Er SÅ stolt :-) min allerførste kage...!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
26 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

K&S

Så blev det min tur til at udfordre skæbnen og prøve mig frem med en kage  og jeg er faktisk super stolt af mig selv....!

Jeg bager normalt kun 2 gange om året (til fødselsdage) og der plejer det kun at være boller og en bradepandekage, men nu skulle et være - manden ønskede sig en kage til hans fødselsdag den 29. maj - men så blev jeg jo nødt til lige at lave en prøve-kage (hvilket manden helt sikkert ikke havde noget imod)

Kagen er chokoladekage-bunde, med flødeboller i det ene lag og jordbærcreme i det andet lag  Pynten er ikke optimal (farven skulle have været rigtig rød, men det ville bare ikke lykkedes)...

Jeg håber den smager lige så godt som den ser ud, men det må manden svare på (min graviditetsmave er ikke lige vild med såååå søde sager)  

Katja - en meget stolt 1. gangsbager...!

P.S. det sidste billede er køkkenet efter en omgang kagebagning  det tog lidt tid at rydde op bagefter...!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Meilby

Det er da en super fin kage - kan godt forstå du er stolt Ville sådan ønske jeg havde mod på at springe ud i sådan noget

Anmeld

18. maj 2010

Sofia

Sikke en fin kage, det har du gjort godt

Anmeld

18. maj 2010

Dot D

Fin første kage. Hvad gjorde du med farven? Har du brugt pastafarve? for så skal der bare mere i... Den kan blive helt rød, hvis du farver og lader det ligge lidt, så bliver farven kraftigere/stærkere.

Anmeld

18. maj 2010

VIPpigen

Super flot første-gangs kage.... Og ja, køkkenet kan jeg også godt li, altså et køkken skal rode når man bager.

Anmeld

18. maj 2010

K&S

Meilby skriver:

Det er da en super fin kage - kan godt forstå du er stolt Ville sådan ønske jeg havde mod på at springe ud i sådan noget

Tusind tak

Jeg har også gået og overvejet længe, men blev faktisk overrasket over at det ikke var sværere - men nu er det selvfølgelig detaljerne, der skal arbejdes med  

Anmeld

18. maj 2010

K&S

Sofia skriver:

Sikke en fin kage, det har du gjort godt

Tak tak tak

Anmeld

18. maj 2010

K&S

Dot D skriver:

Fin første kage. Hvad gjorde du med farven? Har du brugt pastafarve? for så skal der bare mere i... Den kan blive helt rød, hvis du farver og lader det ligge lidt, så bliver farven kraftigere/stærkere.

Tak

Nej, jeg har brugt frugtfarve, vidste ikke lige hvor jeg skulle få fat i pastafarve...! Men bliver farven også stærkere med frugtfarve, hvis den får lov at ligge lidt?

Anmeld

18. maj 2010

K&S

VIPpigen skriver:

Super flot første-gangs kage.... Og ja, køkkenet kan jeg også godt li, altså et køkken skal rode når man bager.

Tak tak

Og ja, lige præcis - men det er nu lige meget, hvad jeg skal lave i køkkenet, så roder det helt enormt...!

Anmeld

18. maj 2010

Dot D

K&S skriver:

Tak

Nej, jeg har brugt frugtfarve, vidste ikke lige hvor jeg skulle få fat i pastafarve...! Men bliver farven også stærkere med frugtfarve, hvis den får lov at ligge lidt?

Nej ikke meget, hvor bor du? der er jo flere byer, der har en lille butik med forskellige kagesager..Ellers bestil på nettet, du får først et rigtigt godt farveresultat, når du bruger pastafarver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.