hvordan oplevede i træthed i jeres graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30.109 visninger
18 svar
2 synes godt om
18. maj 2010

cdinesen

Jeg er 1. gangs gravid, og er jeg er enooooooooormt træt. Jeg står op kl 10, kl 14 er jeg klar til at sove igen, og går i seng kl 22. Nu er det sådan at jeg arbejder i en SFO hvor arbejdsdagen er fra kl 12.30-17 så er meget lidt værd for tiden når jeg er på arbejde. I dag havde jeg ikke engang energi til at svare på hver børnene spurgte mig om.

Hvor trætt var I? Hvornår gik trætheden over, og hvad gjorde i ved den?

Det skal måske lige nævnes at jeg er 6 uger henne.

hilsen hende den søvninge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

businesstigger

Det kan være meget overvældende med trætheden til en start. Er selv ved at trille ned af stolen flere gange om dagen. Og kan i løbet af dagen dårligt overskue hvordan jeg skal mønstre energi til at være sammen med min søn på 2,5 om aftenen indtil han skal sove.

Det gælder om at tage de pauser man kan få, sove når man kan. Og det bliver bedre. Det første trimester er bare hårdt på det punkt. I sær hvis man også lider af kvalme og opkast. Men der er også ved at blive skabt et lille menneske inde i maven på dig.

Som jeg husker det fra sidste graviditet så blev det bedre i 2. trimester.

Anmeld

18. maj 2010

dithmer

Hej. Jeg er 3. gangs gravid i uge 14 , snart 15 og jeg er altså stadig extremt træt. Dog ikke som de første 12 uger men synes det er slemt denne her gang. Måske så også nok forde der er to andre at sørge for.

Håber for dig og alle vi andre trætte gravide at der er ende på det .

Anmeld

18. maj 2010

Nadia&Daniel

Trætheden har været det bedste for mig..

Mærkelig overskrift - men der er en mening med galskaben. Vi blev enig om at jeg skulle droppe p-piller efter vores sommerferie sidste år - så August sidste år stoppede jeg så med dem. Var ved lægen en lille mdr. efter - til et alm. rutinetjek. Og vi begyndte at snakke om p-piller og hun sagde med et smil: "jeg vil først se jer om et år" - med dette mente hun, at der ville nok gå lidt tid før jeg ville blive gravid. Men der gik 4 mdr. og så var testene postive med 2 meget tydlige streger. Dog var denne lykke kun kort - og jeg mistede babyen få dage før juleaften. Dog blev jeg gravid i Febuar igen og er nu 16 uger (4 mdr.) henne. Og har et meget livligt og sundt barn i maven.

Forskellen (og meningen med min laaaang historie) er at første gang jeg var gravid, var jeg slet ikke træt eller havde kvalme - havde bare en god appitit. Denne gang hvor det så lykkes, havde jeg kvalme fra jeg åbnede min øjne til jeg faldt i søvn. Plages dog lidt af dette stadig, men det går bedre. Og trætheden har virkelig haft sit tage i mig. Jeg sov til middag 2 gange om dagen a 2 timer hver. Er stadig meget træt for tiden, men luren er kommet ned på en gang om dagen, men stadig 2 timer.

Er så heldig at jeg arbejder kun 2 dage om ugen og aldrig i weekenden - så jeg har masser af tid til mine små måltider (6 gange om dagen) og min faste lur

Så selvom trætheden kan være træls (på godt jysk) - har det været en positiv oplevelse for mig - for det har bevist at babyen har det bedre denne gang end sidst..

Anmeld

18. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kan sagtens huske det - jeg var bare SÅ TRÆT hele 1. trimester og lidt af 2.

Jeg var lige startet i min drømmepraktik som jeg havde glædet mig til i månedsvis men jeg var bare intet værd! Det var virkelig hårdt.

Men det går over. I 2.trimester fik jeg energien tilbage og jeg var både ude og rejse, arrangerede en stor fest for min mor og sang i bandet som spillede, så en hel masse venner og gik ture og svømmede og hvad ved jeg...

Så bare vent, det skal nok blive bedre!!! Ellers er mit bedste råd at spise en masse små måltider, det giver energi.

Rosa

Anmeld

18. maj 2010

Margorie

Jeg er også bare dødtræt.. Jeg er så træt at jeg glemmer at spise og sover før aftensmaden.. Og så alligevel først vågner ved 14 tiden næste dag

Sidste gang var det slet ikke så slemt. Det må være alderen der spiller ind

Anmeld

18. maj 2010

cdinesen

glæder mig til 1 trimester er overstået så

Jeg er dog meget i tvivl om hvad jeg skal gøre med hensyn til mit arbejde for trætheden er super slem der midt på eftermiddagen, men kan umuligt få hvilet mig mens jeg jobber den. Frygter lidt der kommer en del sygedage de næste måneder bare så jeg kan få hvilet igennem. Hvad gjorde I?

Anmeld

18. maj 2010

AnneH

puha.. jeg er også konstant træt og glæder mig til at det går over. Det er jeg sikker på at min mand også glæder sig til. Jeg orker ingen ting og det er lige før jeg ikke engang orker at tage ind og handle på vej hjem..

Så ser meget frem til at få mere energi.

Anmeld

18. maj 2010

CS

Jeg var også meget træt i 1. trimester - jeg havde det som om jeg havde fået en hammer i hovedet. Jeg kunne stå op om morgnen og efter mit bad, havde jeg lyst til at sove igen. Men efter uge 13 så vågnede jeg ligesom op af mit hi og har siden da sprudlet af energi, haft overskud til masser af klienter og lave nye workshops + alt muligt andet.... meeeen nu er jeg så gået ind i 3. trimester og ja kan mærke trætheden igen begynder at melde sig hen af eftermiddagen...gab gab - men synes også som Rosa skriver at små måltider men ofte hjælper

Anmeld

18. maj 2010

oo

jeg er hjemme og læser til eksamen, så jeg plejer at sove til klokken 9, men de to sidste dage har jeg skullet op klokken halv otte  hvilket har resulteret i at jeg resten af dagen har været ren zombie

jeg er forresten i 20. uge imorgen, så godt igang med 2. trimester her og jeg blev først for alvor træt da jeg kom forbi de 12 uger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.