Kæmpe tudetur her til aften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

778 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

Dictes mor

Ja bogstaveligt talt. Dicte vil ikke puttes om aftenen, hun græder og græder og græder. Og hertil aften græd hun endnu mere end nogensinde før. Det er ikke til at bære, det gør ondt helt ind i hjertet og jeg er bare så ked af det lige nu. Jeg kan ikke holde det ud, og jeg kan slet ikke have at hun bliver så ked af det. Er der mon noget, jeg gør forkert. Putter jeg hendeo for tidligt mon? Jeg går op med hende kl. 20, for der er hun træt. Men hun skriger med det samme jeg ligger hende ned i vuggen. Jeg spekulerer lidt på, om hun bliver bange, for det ser næsten sådan ud, og hun bliver slet ikke ked af det, hvis jeg ligger hende i liften eller barnevognen, når hun skal sove tidligere på dagen. Eller det fordi hun sover for meget for sig selv (udenfor i barnevognen), så hun har behov for tættere kontakt om aftenen ved puttetid, eller er der noget andet jeg gør forkert.

Jeg føler mig som verdens dårligste mor, når hun græder sådan. Og det er ikke bare lidt, hun er helt opløst i tårer og kan slet ikke trække vejret, så tog jeg hende op, og så sidder hun hos mig og hikser sig selv i søvn, men med det samme hun kommer i vuggen græder hun og er utrøstelig igen. Jeg er dybt ulykkelig og det er Dicte også, og jeg tror, at jeg er den ondeste mor i verden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

anna-jonas

Så, så, så............Søde Camilla. Du er IKKE en ond mor, du er en god mor.

Mon ikke at Dicte er overtræt, og derfor ikke rigtigt vil overgive sig. Prøv at putte hende 1/2 time før i morgen. Evt. bliv inde hos hende, og tal sagte og beroligende til hende.

Anmeld

19. maj 2010

Dictes mor

Anna-jonas skriver:

Så, så, så............Søde Camilla. Du er IKKE en ond mor, du er en god mor.

Mon ikke at Dicte er overtræt, og derfor ikke rigtigt vil overgive sig. Prøv at putte hende 1/2 time før i morgen. Evt. bliv inde hos hende, og tal sagte og beroligende til hende.

Det vil jeg prøve at gøre og se om det går lidt lettere, så mor og datter ikke behøver at græde i kor igen. Desværre skal vi i sommerhus hele pinsen med min familie, og jeg frygter virkelig hvordan det skal gå, jeg har slet ikke lyst til at skulle afsted, når aftenerne er så svære.

Anmeld

19. maj 2010

KWL

Kunne ikke ha' skrevet det bedre end Mette Mit bud er også at hun er over træt. de fleste små børn vil gerne i seng halv syv - syv.

Jeg ville gøre helt som Mette. Og søde så prøv at bestemme dig for inden du går op og putter hende at det er der du vil have hende til at sove. Hun mærker straks hvis du ikke er helt sikker på om det er det rigtige du gør. Bestem med dig selv om du vil blive på værelset eller du vil gå ind med nogle minutters mellemrum. Når hun kan mærke hvad DU vil ved hun hvad hun skal.

Mange knus

Anmeld

19. maj 2010

anna-jonas

Majastina skriver:

Det vil jeg prøve at gøre og se om det går lidt lettere, så mor og datter ikke behøver at græde i kor igen. Desværre skal vi i sommerhus hele pinsen med min familie, og jeg frygter virkelig hvordan det skal gå, jeg har slet ikke lyst til at skulle afsted, når aftenerne er så svære.

Rolig nu, Camilla..............måske er det sådan en tur, der kan være med til at bryde mønsteret. Det oplevede vi med Anna, da hun ikke var så gammel..............

Anmeld

19. maj 2010

Milka

dicte er 8 uger, kan det passe? der er et 8 ugers tigerspring (har lige kigget i bogen)

Anmeld

20. maj 2010

TbCp

Er der mulighed for at liften kan stå i vuggen? Så hun kan blive puttet i liften?

Det gjorde vi den første tid med Liva fordi jeg syntes vugge var alt for stor.

Men uh hvor jeg husker det, det gør så ondt i moderhjertet....

Anmeld

20. maj 2010

Dictes mor

Milka skriver:

dicte er 8 uger, kan det passe? der er et 8 ugers tigerspring (har lige kigget i bogen)

Jep hun er lige præcis otte uger den lille.

Anmeld

20. maj 2010

Dictes mor

Jeg må prøve at putte hende tidligere. Hun plejer at tage en lille lur kl. 18 ca. så måske skulle jeg i virkeligheden bare putte hende der, og se om jeg kan få hende til at sove derfra så, selvom hun kun plejer at sove en halv time der. Vi må prøve at få brudt mønsteret.

I nat skal hun også sove i tremmesengen for første gang, for vuggen er allerede ved at være for lille. Så må vi se om det kan hjælpe, og ellers så er der plads til liften i den, så det kan vi også prøve.

Jeg tror også, at min fejl er, at jeg tager hende op igen når hun græder meget, og det skal jeg nok lade være med, det hjælper sikkert ikke.

Ih jeg synes, at det er ret svært det her.

Anmeld

20. maj 2010

KWL

Majastina skriver:

Jeg må prøve at putte hende tidligere. Hun plejer at tage en lille lur kl. 18 ca. så måske skulle jeg i virkeligheden bare putte hende der, og se om jeg kan få hende til at sove derfra så, selvom hun kun plejer at sove en halv time der. Vi må prøve at få brudt mønsteret.

I nat skal hun også sove i tremmesengen for første gang, for vuggen er allerede ved at være for lille. Så må vi se om det kan hjælpe, og ellers så er der plads til liften i den, så det kan vi også prøve.

Jeg tror også, at min fejl er, at jeg tager hende op igen når hun græder meget, og det skal jeg nok lade være med, det hjælper sikkert ikke.

Ih jeg synes, at det er ret svært det her.

Søde selvfølgelig skal du tage hende op... måske enda lade hende sove i stuen sammen med jer og så tage den med at sove selv når hun er lidt større.

Vi brugte barnevognen meget da pigerne var helt små. Så stod de i gangen og kunne høre os meget og alligevel fik følelsen af at skulle putte selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.