15 mdr og stadig på 2 lure ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.716 visninger
15 svar
0 synes godt om
24. maj 2010

Milka

så er pigerne et år og tre måneder i dag – synes de er så stoooore

men vi bøvler stadig med lurene! hvis de ikke får deres formiddagslur går de helt i selvsving, begge to. synes at alle jeg snakker med der har børn på samme alder er nede på én lur og har været det længe

men nu har jeg en teori hvorfor: tror det er fordi de ikke går i vuggestue/dp. de tvillingedrenge på 16 mdr vi leger med er også stadig på to lure, og de bliver også passet hjemme. der er simpelthen ikke nok knald på til at man kan holde sig vågen i 5-6 timer af gangen!

giver det mening synes i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2010

TbCp

Milka skriver:

men vi bøvler stadig med lurene! hvis de ikke får deres formiddagslur går de helt i selvsving, begge to. synes at alle jeg snakker med der har børn på samme alder er nede på én lur og har været det længe

men nu har jeg en teori hvorfor: tror det er fordi de ikke går i vuggestue/dp. de tvillingedrenge på 16 mdr vi leger med er også stadig på to lure, og de bliver også passet hjemme. der er simpelthen ikke nok knald på til at man kan holde sig vågen i 5-6 timer af gangen!

Ja det gør det

Flere af mine dagplejeunger sov også længe to lurer derhjemme i weekenden, men kun 1 her.

Så det kan sagtens have noget at sige

Anmeld

24. maj 2010

Milka

TbCp skriver:

Ja det gør det

Flere af mine dagplejeunger sov også længe to lurer derhjemme i weekenden, men kun 1 her.

Så det kan sagtens have noget at sige

det var godt at høre synes jeg efterhånden hørt fra mange sider: sover de virkelig stadig to lure?, og så har jeg jo tænkt at det er mig der gør noget forkert

men altså. de er bare ikke klar! og jeg er sikker på at de nok selv skal råbe højt når det er tid til at gå over til én

Anmeld

24. maj 2010

TbCp

Milka skriver:

det var godt at høre synes jeg efterhånden hørt fra mange sider: sover de virkelig stadig to lure?, og så har jeg jo tænkt at det er mig der gør noget forkert

men altså. de er bare ikke klar! og jeg er sikker på at de nok selv skal råbe højt når det er tid til at gå over til én

Ja mon ikke

Anmeld

24. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

ja det giver masser af mening! da Nikoline stadig sov to lure hjemme, sov hun kun een i DP...

Anmeld

24. maj 2010

Milka

ka-ri-na skriver:

ja det giver masser af mening! da Nikoline stadig sov to lure hjemme, sov hun kun een i DP...

men nu sover hun kun én hjemme også, eller hvordan?

Anmeld

24. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Milka skriver:

men nu sover hun kun én hjemme også, eller hvordan?

ja, som regel.... men så sover hun ikke så længe som hun gør i DP.... i DP kan hun sove mellem 2 og 3 timer... nogen gange mere...

hjemme er det typisk mellem 1 og 2½ time...

Anmeld

24. maj 2010

JustAnotherName

Celina har aldrig sovet 2 lure .....kun da hun var HELT LILLE og sov on-n-off hele tiden. Siden der kom rytme på, så har hun kun sovet EEN lur ......og den bliver kortere og kortere. Det er ALT for lidt søvn til sådan en lille purk, synes jeg. Og meget anderledes fra Bianca, som sov 2 lure om dagen, indtil hun skulle i dagpleje. Og da hendes lure gik fra to til en, kunne hun i starten sove helt op til 5 TIMER.

Igår og idag har Celina kun sovet 35 min.
Men hun også også midt i et grande tigerspring i disse dage 
Og så virker hun til at være øm i munden, som tænder på vej, hvilket øger den dårlige cocktail af hende og middagslur.

Jeg ville NYDE det, hvis hun sov lidt mere. Og det ville gavne hende.
Men til gengæld sover hun så temmelig flot om natten ....med undtagelse af den seneste lange tid, hvor der er sket meget - og nu med tigeren på besøg også ....suk!

Anmeld

24. maj 2010

Vinker

Niklas Emil sov også to gange indtil han var ca 16 mdr. I starten sov han både formiddag og eftermiddag, men så prøvede vi (i samarbejde med vuggestuen) at få ham på kun en lur om dagen, men da han ikke ville sove ret længe til middag måtte han ofte ud og sove igen om eftermiddagen....

Jeg fik at vide at børn bare er meget forskellige. At nogen aldrig kommer ned på kun en lur. Det er bare ikke alle der kan nøjes med at sove en gang og det er ikke alle der kan finde ud af at tage en god lang lur der til middag.....

Og nu hvor Niklas Emil fast kun sover en gang om dagen så svinger søvnen også imellem 1½ time og 3 timer....

En af pigerne fra mødregruppen er først lige begyndt kun at få en lur og hun er 20 mdr.

Anmeld

24. maj 2010

Milka

JustAnotherName skriver:

Celina har aldrig sovet 2 lure .....kun da hun var HELT LILLE og sov on-n-off hele tiden. Siden der kom rytme på, så har hun kun sovet EEN lur ......og den bliver kortere og kortere. Det er ALT for lidt søvn til sådan en lille purk, synes jeg. Og meget anderledes fra Bianca, som sov 2 lure om dagen, indtil hun skulle i dagpleje. Og da hendes lure gik fra to til en, kunne hun i starten sove helt op til 5 TIMER.

Igår og idag har Celina kun sovet 35 min.
Men hun også også midt i et grande tigerspring i disse dage 
Og så virker hun til at være øm i munden, som tænder på vej, hvilket øger den dårlige cocktail af hende og middagslur.

Jeg ville NYDE det, hvis hun sov lidt mere. Og det ville gavne hende.
Men til gengæld sover hun så temmelig flot om natten ....med undtagelse af den seneste lange tid, hvor der er sket meget - og nu med tigeren på besøg også ....suk!

hold da op der er knald på celina, hva? bliver hun slet ikke træt i løbet af dagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.