Vitaminer og fiskeolie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.583 visninger
20 svar
0 synes godt om
19. maj 2010

DK

Hej

Jeg spiser en Livol Mulit vitaminpille, og folinsyre (så jeg når op på de 400 mirkogram per dag) og så vil jeg gerne spise nogle fiskeolie-kapsler også.

Jeg har så købt de her fiskeoliekapsler, men ser så at der bagpå står at de kun må spises af gravide efter aftale med lægen. og det står der faktisk også på mine vitaminpiller!? Jeg går tilbage i butikken og bag på ALLE glas med vitaminer og lign. står der det samme: Ved graviditet kun efter aftale med lægen.

Så er det bare at jeg føler mig RET dum hvis jeg skal ringe og afbryde min læge i en travl dag for at spørge om jeg må spise helt almindelige vitaminpiller! Derfor tænkte jeg at måske var der andre der havde spurgt, og så kunne jeg lige høre svaret! Jeg er HELT sikker på at da jeg var gravid med Kirstine sagde apotekerdamen at jeg lige så godt kunne spise almindelige vitaminer sammen med folinsyre, istedet for gravitamin da disse var ALT for dyre i forhold til at det bare var almindelige vitaminer. Men nu er jeg jo så i tvivl!

Hvad siger I, de damer?

Knus Ditte! (Uhhh nå ja, 4+5!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det sagde apotekerdamen altså også til mig, og jeg spiste fiskeolie hver dag i graviditeten - det er supergodt til myelinisering af nerver og celler i hjernen især og forebygger mod bl.a. skizofreni

Jeg tror roligt du kan spise hele baduljen

Anmeld

19. maj 2010

Agnete

Hi hi Det står der også på Vitaminpiller specielt til gravide  Jeg tager selv fiskeolie, og det sagde lægen bare "Nå" til...

Anmeld

19. maj 2010

DK

Kanon. Jeg tænkte nok at det var sådan. Min læge er ret "skrap" og jeg ved bare han ville synes jeg er SINDSYG hvis jeg ringede og spurgte om sådan noget, he he...

Jamen jeg vil spise løs så!! Godt i er her til den slags "alvorlige spørgsmål"

Anmeld

19. maj 2010

DK

Rosa skriver:

Det sagde apotekerdamen altså også til mig, og jeg spiste fiskeolie hver dag i graviditeten - det er supergodt til myelinisering af nerver og celler i hjernen især og forebygger mod bl.a. skizofreni

Jeg tror roligt du kan spise hele baduljen

Det er jo lige det! Ungerne skulle blive klogere af det, og det med anti-skizo er da bare et ekstra plus!

Anmeld

19. maj 2010

Skouboe

Jeg spiser også fiskeolie og jeg fik at vide det var en rigtig god ide.

Det eneste du skal være opmærksom på er at købe noget der ikke er tilsat ekstra vitaminer, da det i kombination med dine vitaminpiller kan give en overdosis af nogle vitaminer som ikke er sund.

Anmeld

19. maj 2010

DK

Nu har jeg lige åbnet pakken med fiskeolie... Fååååååårk de der kapsler er jo kæmpe store!! Det ligner pillerne som min hest fik i gamledage med orm!!

Nuuujjjj det bliver en daglig kamp! Mig og pilleslugning det er bare ikke lykken. Min hals lukker sig fuldstændigt og jeg er liiige ved at kaste op. Nå. Tilgengæld vil Mikkel og Kirstine da have en on-going komedie at kigge på hver aften når det er pille-tid!

Anmeld

19. maj 2010

DK

Skouboe skriver:

Jeg spiser også fiskeolie og jeg fik at vide det var en rigtig god ide.

Det eneste du skal være opmærksom på er at købe noget der ikke er tilsat ekstra vitaminer, da det i kombination med dine vitaminpiller kan give en overdosis af nogle vitaminer som ikke er sund.

Der er kun ren fiskeolie i!

Jeg er godt opmærksom på det andet, der er bla. 200 mg folsyre i mine vitaminpiller, og derfor spiser jeg også kun een folsyre pille, da de kun har 200 mg i hver! Så må det jo til sammen give 400 mg! De første par dage spiste jeg nemlig dobbelt, indtil jeg en dag (overspringshandling nummer 1278) læste indholdet....

Anmeld

19. maj 2010

Agnete

DK skriver:

Nu har jeg lige åbnet pakken med fiskeolie... Fååååååårk de der kapsler er jo kæmpe store!! Det ligner pillerne som min hest fik i gamledage med orm!!

Nuuujjjj det bliver en daglig kamp! Mig og pilleslugning det er bare ikke lykken. Min hals lukker sig fuldstændigt og jeg er liiige ved at kaste op. Nå. Tilgengæld vil Mikkel og Kirstine da have en on-going komedie at kigge på hver aften når det er pille-tid!

Man kan vist få sådan nogle tygge-tabletter med fiskeolie. Synes det lyder total klamt  Men en mulighed, hvis du ikke kan få de andre ned...

Anmeld

19. maj 2010

Riksen

Undskyld, at jeg blander mig... men hvilke slags fiskeolie-kapsler tager I? Jeg har sådan nogle fra Netto stående i skabet, men har ikke turde spise dem, da jeg ikke var sikker på om jeg så fik for meget af et eller andet.

- Rikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.