Jeg tror jeg går hjemmefra om lidt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

743 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

TbCp

Har verdens sureste og mest irriterende unge idag!

Gør alt det hun ikke må, overhører fuldstændig hvad jeg siger, gør bare hvad der passer hende.... nøj hvor er hun dog træls idag!

Har haft SÅ mange sammenstød idag at jeg er ved at eksplodere...

Har lige haft et, mens Carsten var i kælderen... så kommer han op og siger "Jeg blev dernede til jeg kunne høre det var overstået"... ihhh tak for hjælpen

Nu tager jeg sgu snart mine ting og går....

Dum dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

TbCp

Og nu har jeg lige bedt min datter "GÅ SIN VEJ!!!!"... jeg er dog en forfærdelig mor

Anmeld

23. maj 2010

JustAnotherName

De dage har vi også nogle af herhjemme.
Bianca er virkelig kommet i en alder, hvor hun prøver af så det GØR en ting!

Hun er begyndt at skrige højt. Det er ganske irriterende.
Og hvis jeg beder hende lade være, så kan hun finde på at fortsætte mens hun stirrer på mig, som "hvad vil du gøre ved det".
Eller hun kan skrige af os, hvis ikke lige tingene passer hende. Hun skriger os simpelthen i hovedet. Og jeg er så umoralsk at jeg med råb i stemmen siger "HOLD SÅ OP MED AT SKRIGE!!"
Ind imellem, når hun kører sine flip for langt, så beder vi hende om at blive på sit værelse. For vi gider ikke høre på hendes skrig. Så må hun komme ud igen og være med, når hun er færdig med det .....og det virker faktisk!

Lige sådan hvis hun skaber en scene over maden, så har vi en enkelt gang sagt til hende, at hun enten kan sidde sammen med os og opføre sig pænt, eller også må hun gå op på værelset og være gal. Det er de 2 muligheder der er. Så valgte hun værelset   ....efter lidt tid sad hun ude ved trappen, og vi sagde igen, at hun ENTEN skulle komme ned og sidde sammen med os, ELLER også gå ind på værelset igen (bla. fordi det forstyrrer Celina meget, hvis Bianca er alle mulige andre steder, mens vi spiser). Hun kravlede så op og gik på sit værelse igen.
Efter lidt tid kom hun ned, og var klar til at sidde sammen med os andre. Og så var der ikke mere bøvl.

Jeg synes måske hun er lidt lille til at få "værelses-karantæne". Men det virker altså. Faktisk virker det næsten som om, at hun nogle gange kan have BRUG for sådan en lille time-out, fordi situationen nærmest kan køre lidt fast. Så hjælper det til at lave en ny situation, skabe lidt ro, og komme igen med et smil efter lidt tid.

Men vi har få dage, hvor Bianca også bare er så meget på TVÆRS!!
Og sådanne dage kan være temmelig lange og anstrengende 

Anmeld

23. maj 2010

ChatH

TbCp skriver:

Gør alt det hun ikke må, overhører fuldstændig hvad jeg siger, gør bare hvad der passer hende.... nøj hvor er hun dog træls idag!

Har lige haft et, mens Carsten var i kælderen... så kommer han op og siger "Jeg blev dernede til jeg kunne høre det var overstået"... ihhh tak for hjælpen

Dum dag

Sådan nogen dage har vi bestemt også! Du er INGEN dårlig mor, men børn i trodsalderen kan satme være noget af en mundfuld.

emma-Sophie her hjemme trækker tænder ud på mig og det resulterer også i at jeg beder hende gå og komme tilbage når hun vil høre efter, men kender godt din følelse, det er bare ikke rart-. bare husk på det er en fase og hun elsker dig ligemeget hvad og børn har brug for grænser.

Knus Chatarina

Anmeld

23. maj 2010

TbCp

JustAnotherName skriver:

De dage har vi også nogle af herhjemme.
Bianca er virkelig kommet i en alder, hvor hun prøver af så det GØR en ting!

Hun er begyndt at skrige højt. Det er ganske irriterende.
Og hvis jeg beder hende lade være, så kan hun finde på at fortsætte mens hun stirrer på mig, som "hvad vil du gøre ved det".
Eller hun kan skrige af os, hvis ikke lige tingene passer hende. Hun skriger os simpelthen i hovedet. Og jeg er så umoralsk at jeg med råb i stemmen siger "HOLD SÅ OP MED AT SKRIGE!!"
Ind imellem, når hun kører sine flip for langt, så beder vi hende om at blive på sit værelse. For vi gider ikke høre på hendes skrig. Så må hun komme ud igen og være med, når hun er færdig med det .....og det virker faktisk!

Lige sådan hvis hun skaber en scene over maden, så har vi en enkelt gang sagt til hende, at hun enten kan sidde sammen med os og opføre sig pænt, eller også må hun gå op på værelset og være gal. Det er de 2 muligheder der er. Så valgte hun værelset   ....efter lidt tid sad hun ude ved trappen, og vi sagde igen, at hun ENTEN skulle komme ned og sidde sammen med os, ELLER også gå ind på værelset igen (bla. fordi det forstyrrer Celina meget, hvis Bianca er alle mulige andre steder, mens vi spiser). Hun kravlede så op og gik på sit værelse igen.
Efter lidt tid kom hun ned, og var klar til at sidde sammen med os andre. Og så var der ikke mere bøvl.

Jeg synes måske hun er lidt lille til at få "værelses-karantæne". Men det virker altså. Faktisk virker det næsten som om, at hun nogle gange kan have BRUG for sådan en lille time-out, fordi situationen nærmest kan køre lidt fast. Så hjælper det til at lave en ny situation, skabe lidt ro, og komme igen med et smil efter lidt tid.

Men vi har få dage, hvor Bianca også bare er så meget på TVÆRS!!
Og sådanne dage kan være temmelig lange og anstrengende 

Puha, det der med at skrige gør Liva også... det er så vi kan mærke tromhinderner vibrerer!

Det er heldigvis også kun sjældet hun er SÅ slem.... men det er så ærgeligt at en hel dag skal være ødelagt pga. af det...

Nu har jeg "krævet" at manden lave fodboblebad, henter bland-selv-slik og film, som vi kan nyde når Liva er kommet i seng.

Anmeld

23. maj 2010

TbCp

Chatarina skriver:

Sådan nogen dage har vi bestemt også! Du er INGEN dårlig mor, men børn i trodsalderen kan satme være noget af en mundfuld.

emma-Sophie her hjemme trækker tænder ud på mig og det resulterer også i at jeg beder hende gå og komme tilbage når hun vil høre efter, men kender godt din følelse, det er bare ikke rart-. bare husk på det er en fase og hun elsker dig ligemeget hvad og børn har brug for grænser.

Knus Chatarina

En mundfuld.. ja tak .. hun kan simpelthen være en lille djævel...

Anmeld

23. maj 2010

Barbamama

TbCp skriver:

Dum dag

Ej det var da heller ikke fedt sagt! Tak for lort!

Anmeld

23. maj 2010

Vingummien

Er Emil stor nok til at være i trods alderen

Han er også blevet døv. han har fået en ide med at kravle op på spisebordet og ja gøre det han ved han ik må.

Ved mad tid hvis han bliver umulig, tager jeg maden og så får han en banan, for vil han først ik spise, så ved jeg at lige meget hvordan jeg prøver så får jg eik mad i ham, og banan funger, for ved han spiser det.

Men han er for lille til at sætte på værelset Så vi tager konflikten op og ender altid med et stort kram mens han siger, Moooovvrraaa (mor) :p

Anmeld

23. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Stort knus til dig - vil du måske bytte midlertidigt med et meget sødt, dog temmelig tidskrævende kolikbarn? Han er næsten ikke brugt?

Anmeld

23. maj 2010

TbCp

Rosa skriver:

Stort knus til dig - vil du måske bytte midlertidigt med et meget sødt, dog temmelig tidskrævende kolikbarn? Han er næsten ikke brugt?

Hehehe.... Det var ellers noget af et tilbud
kolik har vi været igennem så den burde jeg kunne klare.... Men ved snart ikke hvad der er værst ... Et kolikbarn eller en 2-årig præ-teenager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.