misslea skriver:
hejsa.... 
Jeg er godt nok pædagog i en børnehave, men har tidligere arbejdet i vuggestue, så det er bestemt ikke fjernt for mig!!!
Altså min personlige holdning er, at man ikke kan forvente at et barn på 2 år kan tage sine strømper på selv!!! Netop strømper er noget af det sværeste for børn at tage på, da de ofte er stramme og de har svært ved at få ordentlig fat på dem.!!! Selv nogle af mine unger på knap 4 år kan have svært ved det!!! Det er selvfølgelig noget, der skal øves, men INGEN børn lærer noget af at blive tvunget!!! Synes det er meget tankevækkende, at han allerede har reageret, og det må fortælle både medhjælpere og pædagoger, at det bestemt ikke er måden at lærer et barn at tage strømper på!!!
Jeg ville personligt selv give dem lidt selvtillig og tro på sig selv ved at hjælpe dem lidt på vej... og så lægge vægt på, hvor meget de selv har gjort!!! Gør man dette et par gange, kan de pludselig det hele selv....!! Man skal give børn redskaber til at kunne gøre tingene selv, og det virker bestemt ikke som om, det er tilfældet i din venindes barns tilfælde... øv, siger jeg bare!!!
Så hvis du vil høre min mening, så JA - 1 helt time er ALT for lang tid....!!! Stakkels lille ven!!!!
Mange kærlige hilsner fra Lea 
Tak for svar..
Dejligt at min veninde ikke er helt gal på den..
Hun fortalte dem idag, at hun nok selv skal øve med ham i hans tempo.. For hun vil ikke have at han reagere på samme måde igen..