Asmatisk bronkitis

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.706 visninger
20 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

LHA

Hej piger.

Jeg var ved lægen idag med min søn og fik at vide det var astmatisk bronkitis. For 3 uger siden var vi også deroppe og fik at vide han intet fejlet og kunne komme derop når det var blevet værre. Han har hostet lige siden og lydt som en kaffemaskine der trænger til at blive afkalket, så igår da han kom i seng hostede han så meget han ikke kunne få vejret. Fik gang i ham igen og ringede til vagtlagen og fik at vide jeg kunne tage op til min egen læge dagen efter. Kan kun sige jeg ikke har fået sovet ldt og konstankt ligget og hørt på hans vejrtrækning Det er bare rigtig træls, han er virkelig mærket af det.

Er det andet herinde hvis børn også har det? Hvordan har de reageret på medicinen?

Tak på forhånd

KH Lea

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

<3

Kender ikke noget til det men hold da op en omgang! Stakkels!

Anmeld

21. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina fik i efteråret konstateret astmatisk bronkitis. Hun får den forebyggende spray morgen og aften. Når hun har anfald får hun astma-spray op til 4 gange om dagen. Det hjælper hende med det samme så hun trækker vejret mere ubesværet.

Hun har i dag fået konstateret lungebetændelse og det kan bla. komme af hendes astmatisk bronkitis, da hun er mere udsat, da hun er ramt af det i øjeblikket

Kh. Katja

Anmeld

22. maj 2010

LHA

MoarHvidovre skriver:

Lina fik i efteråret konstateret astmatisk bronkitis. Hun får den forebyggende spray morgen og aften. Når hun har anfald får hun astma-spray op til 4 gange om dagen. Det hjælper hende med det samme så hun trækker vejret mere ubesværet.

Hun har i dag fået konstateret lungebetændelse og det kan bla. komme af hendes astmatisk bronkitis, da hun er mere udsat, da hun er ramt af det i øjeblikket

Kh. Katja

Hvor er det bare dejligt at høre om andre der har det.. Troede slet ikk der var nogen herinde hvis børn havde det.

Hva siger hun til at have den maske i hovedet.? Hvor gammel er hun?

Undskyld jeg sådan spørger

Kh Lea

Anmeld

22. maj 2010

LHA

Kirle skriver:

Kender ikke noget til det men hold da op en omgang! Stakkels!

I nat har vi heldigvis fået sovet lidt mere så medicinen hjælper på det...

Anmeld

22. maj 2010

Fru Dinesen

vi har to af slagsen her hjemme .... måde marcus vi har på 4½ og Amalie på 2 her det ......de får den der spilocot staves ??? og hmm syndes ik rigtig de reagere på andre måder en at de kan få luft igen 

det er mega synd når så små børn lider sådan 

er det i en slem grad din har det ????? 

Knusss Linda 

Anmeld

22. maj 2010

lion

LHA skriver:

Hvor er det bare dejligt at høre om andre der har det.. Troede slet ikk der var nogen herinde hvis børn havde det.

Kh Lea

Jeg har en søn med det og han er kun 3 mdr d. 27 maj og Jeg fik et lille forsmag på det 7 april da han startede med forkølelse og endte med lungebetændelse. Da han så igen i start maj var forkølet gik jeg til lægen: "Han er bare forkølet" jeg tog så og ringede til ABC kliniken for at de kunne kigg epå ham, og han havde det.

Så vi skulle igen give ham maske, og han endte med at vænne sig til at få den. Nu skal han ha den hver gang han bliver forkølet.

ABC kliniken hører til Gentofte sygehus og de er lige nu ved at lave forsøg på hvorfor børn for eksem, allergi og astma og Julius er me di det forsøg.

Anmeld

22. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

LHA skriver:

Hej piger.

Jeg var ved lægen idag med min søn og fik at vide det var astmatisk bronkitis. For 3 uger siden var vi også deroppe og fik at vide han intet fejlet og kunne komme derop når det var blevet værre. Han har hostet lige siden og lydt som en kaffemaskine der trænger til at blive afkalket, så igår da han kom i seng hostede han så meget han ikke kunne få vejret. Fik gang i ham igen og ringede til vagtlagen og fik at vide jeg kunne tage op til min egen læge dagen efter. Kan kun sige jeg ikke har fået sovet ldt og konstankt ligget og hørt på hans vejrtrækning Det er bare rigtig træls, han er virkelig mærket af det.

Er det andet herinde hvis børn også har det? Hvordan har de reageret på medicinen?

Tak på forhånd

KH Lea

Den brune - forebyggende - kan tage op til 4 uger før den virker optimalt. Hos nogle kan de se en virkning efter få dage og andre igen 3½ uge...

Her blev han ret tidlig fortolig med den, da han også fik lov at pille og undersøge den.

Nu kommer han selv og siger; medicin - tælle 10...

Anmeld

22. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
LHA skriver:

Kh Lea

Lina var 7 mdr. da vi startede op på forebyggende og astma-sprayen. Hun er nu næsten 14 mdr. Hun siger ikke noget til masken længere, da hun er vant til den, da hun som min får den to gange om dagen (den forebyggende).

Hvor gammel er din søn?

Kh. Katja

Anmeld

22. maj 2010

Fam. Madsen

Min søn har det også han får noget der hedder singulær hver aften inden han skal i seng. og det hjælper på ham.. han har ikke haft nogen andfald siden han startet på det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.