Camping, Æggeallergi og "far er på arbejde"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

814 visninger
15 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Ni-ko-li-ne

hej søde mennesker;0)

er simpelthen lige nødt til at fortælle lidt om vores pinse

Fredag, kom Martins kammerat, (som også hedder martin og går under navnet onkel overfor Nikoline), Nikoline elsker simpelthen den onkel... Hun lyser op hver gang han kommer, og så skal de to ellers ind og lege! Det er sjovt, for han er den eneste mand (udover hendes far) som Nikoline aldrig har haft forbehold overfor:0)

Lørdag, var der Champions League (fodbold) finale.... hvis der er noget der ikke ingteresserer mig, så er det fodbold! Martin fik besøg af 3 arbejdskolleger og de skulle så grille og mandehørme... Så Nikoline og jeg futtede ned og besøgte bedsterne på camping... Nikoline super hyggede sig! sammen med sin 4 mdr yngre fætter, bedsterne og moar... mens vi spiste, spurgte jeg Nikoline "hvor er far...", Nikoline vsraede "bar er på barbejde"... så blev mor her meget STOLT!!!

Senere på aftenen, gik jeg ind og gjorde klar til at Nikoline skulle have nattøj på og i seng... Da jeg kommer ud igen, siger en dame "hun har altså fået et par småkager" WHAT!!! tænkte jeg, jeg havde jo lige fortalt at pigen ikke tåler æg.... og desuden skal hun ikke fyldes med småkager 5 minutter før sengetid...

nå men så kunne jeg ellers ligge og grue for hvordan lille Nikoline reagerede, for der var nemli æg i de småkager... og ganske rigtigt, hun blussede helt vildt op og fik eksem i panden, og mange steder på kroppen...  ØV! faktisk indtil idag har hun kløet sig.... og haft dårlig mavse.... Jeg blev jo lidt forarget, alle sad derude, og tænk at ingen så holder bare en smule øje med noget som helst (siger den hysteriske pyller mor...)

vi tog så hjem lørdag formiddag, så Nikoline kunne komme hjem og sove til middag...

Hvilket hun slet ikke ville! jeg stod ude ved vognen, jeg gik tur, jeg gik hjem og puttede hende i hendes seng.... men NEJ! Nikoline VILLE ikke sove.... hun var ikke ked af det eller noget... hun sov bare ikke.... så Nikoline var godt træt klokken 19:00 lørdag aften;0)

søndag gik med hygge med onkel og farmand!  og igår kunne hun slet ikke finde ud af, at hun ikke skulle i DP... hun blev ved med at sige "Noah, Naya, Gitte....."

Nu vil jeg hellige mig min ressourceprofil.... så vi kan få lidt mere skub i arbejdsprøvningen....

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

anna-jonas

Hende Nikoline er da bare dygtig med sproget, hva'? Tænk at hun kan sige så lange sætninger...........hende kan du godt være stolt af, Karina.

Ærgerligt med æggene................hvordan kunne det lige ske, uden at der var en der gav hende småkagerne?? Kan godt forstå din galde.

Anmeld

25. maj 2010

anna-jonas

Hende Nikoline er da bare dygtig med sproget, hva'? Tænk at hun kan sige så lange sætninger...........hende kan du godt være stolt af, Karina.

Ærgerligt med æggene................hvordan kunne det lige ske, uden at der var en der gav hende småkagerne?? Kan godt forstå din galde.

Anmeld

25. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Anna-jonas skriver:

indtil u har hun kun een gang sagt "bamse sover", og så en maaaaaaaaaasse ord.... men "bar barbeit" er kommet mange gange, så det var som om at nu havde hun øvet sig nok til at kunne sige det:0) jeg synes nu også at det var rimeligt tidligt... til gengæld spiser hun ikke helt selv endnu... :0) det ene med det andet...

Nikoline havde fundet sig en ny ven, en hjertevarm dame på va 60 år som aldrig selv har fået børn (en del af martins tvillingebrors svigerfamilie)... de to fes rundt og hyggede sig, og mens jeg så var væk, var de gået ind i (martins tvillingebrors svigerforældres) fortælt... og der lå nogle småkager, som damen så gav Nikoline... så ingen vidste det..

jeg tænker, at i og med at damen aldrig har haft børn... Så tænker hun ikk over at spørge, og hun tænker ikk over at der kan være æg i og hun tænker ikk over at børn ikke skal have sukker stads før sengetid (eller bare generelt...) så jeg nænnede ikk at skælde hende ud

hvad værrer var, at jeg ikke følte der var nogen der tog min bekymring seriøst... før vi vidst at Nikoline ikke tålte æg, kastede hun sgu op af det og fik feber et par gange... (det har vi fundet ud af efterfølgende) så jeg var hunde nervøs jo....

Anmeld

25. maj 2010

lion

Sikke dygtig hun er til at snakke, Cassandra siger stadigvæk kun ord ikk sætninger.

Hvor kan jeg bare forstå dig omkring det med æg. Det er ikk noget værre end at eksem bliver værre når man nu kan holde det nede eller væk.

Anmeld

25. maj 2010

Ni-ko-li-ne

lion skriver:

Sikke dygtig hun er til at snakke, Cassandra siger stadigvæk kun ord ikk sætninger.

Hvor kan jeg bare forstå dig omkring det med æg. Det er ikk noget værre end at eksem bliver værre når man nu kan holde det nede eller væk.

præcis, og denne gang kom der nærmest sådan nogle blærer, ikke som ved skoldkopper, men ligesom hvis du brænder dig på en brændenælde... også mange steder på kroppen... og det klør jo bare SÅ meget...

ja vi må snakke meget her hjemme.... hun siger ofte "bar barbeit" men denne gang var det helt rent og tydeligt....  ellers siger hun også en masse ord:0)

Anmeld

25. maj 2010

lion

ka-ri-na skriver:

præcis, og denne gang kom der nærmest sådan nogle blærer, ikke som ved skoldkopper, men ligesom hvis du brænder dig på en brændenælde... også mange steder på kroppen... og det klør jo bare SÅ meget...

ja vi må snakke meget her hjemme.... hun siger ofte "bar barbeit" men denne gang var det helt rent og tydeligt....  ellers siger hun også en masse ord:0)

Av hvor må det gøre ondt på hende.

Cassandras ben er blevet flotte, men hende hænder og fødder er noget hø. Men vi gør havd vi kan, nu vil jeg gerne til en hudlæge og det siger jeg her d. 28 maj til lægen, nu synes det har været længe nok. Hun har kun i max 3 dage været fri for eksemet fra hun var 10 mdr til nu, det vil sige snart 12 mdr.

Anmeld

25. maj 2010

oo

jeg sidder her og siger højlydt "aaaaij!" over at nogle fodrer børn 1) slik og 2) med ting de har fået at vide de ikke kan tåle  jeg har selv den regel at jeg ikke giver Carla noget som helst uden lige at spørge Ditte eller Jonas først, bare fordi JEG kender ikke hendes spisevaner/spiserytmer osv osv, og hvis du samtidig har sagt at frøkenen er allergisk overfor æg, så er det jo bare vanvittigt!!

de har sikkert synes du var sådan en pylrer mor og "lidt æg kan hun jo ikke tage skade af"  så de hende blusse op?

men ellers lyder det som en DEJLIG pinse!  hvor var de på camping henne?

Anmeld

25. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

jeg sidder her og siger højlydt "aaaaij!" over at nogle fodrer børn 1) slik og 2) med ting de har fået at vide de ikke kan tåle  jeg har selv den regel at jeg ikke giver Carla noget som helst uden lige at spørge Ditte eller Jonas først, bare fordi JEG kender ikke hendes spisevaner/spiserytmer osv osv, og hvis du samtidig har sagt at frøkenen er allergisk overfor æg, så er det jo bare vanvittigt!!

de har sikkert synes du var sådan en pylrer mor og "lidt æg kan hun jo ikke tage skade af"  så de hende blusse op?

præcis!!! :0) fårk jeg er glad for at det ikke er mig der tænker fucked up underligt.... :0) Martin blev også vildt frustreret...

nej, de så hende ikke blusse op, for hun kom i seng jo, og puttede med mig:0)

Anmeld

25. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Tjuhl skriver:

hov... det var Ronæs strand camping:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.