det jo ligegyldigt..

Du skal bestille billet ved at ringe til dsb, ellers kan du ikke få plads til barnevognen, vil råde dig MEGET til IKKE(!!!) at tage med de nye IC4 toge, du kommer ikke til at sidde ved siden af barnevognen, faktisk sidder du i en helt anden kupe! - ikke optimalt hvis den lille sover!!

håber det hjalp dig

Anmeld

25. maj 2010

merichs

Jeg arbejder som togfører og kan fortælle (som alle de andre skriver) at det er muligt at have barnevogn med i toget. Det er ikke et krav at du har pladsbillet til toget men det anbefales da du kan blive afvist hvis der ikke er plads i toget (altså selvfølgelig kan du ikke afvises hvis du har pladsbillet til barnevognen). De fleste togførere er behjælpelige med at få barnevognen ind i toget men vi er jo nogle der ikke helt kan løfte dem

Derudover vil jeg foreslå at du tager en af de direkte afgange mellem København-Bramming. Ofte hvis man køber orange billetter skal man over Fredericia, hvilket betyder at man skal skifte tog. Og turen mellem Fredericia-Bramming vil så foregå i regionaltog. Hvorimod en direkte forbindelse jo vil være uden skift og i IC3 tog

VH Marlene

Anmeld

25. maj 2010

MariaJ

Tusind tak allesammen . Så er det vist bare at få bestilt en barnevognsbillet. Jeg regner med at have nogen til at hjælpe mig med at få vognen ind og ud i begge ender af strækningen, så det skal gå fint. Tusind tak for tippet om at undgå IC4 tog. Kan man få oplyst, når man bestiller billet om det er sådan et tog?

Maria

Anmeld

25. maj 2010

Mumto3

merichs skriver:

Jeg arbejder som togfører og kan fortælle (som alle de andre skriver) at det er muligt at have barnevogn med i toget. Det er ikke et krav at du har pladsbillet til toget men det anbefales da du kan blive afvist hvis der ikke er plads i toget (altså selvfølgelig kan du ikke afvises hvis du har pladsbillet til barnevognen). De fleste togførere er behjælpelige med at få barnevognen ind i toget men vi er jo nogle der ikke helt kan løfte dem

Derudover vil jeg foreslå at du tager en af de direkte afgange mellem København-Bramming. Ofte hvis man køber orange billetter skal man over Fredericia, hvilket betyder at man skal skifte tog. Og turen mellem Fredericia-Bramming vil så foregå i regionaltog. Hvorimod en direkte forbindelse jo vil være uden skift og i IC3 tog

VH Marlene

togfører. Oj! tænk at der også er sådan en herinde.

Kan du ikke lige skære ud i pap hvad forskellen er på em lokofører og en togfører?

Anmeld

25. maj 2010

MoarTNoah

MariaJ skriver:

Tusind tak allesammen . Så er det vist bare at få bestilt en barnevognsbillet. Jeg regner med at have nogen til at hjælpe mig med at få vognen ind og ud i begge ender af strækningen, så det skal gå fint. Tusind tak for tippet om at undgå IC4 tog. Kan man få oplyst, når man bestiller billet om det er sådan et tog?

Maria

Ja, du spørger bare om det er et IC3 eller IC4, eller siger at du IKKE vil med IC4, så får du en afgang hvor du slipper for sådan et..

Anmeld

25. maj 2010

merichs

Mumto3 skriver:

togfører. Oj! tænk at der også er sådan en herinde.

Kan du ikke lige skære ud i pap hvad forskellen er på em lokofører og en togfører?

Lokofører er ham/hende som sidder ude foran og kører toget.

Togfører er ham/hende som sørger for billettering, sikkerhedstjek og afgang. Altså er togføreren den som man ser i toget blandt passagerene og på perronen og fløjter (som regel) når toget skal køre.

Håber det var forklaring nok, ellers spørger du bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.