Kæmpe tudetur her til aften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Majastina skriver:

Jeg må prøve at putte hende tidligere. Hun plejer at tage en lille lur kl. 18 ca. så måske skulle jeg i virkeligheden bare putte hende der, og se om jeg kan få hende til at sove derfra så, selvom hun kun plejer at sove en halv time der. Vi må prøve at få brudt mønsteret.

I nat skal hun også sove i tremmesengen for første gang, for vuggen er allerede ved at være for lille. Så må vi se om det kan hjælpe, og ellers så er der plads til liften i den, så det kan vi også prøve.

Jeg tror også, at min fejl er, at jeg tager hende op igen når hun græder meget, og det skal jeg nok lade være med, det hjælper sikkert ikke.

Ih jeg synes, at det er ret svært det her.

nej nej nej søde Camilla, du må aldrig sige at du er en ond mor! du er en god, kærlig og omsorgsfuld mor! og lille Dicte elsker sin dejlige mor!

mht. putning, er der vidst ingen facit liste... jeg kan kun fortælle dig hvad vi har gjort, det var mest rigtigt for Nikoline... men det er jo ikke ensbetydende med at det er det der fungerer bedst for jer...

Nikoline sov mellem os i sin lift til hun var lige over 2 mdr. dernæst sov hun bare i sengen mellem os... du husker nok at jeg havde mange smerter, og derved var det mest praktisk at have hende ved os... udover dette er vi begge af den overbevisning at hun havde brug for tryghed... Så begyndte alt det ballade med Nikoline´s eksem, der var så slemt at jeg måtte klø hende om natten for at hun ikke skulle vågne.... det endte med Martin i gæstesengen og Nikoline og jeg i vores seng... ja faktisk i næsten 4 mdr.... hvis ikke 5... det er ikke en løsning jeg vil anbefale... heldigvis havde Nikoline intet imod at komme over i sin egen seng... Hvilket hun så kom, over i tremmesengen inde i vores soveværelse.... igen fordi jeg ikke kunne klare at stå op flere gange om natten pga eksem eller en sut...

i mandags blev musen rykket ind på sit eget (nye) værelse, i egen seng. Jeg postede et indlæg herinde, fordi mit hjerte var ved at briste når hun bare græd og græd så hjerteskærende.... dette gjorde hun dog kun mandag... tirsdag var det langt bedre, hun vågnede kun een gang hvor jeg måtte ind til hende... og de sidste to nætter er hun slet ikke vågnet!!!!!!!!! HURRA!

det vi gør, er at børste hendes tænder.... så får hun noget vand og så går vi begge ind og får mysser og krammer og siger at vi elsker hende og at hun skal sove så dejligt dejligt... så lægger Martin hende ned i sengen, og een af os (Martin i denne uge ;0)) sætter sig ved siden ag sengen og læser et par prinsessehistorier... så får hun lige et mys og den der putter siger : "så, nu skal du sove.... godnat... kan du sove godt".... og så lægger, den der putter, sig ned og lukker øjnene....  Nikoline går amok hvis vi går ud, derfor har vi det fint med lige at ligge der indtil hun sover... vi arbejder hen mod at vi så kan gå ud i stedet for at lægge os ned... pt. tager det alt fra 30 min til 1½time før hun sover... men rutinen begyndte også først i mandags...

puuuuuh det blev langt....

knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.