gravidog motion.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Ansemusen

Tilmeldt skriver:

Hejsa!

Da jeg var gravid fik jeg besked på at pulsen ikke måtte komme over 140... Baby's hjerte skal også kunne følge med!   Så måske du skal gasse lidt ned!?

Stine og Lisa.

Det er heldigvis en skrøne! Forskning har vist, at barnet ikke tager skade af at moren dyrker motion, heller ikke hård motion  Min veninde dyrkede fx. en times motion hver dag indtil hun var rigtig langt henne, noget jeg ville ønske jeg havde kunne gøre. For nu er min kondition bare SÅ ringe at det er alt for hårdt at bære rundt på ham!

Du må gerne få pulsen op og det må gerne nive lidt imens osv. Men du skal selvfølgelig ikke blive smadder dårlig af det. Men min jordemor sagde, at man gerne må føle lidt ubehag under træning og få kvalme osv. fordi det er lidt for hårdt.

Mht. dine smerter, lyder det som ligamentssmerter, hvilket jeg selv har lidt meget af når jeg har gået. Også bare på korte ture. Så jeg synes du skal slappe af resten af aftenen og ikke lave noget og så se om ikke det bliver bedre. Det hele giver sig dernede og der sker en masse, og det kan altså godt gøre sindssygt ondt når man går!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Ansemusen

henh01 skriver:

Man skal hele tiden huske på kun at give sig max 80 procent fordi baby ikke selv kan komme af med varmen.. Så det lyder som om de jag alligevel er et tegn på at du har været for aktiv Svømning osv i vand er rigtig godt og der er det næsten umuligt at overanstrenge sig

Det er heldigvis en skrøne at barnet ikke kan komme af med varmen når moren træner  Man har fundet ud af at gravide kvinder faktisk er bedre til at komme af med overksydende varme end ikke-gravide, og at barnet slet ikke tager skade af hård fysisk træning, tværtimod. Styrketræning skal dog ikke foregå med meget tunge vægte så vidt jeg ved.

Anmeld

17. maj 2010

XXSS

Det lyder som overanstrengelse, føl efter hvad kroppen kan holde til og begræns det i det omfang - al motion er godt, bare det ikke er overdrevet - du er trods alt gravid og din krop er på ingen måder "normal" længere.

Anmeld

18. maj 2010

*may-girl.2010*

Jeg tror på at det er godt at holde sig igang og ikke sidde og vente i sofaen i 9 måneder.

Jeg selv har bevæget mig meget i min graviditet. Jeg har redet, svømmet og gået en masse ture med min hund. Ca. 4 uger før termin stoppede jeg med ridningen, men gik da en tur på 7 km en uge før termin(i søndags). Så længe du lytter til din krop og gør det i dit eget tempo, tror jeg kun det er godt.

Jeg ved endnu ikke om det kommer mig til gode ved fødslen, men det håber jeg virkelig. Jeg bliver sat igang idag.

Held og lykke med din motion og graviditet.

Anmeld

18. maj 2010

isimaven

hahaha troede lige at der var opfundet en ny motionsform for gravide gravidog hehehe.... har lige fattet hvad der står nu!!! 

Men fik et klart billede af en masse højgravide damer på alle fire på et motionshold hehehe 

tak for at redde denne grå mandag!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.