hvordan oplevede i træthed i jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

Riksen

Jeg er også rigtig træt! Jeg synes at det kører i ring, altså: jeg bliver løbende angrebet af træthed i intervaller igennem dagen. Om aftenen går jeg tidligt i seng, men har svært ved at falde i søvn, og når jeg endelig gør, er det en meget urolig søvn, fordi jeg drømmer meget og underligt. Og sådan kører det dag efter dag i øjeblikket...

Men jeg har tilgengæld ikke kvalme eller opkastninger, så trætheden er til at overkomme.

- Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Mira0911

cdinesen skriver:

Jeg er 1. gangs gravid, og er jeg er enooooooooormt træt. Jeg står op kl 10, kl 14 er jeg klar til at sove igen, og går i seng kl 22. Nu er det sådan at jeg arbejder i en SFO hvor arbejdsdagen er fra kl 12.30-17 så er meget lidt værd for tiden når jeg er på arbejde. I dag havde jeg ikke engang energi til at svare på hver børnene spurgte mig om.

Hvor trætt var I? Hvornår gik trætheden over, og hvad gjorde i ved den?

Det skal måske lige nævnes at jeg er 6 uger henne.

hilsen hende den søvninge

Jeg var enormt træt under hele graviditeten.. Jeg lavede ikke andet end at sove hele tiden...

Anmeld

19. maj 2010

Christina31

Jeg er i uge 20, og er stadigvæk vildt træt. Har virkelig ingen energi, og er blevet afhængig af eftermiddagsluren på sofaen.

Jeg sover rigtig dårligt om natten, da jeg konstant skal tisse, og så er jeg vildt tørstig? Andre der døjer med dette problem? Jeg er blevet testen for sukkersyge, og tallene er helt ok.

Anmeld

19. maj 2010

VIPpigen

Jeg er 10+5 i dag, og er også vildt træt. Jeg går hjemme, så kan give mig tid til det. Men det rammer hårdt på det huslige. Jeg sover ved 23 tiden om aftenen, går gerne i seng 1- ½ time før, men kan ikke falde i søvn. Vågner ca kl 6, og fra 6-8 vågner jeg flere gange, og til sidst står jeg bare op. Omkring lige om lidt (11.30) plejer jeg at tage min middagslur, og vågner mellem 13 og 14. så kan jeg klare resten af dagen, hvis den lille da ikke lige syntes jeg skal have en gang kvalme efter jeg er vågnet (her findes der ikke morgenkvalme, men gerne kvalme efter middagsluren. Håber dog ikke den lille bliver ved med at tro at om eftermiddagen er om morgenen)
Jeg spiser havregrød til morgenmad, og masser af frugt i løbet af dagen. Spiser frokost når jeg vågner, og aftensmad lige når jeg føler for det.
Håber også på at trætheden forsvinder "lige om lidt". Og har heldigvis en kæreste som er MEGET forstående på min træthed, og verdens bedste mor som kommer og hjælper hvis det hele bliver for uoverskueligt
Men ja, se positivt på det, når du er træt er det fordi din krop arbejder på højtryk for den lille som vokser inde i maven

Anmeld

19. maj 2010

Meilby

Jeg er på nuværende tidspunkt 19 +2, og er også stadig ekstremt træt, og har nærmest intet overskud. Jeg har rigtig mange smerter i min lænd og haleben, og lægen mener at det kan have noget med trætheden at gøre. Jeg har været hjemme fra arbejde de sidste tre dage pga. smerter, og der har jeg også bare sovet og sovet, skal dog lige siges at jeg også sover rigtig dårligt om natten, fordi jeg har så ondt og skal vende mig hele tiden Håber snart denne ekstreme træthed + smerte forsvinder..

Anmeld

19. maj 2010

Ansemusen

Jeg har været træt hele graviditeten igennem desværre! Værst i starten pga. kvalme og så nu her til sidst, hvor kroppen er SÅ meget på overarbejde!

Anna 41+0

Anmeld

19. maj 2010

Bolette

Fantastisk indlæg 

Jeg har i denne uge oplevet en tyngende træthed - som om jeg er blevet banket af et baseball bat... Er simpelthen så træt og kan næsten ikke overskue mit arbejde, som er ret stressende (sidder i en mobil kundeservice hvor der altid er kø på linien og vi skal skynde os at tage telefonen hele tiden for at få køen i nul...) Det er ikke fysisk hårdt, men psykisk hårdt at snakke med mennesker 7,5 timer om dagen!!! 

Jeg er 20+2 uger henne og jeg har ikke haft problemer med trætheden før nu... 

Anmeld

19. maj 2010

Maja_4000

Riksen skriver:

Jeg er også rigtig træt! Jeg synes at det kører i ring, altså: jeg bliver løbende angrebet af træthed i intervaller igennem dagen. Om aftenen går jeg tidligt i seng, men har svært ved at falde i søvn, og når jeg endelig gør, er det en meget urolig søvn, fordi jeg drømmer meget og underligt. Og sådan kører det dag efter dag i øjeblikket...

Men jeg har tilgengæld ikke kvalme eller opkastninger, så trætheden er til at overkomme.

- Rikke

Jeg har det præcis på samme måde !  

Anmeld

31. maj 2010

mettenoah

Jeg tror også det kommer lidt an på hvor meget man fukusere på trætheden, kvalmen osv..
Lader man sig styre af det, så fylder det meget i hverdagen, og man tænker på det konstant. Så bliver følelsen også forstærket, tror jeg.

Jeg er andengangs gravid og syntes, at jeg havde det slemt under 1. graviditet, men jeg var også vildt fokuseret på hvordan jeg havde det. Vågnede om morgenen og analyserede så min krop - God dag/dårlig dag?

Nu her har jeg da kvalme og er træt, men det styrer mig ikke...
Jeg har en søn på 1,5, som skal passes...og jeg er bl.a. handicap hjælper og skal tørre rumpetten på en ældre mand, made og bade ham, hvilket alle indebærer specielle "dufte"
Det er en udfording, men til at overkomme hvis jeg koncentrere mig...

Pøj pøj til dig fremover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.