Normalt med murren i den ene side ved graviditet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.456 visninger
14 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Malonde1985

Jeg har siden igår aftes haft temmelig meget murren i venstre side, og har faktisk ik kunnet falde i søvn af samme årsag. Har ligget og spekuleret over om det mon er en graviditet udenfor livmoderen?? Jeg kan slet ik huske hvordan det var med den sidste graviditet, men kan bare ik mindes det var sådan.

Ringede til min læge hertil morgen, og hun sagde at hvis det begyndte at gøre ondt, skulle jeg straks ringe til vagtlægen, da det kunne være en graviditet udenfor livmoderen. Men det kan også være noget andet - kan ik huske hvad hun sagde det var .. Men altså det behøvede ik at betyde noget alvorligt.

Åh tænker bare, at hvis der er noget i vejen, vil jeg hellere at jeg bare begynder at bløde hurtigst muligt, og får det overstået hvis det skal være .

Hvad tror I???? Skal til lægen imorgen eftermiddag óg tjekkes, men kan hun se allerede der, om det sidder hvor det skal?? Åh er bare rigtig ked af det, og håber virkelig jeg overdriver og at det ikke er noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

XXSS

Hey

Ved ikke lige med hensyn til den murren - men det siges jo at man godt kan få mensagtige smerter, lige når man oprindeligt skulle have sin mens. igen. Din læge vil helt sikkert undersøge dig og tage blodprøver i morgen for at se om livmoderen er fortykket som den skal være ved graviditet udover det kan jeg forestille mig, at du vil blive henvist til ultralydsskanning - egen læge kan ikke se om det er en graviditet uden for livmoderen. Men hvorfor skulle det være det?  Prøv at slappe lidt af - for under alle omstændigheder kan du jo ikke gøre noget nu. Det skal nok gå godt det hele

Anmeld

25. maj 2010

XXSS

Tanja78 skriver:

Hey

Ved ikke lige med hensyn til den murren - men det siges jo at man godt kan få mensagtige smerter, lige når man oprindeligt skulle have sin mens. igen. Din læge vil helt sikkert undersøge dig og tage blodprøver i morgen for at se om livmoderen er fortykket som den skal være ved graviditet udover det kan jeg forestille mig, at du vil blive henvist til ultralydsskanning - egen læge kan ikke se om det er en graviditet uden for livmoderen. Men hvorfor skulle det være det?  Prøv at slappe lidt af - for under alle omstændigheder kan du jo ikke gøre noget nu. Det skal nok gå godt det hele

Forresten, jeg har selv prøvet en graviditet uden for livmoderen og det gjorde altså bare rigtig rigtig (ikke murren) ondt, så hvis ikke du har rigtig rigtig ondt ville jeg ikke bekymre mig  selvom jeg godt ved at det er lettere sagt end gjort (har selv været der).

Kram

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Ja det havde jeg i starten af min graviditet, det skyldes ofte at æggelederen frigiver æg i hhv. højre og ventre side...skifter fra måned til måned. Så hvis du har murren i højre side, så er det fordi ægget er frigivet i højre æggeleder...håber du forstår min lidt rodede forklaring

Anmeld

25. maj 2010

Malonde1985

Hej ja det er lettere sagt end gjort . Men har ik vildt ondt, kun lidt murren og får nogle jag engang imellem - kan det være de såkaldte ligamentssmerter - bekymrer mig bare at det "kun" er i venstre side? Og iøvrigt hvor tidligt fandt du ud af at det var en graviditet udenfor livmoderen?? Begyndte du at bløde el? Undskyld jeg spørger, men ved jo ikke hvordan og hvorledes da jeg aldrig har prøvet det  håber det er ok jeg spørger?

Knus

Anmeld

25. maj 2010

Malonde1985

dorthemus skriver:

Ja det havde jeg i starten af min graviditet, det skyldes ofte at æggelederen frigiver æg i hhv. højre og ventre side...skifter fra måned til måned. Så hvis du har murren i højre side, så er det fordi ægget er frigivet i højre æggeleder...håber du forstår min lidt rodede forklaring

Ok så det kunne godt være pga. min venstre æggeleder - at ægget er kommet derfra??

Puha er bare så bange for det går galt det her. 2 jeg kender har lige mistet deres - den ene var pga. graviditet udenfor livmoderen, og hun kunne selv mærke at noget var galt..

Det er altså ik sjovt at man skal gå og være bekymret hele tiden, men ja nu må jeg ta til lægen imorgen og høre hvad hun siger - hun kan vel mærke lidt udenpå el hvordan? Og I har helt ret - hvis det er, kan man jo ik forhindre det.. så må bare se tiden an (også lettere sagt end gjort)

Anmeld

25. maj 2010

merichs

Malonde1985 skriver:

Hej ja det er lettere sagt end gjort . Men har ik vildt ondt, kun lidt murren og får nogle jag engang imellem - kan det være de såkaldte ligamentssmerter - bekymrer mig bare at det "kun" er i venstre side? Og iøvrigt hvor tidligt fandt du ud af at det var en graviditet udenfor livmoderen?? Begyndte du at bløde el? Undskyld jeg spørger, men ved jo ikke hvordan og hvorledes da jeg aldrig har prøvet det  håber det er ok jeg spørger?

Knus

Jeg havde også meget "murren" og faktisk også smerter i starten af min graviditet og det var også i venstre side. Det sker stadig at det strækker lidt og gør en smule ondt. Men mit barn ser ud som det skal til de scanninger vi har været til.

Vh Marlene 21+2

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Malonde1985 skriver:

Ok så det kunne godt være pga. min venstre æggeleder - at ægget er kommet derfra??

Puha er bare så bange for det går galt det her. 2 jeg kender har lige mistet deres - den ene var pga. graviditet udenfor livmoderen, og hun kunne selv mærke at noget var galt..

Det er altså ik sjovt at man skal gå og være bekymret hele tiden, men ja nu må jeg ta til lægen imorgen og høre hvad hun siger - hun kan vel mærke lidt udenpå el hvordan? Og I har helt ret - hvis det er, kan man jo ik forhindre det.. så må bare se tiden an (også lettere sagt end gjort)

Man er altså bare skide nervøs i starten af en graviditet...sådan har ALLE det  Tror bestemt ikke der er noget galt så længe det bare en en murren. Og ja hvis du mærker det i venstre side, så sad ægget nok der.

Pøj pøj med resten af din graviditet....NYD DET!

Anmeld

25. maj 2010

Frk. Himmelblå

Har haft det på samme måde (er 10 uger henne). Blev scannet, da jeg var 7 plus 6, og da kunne man jo tydeligt se, at vingummibamsen lå helt som den skulle.
Jeg synes, du skal blive henvist til en gynækolog og bede om en scanning. Så har du ro i sjælen :-).

Anmeld

25. maj 2010

Malonde1985

dorthemus skriver:

Man er altså bare skide nervøs i starten af en graviditet...sådan har ALLE det  Tror bestemt ikke der er noget galt så længe det bare en en murren. Og ja hvis du mærker det i venstre side, så sad ægget nok der.

Pøj pøj med resten af din graviditet....NYD DET!

Tak hvor er det rart at tale med nogen om det. Kæresten forstår jo slet ik mine bekymringer, og eftersom jeg ik har fortalt det ret mange er der jo heller ik rigtig nogen at dele min bekymringer med..

Håber også det går, og ved godt alle er bekymrede og det stopper jo aldrig! Hvis ik det er det ene, så er det noget andet - man kan hurtigt finde på noget.

Updater lige når jeg har været hos lægen imorgen, hvis hun siger noget spændende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.