ka-ri-na skriver:
tusind tak fordi du gav dig tid til at fortælle om din situation! det betyder meget for mig...
jeg er opereret i ryggen to gange. Første gang for 4½ år siden, for een ud af tre diskusprolapser i lænden. Mit højre ben var næsten helt følelsesløst og ubrugeligt. denne gang i januar, igen for to ud af tre diskusprolapser i lænden... og nu er der så slidgigt også, som følge af den manglende mobilitet :0(
så jeg har smerter, og de bliver ikke mindre... hvor hurtigt det bliver værre afhænger af hvor meget jeg passer på og træner osv...
jeg er uddannet laborant, så det skulle være muligt at fortsætte indenfor mit fag, dog med skånehensyn og på nedsat tid...
hvad er du uddannet indenfor?
Var da så lidt.
Det skulle nok ikke være svært at få arbejde inden for det, også selvom det er fleks. Det positive er at har du dårlige dage, så er du undskyldt for at blive hjemme. Efter skade måtte jeg arbejde nogen måneder pga problemer med kommunen, da jeg på det tidspunkt ikke var under fleksjob, havde jeg mange undskyldninger for at melde mig syg, for syntes det virkede fladt at blive ved med at sige jeg ikke havde sovet pga smerter. Den undskyldning eksistere ikke her, for det er forstående du har smerter, eller har det dårligt på en anden måde end dårlig mave, influenza.
Jeg havde samme år afsluttet en HG, og arbejdede derefter ved et vikarservice, imens jeg søgte elevpladser til butik. Planen var at uddanne mig til butiksassistent, og derefter videreuddanne mig som designer.
Har du været i smertebehandling, det kan nogen gange hjælpe en ekstra. Det behager mig ikke at skulle proppe mig med piller når jeg er gravid, og har også allerede skåret i den daglige dosis, og der skulle gerne skæres endnu mere, men hvis jeg tager alt fra kan jeg slet ikke fungere. Så skære bare kraftigt ned.
Kan oplyse (ved du nok allerede) at får du fleks, så får du selvfølgelig fuld løn, men enten halvdelen eller 2/3 af din løn bliver betalt af kommunen. Sygedagpenge bliver refunderet til arbejdsgiver allerede fra første dag. Så de mister ikke penge på du mangler, "kun" arbejdskraft. Og der er hele tiden knyttet en sagsbehandler/jobkonsulent på, så der bliver holdt øje med hvordan du har det på jobbet.
Der skal selvfølgelig tages skånehensyn til dig. Og der kan sættes skånematerialer ind, hvis arbejdspladsen ikke har det, feks. hæve sænkebord, skamler, specielle stole osv...