Asmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2010

Henri84

lis har det også og har haft det siden 6 mdr. (nok allerede 3 mdr. hvis vi tænker tilbage, men blev først konstateret på børneafd. ved 6 mdr)... Han får 4*1 pust spirocort og 4*2 pust airomir fast. Vi har prøvet med singulair, men uden effekt... Derudover får han ved anfald airomir hver 2. time, hvis det er rigtig slemt får han ventoline i porta-neb i stedet... Han går til kontrol hos børnelæge mindst hver 2. måned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

LHA

Linda cecilie liljeqvist Dinesen skriver:

vi har to af slagsen her hjemme .... måde marcus vi har på 4½ og Amalie på 2 her det ......de får den der spilocot staves ??? og hmm syndes ik rigtig de reagere på andre måder en at de kan få luft igen 

det er mega synd når så små børn lider sådan 

er det i en slem grad din har det ????? 

Knusss Linda 

De sidste dag har været en del hårde, det er ikke rigtig blevet bedre og han vil slet ikke have det medicin så begynde at græde så snart han ser den maske. Bliver nød til at tage til læge med ham igen på tirsdag. Han har haft en del gange hvor han næsten ikke har kunne få luft, han har det bedst ved at være ude hele tiden.

Knus

Anmeld

23. maj 2010

nannanadja

min datter på snart 4 år har haft det i et års tid.. vi fik først sulpuvent i et stykke tid pga hosten.. men det kom igen og igen og nu får hun så den maske med den blå og brune spray.

det er lidt i perioder hun får det..  lige nu har hun en god periode så nu bruger hun den ikke..

Anmeld

23. maj 2010

LHA

lion skriver:

Jeg har en søn med det og han er kun 3 mdr d. 27 maj og Jeg fik et lille forsmag på det 7 april da han startede med forkølelse og endte med lungebetændelse. Da han så igen i start maj var forkølet gik jeg til lægen: "Han er bare forkølet" jeg tog så og ringede til ABC kliniken for at de kunne kigg epå ham, og han havde det.

Så vi skulle igen give ham maske, og han endte med at vænne sig til at få den. Nu skal han ha den hver gang han bliver forkølet.

ABC kliniken hører til Gentofte sygehus og de er lige nu ved at lave forsøg på hvorfor børn for eksem, allergi og astma og Julius er me di det forsøg.

Håber de finder ud af noget så man kan få svar på hvorfor de får det..

Marksus startede egentlig for 2 måneder siden da han var forkælet og er så bare blevet værre med tiden. Men vi har heldigvis ikke været ramt af lungebetændelse. Dejligt at har vendet sig til flasken, håber jeg også snart Markus gør.

Hvad er ABC klinikken for noget spørger jyden hehe

Anmeld

23. maj 2010

LHA

Mor til Frederic skriver:

Den brune - forebyggende - kan tage op til 4 uger før den virker optimalt. Hos nogle kan de se en virkning efter få dage og andre igen 3½ uge...

Her blev han ret tidlig fortolig med den, da han også fik lov at pille og undersøge den.

Nu kommer han selv og siger; medicin - tælle 10...

Hvor er han bare sød... At han selv kommer og siger det... Lige nu græder Markus bare så snart han ser den maske. Markus får den bruge med 4 pust  2 gange dagligt og den blå 1 pust 4 gange dagligt..

Anmeld

23. maj 2010

LHA

MoarHvidovre skriver:

Lina var 7 mdr. da vi startede op på forebyggende og astma-sprayen. Hun er nu næsten 14 mdr. Hun siger ikke noget til masken længere, da hun er vant til den, da hun som min får den to gange om dagen (den forebyggende).

Hvor gammel er din søn?

Kh. Katja

Markus er 7 måneder... Så jeg må bare væb ne mig med tålmodighed og håbe på han bliver gladere for masken

Anmeld

23. maj 2010

LHA

Fam. Madsen skriver:

Min søn har det også han får noget der hedder singulær hver aften inden han skal i seng. og det hjælper på ham.. han har ikke haft nogen andfald siden han startet på det. 

Hvor dejligt at høre han ikke har haft anfald siden. Håber også det bliver sådan med Markus.

Anmeld

23. maj 2010

LHA

Henri84 skriver:

lis har det også og har haft det siden 6 mdr. (nok allerede 3 mdr. hvis vi tænker tilbage, men blev først konstateret på børneafd. ved 6 mdr)... Han får 4*1 pust spirocort og 4*2 pust airomir fast. Vi har prøvet med singulair, men uden effekt... Derudover får han ved anfald airomir hver 2. time, hvis det er rigtig slemt får han ventoline i porta-neb i stedet... Han går til kontrol hos børnelæge mindst hver 2. måned...

Hold da op han er ramt. Så kan jeg godt se jeg ikke skal klage. Har de fundet ud af hvad der udløser det hos ham?

Jeg er nemlig bange for det kan være vores kat derudløser det hos Markus men har fået at vide de ikke vil lave priktest når han ikke er ældre.

Anmeld

23. maj 2010

LHA

nannanadja skriver:

min datter på snart 4 år har haft det i et års tid.. vi fik først sulpuvent i et stykke tid pga hosten.. men det kom igen og igen og nu får hun så den maske med den blå og brune spray.

det er lidt i perioder hun får det..  lige nu har hun en god periode så nu bruger hun den ikke..

Godt at høre det går den rigtige vej. Lægen sagde at de fleste formentlig ville vokse fra det når de bliver 4-5 år.

Anmeld

23. maj 2010

Henri84

Nej vi ved ikke hvad der udløser det hos Elias... Han er allergitestet flere gange ved hjælp af blodprøver, mEn alle prøver er negative... Vores børnelæge vil heller ikke prikteste når han ikke er ældre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.