Pædagog i vg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Kløver

Tutter skriver:

Ja

Min veninde har fortalt dem, da han startede for et år siden, at han tager strømper og hjemmesko af.
Han gør det jo kun når de er indenfor, har aldrig taget skoene af indenfor..

Jeg har heller ikke selv børn, men tror mit ansigtsudtryk sagde alt igår, da min veninde fortalte mig det igår.. Jeg var målløs..
Gog medhjælperen ville tage en snak med den udd. pædagog om det, og hjælper det ikke, går min veninde til ledelsen og spørger..

Ja kan jeg godt forstå, for en time lyder da af vildt meget, når han bare skal sidde der, ja kunne også forstå hvis det måske var 5-10 min, men 1 hel time. godt nok skal man ahve tålmodighed , meeen, det er da lige at strække den lidt for langt over gadekæret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Becks

misslea skriver:

hejsa....

Jeg er godt nok pædagog i en børnehave, men har tidligere arbejdet i vuggestue, så det er bestemt ikke fjernt for mig!!!

Altså min personlige holdning er, at man ikke kan forvente at et barn på 2 år kan tage sine strømper på selv!!! Netop strømper er noget af det sværeste for børn at tage på, da de ofte er stramme og de har svært ved at få ordentlig fat på dem.!!! Selv nogle af mine unger på knap 4 år kan have svært ved det!!! Det er selvfølgelig noget, der skal øves, men INGEN børn lærer noget af at blive tvunget!!! Synes det er meget tankevækkende, at han allerede har reageret, og det må fortælle både medhjælpere og pædagoger, at det bestemt ikke er måden at lærer et barn at tage strømper på!!!

Jeg ville personligt selv give dem lidt selvtillig og tro på sig selv ved at hjælpe dem lidt på vej... og så lægge vægt på, hvor meget de selv har gjort!!! Gør man dette et par gange, kan de pludselig det hele selv....!! Man skal give børn redskaber til at kunne gøre tingene selv, og det virker bestemt ikke som om, det er tilfældet i din venindes barns tilfælde... øv, siger jeg bare!!!

Så hvis du vil høre min mening, så JA - 1 helt time er ALT for lang tid....!!! Stakkels lille ven!!!!

Mange kærlige hilsner fra Lea

Tak for svar..

Dejligt at min veninde ikke er helt gal på den..

Hun fortalte dem idag, at hun nok selv skal øve med ham i hans tempo.. For hun vil ikke have at han reagere på samme måde igen..

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Maja84 skriver:

Ja kan jeg godt forstå, for en time lyder da af vildt meget, når han bare skal sidde der, ja kunne også forstå hvis det måske var 5-10 min, men 1 hel time. godt nok skal man ahve tålmodighed , meeen, det er da lige at strække den lidt for langt over gadekæret

Ja og jeg personligt ville aldrig forvente et barn på 2 år skal kunne det selv..

Anmeld

20. maj 2010

LinLin

Tutter skriver:

Netop..

For da de kom hjem, rendte han også bare rundt i body. Han havde kun sokker på fordi det var lidt køligt om morgenen på cykel.

Kan da godt se, det ikke er smart, ungerne render på bare tær indenfor, hvis noget skulle smadre.. Men igen, så har de jo kun plas krus og drikke af.. Så chancen for der skulle smadre glas er vel meget minimal..

Strømper ville jo ikke "modstå" glas alligevel...

Kan slet ikke forstå det!

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Mor til David skriver:

Strømper ville jo ikke "modstå" glas alligevel...

Kan slet ikke forstå det!

Nej det jo lige det..

Havde det været mig, ville jeg måske tænke, okay han har det varmt.. Mærke på fødderne og når de var kolde igen, så give ham strømperne på..

Anmeld

20. maj 2010

LinLin

Tutter skriver:

Nej det jo lige det..

Havde det været mig, ville jeg måske tænke, okay han har det varmt.. Mærke på fødderne og når de var kolde igen, så give ham strømperne på..

Enten det eller hjælpe ham på vej  hvis han absolut skulle have dem på...

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Mor til David skriver:

Enten det eller hjælpe ham på vej  hvis han absolut skulle have dem på...

Ja..

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

Tutter skriver:

Ja og jeg personligt ville aldrig forvente et barn på 2 år skal kunne det selv..

Håber da ihvertfald de finder en god løsning, og at det ikke sker igen

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Maja84 skriver:

Håber da ihvertfald de finder en god løsning, og at det ikke sker igen

Ja håber jeg også..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.