gravidog motion.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.068 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Mikkel's mor <3

Hej piger.

jeg er meget gald for at dyrke motion, og dyrker det dagligt
men så idag fordi at jeg ikke ville vente i 2 timer på bussen valgte jeg at gå de 10 km hjem,
lige siden jeg er kommet hjem har jeg haft forfærdelig ondt i underlivet i højre side.
er det et tegn på at jeg skal til at trappe lidt ned på min motion.. ?

evt. nogen der kender eller har prøvet det ? hvad gjorde i ?

Jennifer 10+1

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Jennifer skriver:

Hej piger.

men så idag fordi at jeg ikke ville vente i 2 timer på bussen valgte jeg at gå de 10 km hjem,
lige siden jeg er kommet hjem har jeg haft forfærdelig ondt i underlivet i højre side.

Jennifer 10+1

Hejsa!

Da jeg var gravid fik jeg besked på at pulsen ikke måtte komme over 140... Baby's hjerte skal også kunne følge med!   Så måske du skal gasse lidt ned!?

Stine og Lisa.

Anmeld

17. maj 2010

Mikkel's mor <3

hmm syntes bare ikke at jeg er gået så hurting,
jeg tog faktisk meget god tid om at gå hjem, pga en vabel på hælen..

Anmeld

17. maj 2010

henh01

Man skal hele tiden huske på kun at give sig max 80 procent fordi baby ikke selv kan komme af med varmen.. Så det lyder som om de jag alligevel er et tegn på at du har været for aktiv Svømning osv i vand er rigtig godt og der er det næsten umuligt at overanstrenge sig

Anmeld

17. maj 2010

june1987

man skal dyrke motion i det omfang man kan så længe kroppen ikke siger fra og det lyder til din har gjort eller måske side stik der har sat sig i underlivet

Anmeld

17. maj 2010

Mikkel's mor <3

øv bøv.. når man så er der nok ikke andet for end at tage det lidt med ro phua det bliver svært.. men alt for baby

Anmeld

17. maj 2010

misslea

Jennifer skriver:

Hej piger.

Jennifer 10+1

Hjesa...

jeg tror ikke, at man kan sige, hvor meget eller hvor lidt man skal bevæge sig/træne!! Jeg har talt med utallige fysioterapeuter og træningseksperter, da jeg også er én af dem der rigtig godt kan lige at træne...!!! Sagen er, at det er MEGET forskelligt hvor meget kroppen kan klare, og det aller vigtigste er at du lytter til din krop - for den skal nok give dig besked, hvis den bliver overanstrengt!!!

Umiddelbart lyder det som om, at den godt kunne bruge et par fridage væk fra træningen... og dermed ikke sagt, at du helt skal holde op!!!

Jeg arbejder som pædagog i en skov børnehave, og sidder nærmest ikke ned i løbet af dagen... derudover cykler jeg og går til thai-bo træning og træner lidt alm fitness!!! Jeg har ikke endnu følt som overanstrengt.... !! Jeg fik dét råd fra min jordemoder at jeg bare skulle huske, at jeg aldrig måtte give mig de ekstra procent, som man normalt gør, for at få mest muligt ud af træningen...!! det er helt i orden at svede og få pulsen op, men man skal huske at holde nogle pauser, drikke RIGELIGT med vand både før under og efter træning, og så skal man huske ALDRIG at træne på tom mave....!!!

Sorry.. det blev lidt langt.. men håber du kan bruge det til noget...!!!

mange kærlige hilsner fra Lea 20+0

Anmeld

17. maj 2010

LotteN

da jeg var gravid med min datter spinnede jeg. jeg spurgte mig læge om jeg måtte fortsætte og fik afvide det måtte jeg gerne, så længe det ikke havde noget med kontaktsport at gøre var det bare at kløe på.

De siger jo også at dem der er aktive under graviditeten får en "lettere" fødsel. Dog skal der her huskes, det er vigtigt kun at gøre det, hvis man har gjort det inden graviditeten også!

Anmeld

17. maj 2010

Trolde_mor

Jennifer skriver:

øv bøv.. når man så er der nok ikke andet for end at tage det lidt med ro phua det bliver svært.. men alt for baby

Tænker også lidt at kroppen har sagt lidt fra, men fik at vide af jordmoder at det er en god idé med stødafdæmpende fodtøj pga. bækkenet. Så det kan jo ske du bare skal have andet fodtøj på? Så du ikke får så kraftige stød op i bækkenet når du går

Anmeld

17. maj 2010

Mikkel's mor <3

misslea.

mange tak det kan jeg i hvert fald  selv træner jeg kickboxing (undgår kamptræning + slag og spark i maven) og alm fitness og løber lidt udenfor med hunden.
jeg har heller ikke i sinde at holde helt op, for som lægen har sagt "motionen giver en lettere fødsel"
men tak'

LN_mor
Jeg bruger de der Mbt sko, da jeg har lidt problemer med ryggen.
men ved kke om de er "gode" nok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.