fleksjob....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

StineL skriver:

Jeg har været i fleksjob siden 1. juni 2006 med en 20 timers arbejdsuge, og jeg har fået et helt andet liv efterfølgende. Samtidig arbejder jeg også med det i forbindelse med mit arbejde i et forsikringsselskab.

Du kan få tilkendt fleksjob, når din arbejdsevne er varigt nedsat, og du ikke kan arbejde på normale vilkår. Alle relevante muligheder for aktivering og revalidering skal være afprøvet. Du skal være opmærksom på, at kommunen fokuserer på dine muligheder for at få et arbejde på normale vilkår . Det vil sige, at hvis du kan klare et andet arbejde på normale vilkår med de nødvendige skånehensyn, vil du ikke kunne få fleksjob indenfor dit nuværende erhverv. Du vil formentlig skulle ud i en eller flere arbejdsprøvninger for at afklare din arbejdsevne, og det kan desværre være en langt forløb. Mit fleksjob var 1½ år undervejs. 

Jeg håber, at det var et svar, du kunne bruge til noget Pøj pøj med det...

tak for info:0)

min kæreste er socialrådgiver... han arbejder pt. som konsulent... men han har forklaret mig om omstændighederne osv... endividere er han part i min sag, jeg orkede simpelthen ikke flere kampe, derfor kæmper han lidt for mig:0)

altså, min arbejdsevne er varigt nedsat... så er det bare et spørgsmål om hvor meget og hvor lidt... jeg har lige skiftet sagsbehandler, og hun forelægger dokumenterne for sociallægen... snart forhåbentlig... så vi kan få den arb. prøvning igang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Kløver

ka-ri-na skriver:

fortæl fortæl

skriver lige i privat så, håber det er ok

Anmeld

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Maja84 skriver:

skriver lige i privat så, håber det er ok

helt fint med mig ;0)

Anmeld

20. maj 2010

Nemesis

Er også tilkendt flexjob. Er jo så lige pt på barsel men ellers arbejder jeg 15 timer om ugen.

Jeg har kroniske smerter efter en påført nerveskade og jo mere jeg laver jo flere smerter.

Det gav Så meget ro at jeg fik flex..det betyder også jeg langt bedre kan planlægge min hverdag.

Jeg var først i arb. prøvning på kontor, - havde en fantastisk konsulent, men jeg var også selv meget opsat på at kunne arbejde. Jeg ville selv gerne have foretrukket flere timer, men arb. prøvningen viste at jeg psykisk ville meget mere en jeg fysisk kunne - det var virkelig svært at acceptere.

Mit vigtigste råd til dig er: i arb. prøvningen skal du skrive dagbog over hvordan du har det..og du skal være hudløst ærlig! Du skal ikke tænke..arh det gør ikke SÅ ondt i dag så jeg skriver det er gået fint - Du skal skrive HELT specifikt hvordan du har det.

Jeg endte med at få job der hvor jeg var i arb. prøvning.

Held og lykke med dit kamp..her pressede jeg kun på for at få sat hjulene i gang og derefter gik det super nemt og rimeligt hurtigt.

:-) Sisse

Anmeld

20. maj 2010

VIPpigen

ka-ri-na skriver:

det er rigtig rart at høre fra een der kan fortælle at der er lys for enden af tunellen;0)

hvad så nu? hvor du er ledig, hvilken indkomst har man så? det tænker jeg nemli også meget over, fleks jobbene hænger ikk på træerne jo (som du også selv siger)...

I dag får jeg ledighedsydelse, det er den laveste sats du kan få når du er bevilget fleksjob, så du kan ikke få en lavere "løn" end ledighedsydelse. Ved dog ikke om satsen er den sammen i alle kommuner??

Anmeld

20. maj 2010

VIPpigen

ladydan1 skriver:

Er også tilkendt flexjob. Er jo så lige pt på barsel men ellers arbejder jeg 15 timer om ugen.

Jeg har kroniske smerter efter en påført nerveskade og jo mere jeg laver jo flere smerter.

Det gav Så meget ro at jeg fik flex..det betyder også jeg langt bedre kan planlægge min hverdag.

Jeg var først i arb. prøvning på kontor, - havde en fantastisk konsulent, men jeg var også selv meget opsat på at kunne arbejde. Jeg ville selv gerne have foretrukket flere timer, men arb. prøvningen viste at jeg psykisk ville meget mere en jeg fysisk kunne - det var virkelig svært at acceptere.

Mit vigtigste råd til dig er: i arb. prøvningen skal du skrive dagbog over hvordan du har det..og du skal være hudløst ærlig! Du skal ikke tænke..arh det gør ikke SÅ ondt i dag så jeg skriver det er gået fint - Du skal skrive HELT specifikt hvordan du har det.

Jeg endte med at få job der hvor jeg var i arb. prøvning.

Held og lykke med dit kamp..her pressede jeg kun på for at få sat hjulene i gang og derefter gik det super nemt og rimeligt hurtigt.

:-) Sisse

Er helt enig i det her. Man skal være helt ærlig over for sig selv og ikke tænke ej det klare jeg nok, kan jo slappe af når jeg kommer hjem. Den holder bare ikke når du skal have et familieliv til at fungere ved siden af. Og forstå mig ret, det er bedre at gøre dig lidt mere syg end man er, i forholdet til lidt mere rask end man er.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.