Pædagog i vg hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
18 svar
0 synes godt om
20. maj 2010

Becks

Hejsa.. En lille forespørgelse fra min veninde (og jeg)

Min gudsøn er 2 år og 2 mdr, han går i VG hvor han har været siden Maj sidste år.

Igår da min veninde henter ham, får hun af vide at han var blevet sat på gulvet for at tage sine strømper på, han havde siddet der i 1 (EN!!!) time, for at få dem på selv.

Er det ikke meget længe for et barn i den alder at sidde så længe og selv forsøge at tage dem på?
Han reagerede meget voldsomt i morges da min veninde giver ham strømper på (virkede panikken) og min veninde vælger at tage en snak med den gok medhjælper, hun siger de har gjort det før uden problemer med andre børn, men jeg og min veninde synes altså at det er meget længe for så lille et barn at sidde selv.

Han er en dreng der hader og have noget på fødderne, han er ligesom sin mor.. De kommer begge til og svede om fødderne, hun kan godt forstå de ikke gider og tage dem på ham hver 10 min. fordi han piller dem af.

Det er fint nok at de lærer børnene, at tage sko og strømper på, men synes godt nok 1 hel time er meget længe. Et kvarters tid havde måske været passende...
Forventer man virkelig, at børn på 2 år skal kunne tage dem på selv?

Jeg må indrømme jeg har lidt ondt af ham, så har han siddet der en hel time uden leg med de andre børn, fordi han skulle tage sine strømper på, som han i øvrigt ikke kunne...

Han kan sagtens tage sko på selv, men kan self. ikke kende forskel på højre og venstre endnu..

Knus en undrene gudmor og ked mor..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

LinLin

Jo det synes jeg det er!

Selvfølgelig skal de øve sig, men en hel time er godt nok længe! 5-10 min ville jeg synes var MAX ved 2,2 år...

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Mor til David skriver:

Jo det synes jeg det er!

Selvfølgelig skal de øve sig, men en hel time er godt nok længe! 5-10 min ville jeg synes var MAX ved 2,2 år...

Da min veninde gik derfra igår, synes hun egentlig det var okay de havde øvet med ham, men da hun fik tænkt over tiden igen, synes hun også det var meget lang tid..

Stakkels ham :(

Rart at vide vi ikke er forkerte på den, med at synes det er for lang tid

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

Tutter skriver:

Min gudsøn er 2 år og 2 mdr, han går i VG hvor han har været siden Maj sidste år.

Igår da min veninde henter ham, får hun af vide at han var blevet sat på gulvet for at tage sine strømper på, han havde siddet der i 1 (EN!!!) time, for at få dem på selv.

Er det ikke meget længe for et barn i den alder at sidde så længe og selv forsøge at tage dem på?
Han reagerede meget voldsomt i morges da min veninde giver ham strømper på (virkede panikken) og min veninde vælger at tage en snak med den gok medhjælper, hun siger de har gjort det før uden problemer med andre børn, men jeg og min veninde synes altså at det er meget længe for så lille et barn at sidde selv.

Han er en dreng der hader og have noget på fødderne, han er ligesom sin mor.. De kommer begge til og svede om fødderne, hun kan godt forstå de ikke gider og tage dem på ham hver 10 min. fordi han piller dem af.

Det er fint nok at de lærer børnene, at tage sko og strømper på, men synes godt nok 1 hel time er meget længe. Et kvarters tid havde måske været passende...

Jeg må indrømme jeg har lidt ondt af ham, så har han siddet der en hel time uden leg med de andre børn, fordi han skulle tage sine strømper på, som han i øvrigt ikke kunne...

Han kan sagtens tage sko på selv, men kan self. ikke kende forskel på højre og venstre endnu..

har ikke børn endnu, så ved ike lige hvor langt man er, men synes 1 time lyder af rigtig meget

synes da også de skulle undersøge om der måske var en grund til han hele tiden tog sokkerne af, ved godt de ikke må fryse, men kunne jo være der var en god løsning, istedet for at lade ungen sidde en hel time på gulvet

jeg synes det lyder af meget lang tid

Anmeld

20. maj 2010

LinLin

Tutter skriver:

Da min veninde gik derfra igår, synes hun egentlig det var okay de havde øvet med ham, men da hun fik tænkt over tiden igen, synes hun også det var meget lang tid..

Stakkels ham

Rart at vide vi ikke er forkerte på den, med at synes det er for lang tid

Tænker også lige på om strømper overhovedet var nødvendigt i går!? - hvorfor de tager "Kampen" en dag det måske ikke er nødvendigt... (det var det ikke i Århus, i hvert fald...)

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Maja84 skriver:

har ikke børn endnu, så ved ike lige hvor langt man er, men synes 1 time lyder af rigtig meget

synes da også de skulle undersøge om der måske var en grund til han hele tiden tog sokkerne af, ved godt de ikke må fryse, men kunne jo være der var en god løsning, istedet for at lade ungen sidde en hel time på gulvet

jeg synes det lyder af meget lang tid

Ja :(

Min veninde har fortalt dem, da han startede for et år siden, at han tager strømper og hjemmesko af.
Han gør det jo kun når de er indenfor, har aldrig taget skoene af indenfor..

Jeg har heller ikke selv børn, men tror mit ansigtsudtryk sagde alt igår, da min veninde fortalte mig det igår.. Jeg var målløs..
Gog medhjælperen ville tage en snak med den udd. pædagog om det, og hjælper det ikke, går min veninde til ledelsen og spørger..

Anmeld

20. maj 2010

henh01

Nu siger du at han har siddet og kigget på at de andre legede og at det var mod hans vilje - så er 1 time ALT for lang tid.. Har han siddet og hygget sig - leget med strømperne og indimellem taget dem til sine tæer, så er sagen ganske anderledes. Men som du ligger det ud, så synes jeg også det er alt for lang tid. Jeg er pæd i en VG med børn op til 2 år og vi forventer ikke selv at de kan tage strømper på. Vi arbejder ud fra princippet "Hjælp til selvhjælp" og jeg synes helt bestemt det er den rigtige måde at takle barnets udvikling på.

Jeg synes din veninde bør tage en snak med den pågældende pæd, for at få et billede af hvad der egentlig er foregået og så herefter snakke med vedkommende om at hun mener det er upassende at de lader han sidde afskåret i så lang tid og dermed giver ham en nederlagsfølelse fordi han ikke selv fik de strømper på.

Anmeld

20. maj 2010

misslea

hejsa....

Jeg er godt nok pædagog i en børnehave, men har tidligere arbejdet i vuggestue, så det er bestemt ikke fjernt for mig!!!

Altså min personlige holdning er, at man ikke kan forvente at et barn på 2 år kan tage sine strømper på selv!!! Netop strømper er noget af det sværeste for børn at tage på, da de ofte er stramme og de har svært ved at få ordentlig fat på dem.!!! Selv nogle af mine unger på knap 4 år kan have svært ved det!!! Det er selvfølgelig noget, der skal øves, men INGEN børn lærer noget af at blive tvunget!!! Synes det er meget tankevækkende, at han allerede har reageret, og det må fortælle både medhjælpere og pædagoger, at det bestemt ikke er måden at lærer et barn at tage strømper på!!!

Jeg ville personligt selv give dem lidt selvtillig og tro på sig selv ved at hjælpe dem lidt på vej... og så lægge vægt på, hvor meget de selv har gjort!!! Gør man dette et par gange, kan de pludselig det hele selv....!! Man skal give børn redskaber til at kunne gøre tingene selv, og det virker bestemt ikke som om, det er tilfældet i din venindes barns tilfælde... øv, siger jeg bare!!!

Så hvis du vil høre min mening, så JA - 1 helt time er ALT for lang tid....!!! Stakkels lille ven!!!!

Mange kærlige hilsner fra Lea

Anmeld

20. maj 2010

Becks

Mor til David skriver:

Tænker også lige på om strømper overhovedet var nødvendigt i går!? - hvorfor de tager "Kampen" en dag det måske ikke er nødvendigt... (det var det ikke i Århus, i hvert fald...)

Netop..

For da de kom hjem, rendte han også bare rundt i body. Han havde kun sokker på fordi det var lidt køligt om morgenen på cykel.

Kan da godt se, det ikke er smart, ungerne render på bare tær indenfor, hvis noget skulle smadre.. Men igen, så har de jo kun plas krus og drikke af.. Så chancen for der skulle smadre glas er vel meget minimal..

Anmeld

20. maj 2010

Becks

henh01 skriver:

Nu siger du at han har siddet og kigget på at de andre legede og at det var mod hans vilje - så er 1 time ALT for lang tid.. Har han siddet og hygget sig - leget med strømperne og indimellem taget dem til sine tæer, så er sagen ganske anderledes. Men som du ligger det ud, så synes jeg også det er alt for lang tid. Jeg er pæd i en VG med børn op til 2 år og vi forventer ikke selv at de kan tage strømper på. Vi arbejder ud fra princippet "Hjælp til selvhjælp" og jeg synes helt bestemt det er den rigtige måde at takle barnets udvikling på.

Jeg synes din veninde bør tage en snak med den pågældende pæd, for at få et billede af hvad der egentlig er foregået og så herefter snakke med vedkommende om at hun mener det er upassende at de lader han sidde afskåret i så lang tid og dermed giver ham en nederlagsfølelse fordi han ikke selv fik de strømper på.

Han blev fjernet fra legen, fordi han selv skulle tage strømper på.. Og den stakkels mus har forsøgt og forsøgt..

Havde de nu hjulpet ham på vej, ved selv og få dem over foden, hvor det er sværest så kunne han have gjort resten måske..

Hun har snakket med medhjælperen idag, og svaret var, at det var normalt de gjorde det, og ingen andre børn har reageret på det før. Men igen børn er forskellige og reagere forskelligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.